Česká Lípa - Společnost AŽD Praha již zahájila modernizaci železniční trati z Bakova nad Jizerou do České Lípy. Výsledkem má být rychlejší provoz, bezpečnější nádraží, informovanější cestující, sedmnáct přejezdů se signalizací a úspora na nákladech. "Tratí z Bakova do České Lípy denně projede 30 párů osobních a nákladních vlaků," konstatuje Jan Komárek, generální ředitel SŽDC, která je zadavatelem a investorem úprav. Tratě slouží v současné podobě již padesát let.
K úspoře dojde především na mzdách pracovníků, za něž bude řízení provozu obstarávat moderní technika. Ze stanic odejde čtyřicet zaměstnanců. "Vlakové cesty budou řízené počítači," poznamenal generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. Cestující se podle něj dočkají zkrácení jízdních dob a také informačního systému. "Na zastávkách bude instalováno rozhlasové zařízení, které bude hlásit všechny potřebné informace. Na internetu budou moci lidé také sledovat polohu vlaku," upozornil Zdeněk Chrdle.
Stanice budou vybaveny kamerovým systémem, jehož záznamy budou archivovány. Železničáři tak chtějí předcházet například vandalismu. Investor také vybaví zastávky samočinným hasicím systémem. Dokončení akce je plánováno na listopad letošního roku. "Modernizace bude mít minimální potřeby výluk. Ale například montáž elektroniky nebo budování bezpečnějších přejezdů může mít dopad na obyvatele kupříkladu v podobě znečištěných silnic po výkopových pracích," připustil Zdeněk Chrdle. Upozornil také, že moderní přejezdy budou mít v sobě zabudovanou tzv. černou skříňku, která uchová data o provozu na přejezdu.
Na železničních přejezdech Českolipska se vloni staly čtyři dopravní nehody, které si vyžádaly jeden lidský život a jedno těžké zranění. Jak potvrdil Staša Zikmund z dopravního inspektorátu v České Lípě, na vině nikdy nebylo signalizační zařízení, ale chyba řidiče.
Prostředky na modernizaci získala SŽDC z negarantovaného úvěru. "To znamená, že si na tento úvěr musíme vydělat," poznamenal Jan Komárek. V zájmu všech je tedy včasné dokončení akce bez neplánovaných vícenákladů. "Návratnost této investice je šest let," dodal. Na trati bude i nejmodernější elektronické stavědlo či elektricky vyhřívané výhybky. Jezdit se tu bude maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině.
Zdroj: Českolipský deník
Racionalizace nepřináší výrazné zkrácení cestovních dob, zato se vyznačuje velmi rychlou návratností (2-5 let).
V tu chvíli to bylo přece výhodnější - výsledná cena byla nižší.
JTB: pokud je mi známo, potřeby se uspokojují, nikoliv ukájejí ;)
Tvix:moderní zabka by se hodila mnohem na vytíženější tratě než je 160-holt plýtvání prachama.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.