..: Oprava ústeckého nádraží skončí letos :..

Ilustrační obrázekÚstí nad Labem - Na konci letošního roku by mohli cestující začít využívat zcela přestavěné hlavní nádraží v Ústí nad Labem. Rekonstrukce celého ústeckého uzlu začala před rokem a čtvrt, stát bude zhruba 2,5 miliardy korun. „Všichni dělníci by měli z nádraží zmizet do doby, než dráhy začnou jezdit podle nového jízdního řádu, který se mění vždy v prosinci,“ sdělil Petr Hinterholzinger z ústeckého krajského centra Českých drah. První nástupiště je již z větší části opraveno, nyní dělníci pracují na třetím. Během letošního jara by již mělo začít sloužit cestujícím, potom se práce přesunou na druhé, poslední nerekonstruované.

Projekt Živé nádraží

Ilustrační obrázek

Po dokončení prací bude nádraží odpovídat evropským standardům, a to nejen svým vzhledem. „Součástí rekonstrukce je i výměna kolejí v celém ústeckém železničním uzlu, nové zabezpečení nebo rozhlasové a informační zařízení,“ uvedl Hinterholzinger. Ústeckým nádražím projde denně 15 tisíc lidí. Zrekonstruované prostory hlavního nádraží by měly cestujícím nabízet mnohem větší komfort, než tomu bylo dosud. Zastřešená nástupiště budou mít po dokončení prací délku 400 metrů. Lidé k nim budou chodit téměř 30 metrů širokým podchodem, kde vznikne v rámci projektu Živé nádraží obchodní centrum. V budoucnu budou mít k dispozici i parkoviště. Dosud se u ústeckého hlavního nádraží parkovat nedá. Na rekonstrukci nádraží má navázat projekt revitalizace území kolem něj a části centra Ústí nad Labem. „V úterý se bude konat setkání všech zainteresovaných stran, kde se rozhodne, kdy celá akce začne,“ uvedl ústecký primátor Jan Kubata.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 27.2.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.04.2007 (13:18)  
DC: ten fungl nový přehlednÝ pragotron je ironie že?
registrovaný uživatel zaosai  mail  
02.03.2007 (20:50)  
Kalos co tady píšeš za blbosti,jaká výpravní budova prošla rekonstrukcí.Snad jen vestibul.Nepleť si pojmy s dojmy.
01.03.2007 (22:57)  
xAnri05: výpravní budova žst. UL hl.n. prošlo rekonstrukcí po povodních 2002...
01.03.2007 (22:15)  
Laborec: pokud tam ještě jsou chyby, tak je prosím připomeň. Milerád zjednám nápravu.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
01.03.2007 (10:25)  
Jak je vidět, tak se zase potvrzuje to, že v novinách se píšou z 80 % nesmysly. Všechny články tady na Želpage, které jsou opsány z novin jsou potom tady v diskuzi opravovány. A tenhle už byl opravený a stále se tam dá nalézt plno chyb.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
01.03.2007 (0:08)  
Nějak se mě to nezdá,ten plán je do konce 2008 a to zrychlení by muselo být raketové.Ještě na podzim byl tříměsíční skluz.Představa jak dodělají kompletně i druhé nástupiště a včetně kolejí ,tak to se mě nezdá.Musí se kompletně převést doprava na sudé koleje(třetí nástupiště) a začít liché koleje.Tam jsou tři mosty a ještě k tomu se začne jezdit s hodně vlaky úvratí přes nádraží jih a teprve potom do západu.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
28.02.2007 (19:25)  
Začalo se o prázdninách 2005. A na ceduli před nádražím bylo napsáno, že se má končit v prosinci 2008. Takže to bude o rok dřív než podle plánů.... :)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
28.02.2007 (18:26)  
Miky3: asi to stihou, snecim tempem se sice stavi, ale je to podle harmonogramu, protoze se cekala zima, tak se objem praci na zimni mesice snizil. Jeste dnes jsem to tam zasel prekontrolovat a je to tak jak je psano v komentarich...
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
28.02.2007 (15:44)  
Byl jsem se na nádraží kouknout.Změnili hlasatele atd.Jediné co se mi tam nelíbí je světelná tabule na 2.nástupišti.
28.02.2007 (10:50)  
Aby nedošlo k mýlce, zprávu jsme poněkud upravili a snad i zpřesnili, pomohla i upozornění zde v komentářích. Ty starší se nyní nemusí vztahovat k aktuální verzi článku.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko