..: V Hranicích vypukl spor o viadukt :..

Ilustrační obrázekHranice na Moravě - Zatím nejasnou budoucnost má nejstarší část železničního viaduktu v Hranicích. Kvůli bezpečnosti chodců a cyklistů chtějí železničáři okolí celé zchátralé stavby oplotit, s čímž ale nesouhlasí hranická radnice. Navrhovaná opatření se týkají jednokolejné části hranického železničního mostu, která v současné době není nijak využívána. „Tato část viaduktu je ve špatném stavu. Zvětralé zdivo by mohlo pádem až z 11 m výšky ohrozit osoby pohybující se pod mostem,“ uvedl Jindřich Pazdera ze Správy železniční dopravní cesty.

Případná oprava cihlového viaduktu bude podle něj záviset na tom, jestli bude na tento účel dostatek financí. Proti plánovanému ohrazení viaduktu, které by vedlo k uzavření komunikací vedoucích mezi mostními oblouky, se však rozhodně postavilo vedení hranické radnice i obyvatelé města. „Nesouhlasíme s tím. ČD hledají nejrychlejší a nejlevnější řešení. Plot, který by tam možná zůstal už napořád, by uzavřel všechny obslužné komunikace a přechody pod viaduktem, kudy vede jediná bezpečná cesta pro chodce a také cyklostezka,“ řekla hranická místostarostka Radka Ondriášová po jednání se zástupci SŽDC. Chystané oplocení mostu se nelíbí ani lidem, kteří mají na druhé straně železniční trati zahrádky. Definitivní stanovisko k ohrazení viaduktu by měla podle Ondriášové zaujmout rada města příští týden.

zdroj: Právo


Adys Poslat mail autorovi | 25.2.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
01.03.2007 (13:29)  
J.Petrák - Mosty jsou ve skutečnosti čtyři !! Na dvou nejmladších je 1.a 2. kolej, na třetím, kamenném mostě (druhý nejstarší) je drahotušská spojka (po zdvojkolejnění zde byla 2.kolej)a na cihlovém (nejstarší) je dnes zbytek výtažné koleje. Před přestavbou uzlu Hranice na M. na něm byla původní 1. kolej od Lipníku n.B. Jedná se o dvě dvojice mostů vedle sebe.
registrovaný uživatel Thorm  mail  
27.02.2007 (13:40)  
Protože dotyčné místo znám osobně a mnohokrát jsem tam byl, tak musím upozornit, že se jedná o poměrně frekventovanou silnici místního/okresního významu. Co je ale důležitější vede tudy i velmi (opravdu velmi) využívaná cyklo a turistická ztezka.
27.02.2007 (10:34)  
Hlavně by mě zajímalo, která část viaduktu se nepoužívá ;-) na zrenovovaném dvoukolejném zadní vedou koridorové koleje a na tom předním schátralém vyúsťuje Drahotušská spojka, takže pár Os vlaků z Přerova a hlavně 3 EC na Valašsko by tudy jezdit měly ...
registrovaný uživatel Mato 
26.02.2007 (18:13)  
MZ: na te fotce co poslal Zel.am je zřetelne vidět široká komunikace, která vede pod most. Betonové to asi nebude, ale vyšlapané taky ne, vypadá tona udusaný štěrk nebo něco podobného. A podle této mapy existuje alespoň 1 oficiální komunikace, která je v katasrtu. "http://www.mrozkovi.wz.cz/foto/hranice.jpg"
26.02.2007 (18:10)  
Je–li stavba ve stavu ohrožujícím bezpečnost, potom je podle stavebního zákona povinností vlastníka učinit taková opatření, která takové ohrožení vyloučí.
Neučiní–li tak, hrozí mu finanční postih od stavebního úřadu v rámci správního řízení a konkrétní osoba se rovněž vystavuje případnému trestnímu stíhání pokud by někdo utrpěl zranění …
Podle plánu města vedou "místní komunikace" pouze k zahrádkářské kolonii. Pozemek pod viaduktem je s největší pravděpodobností také majetkem státu, v katastru nemovitostí komunikace vedoucí k zahrádkářské kolonii patrně zachycena nebude vůbec.
Takovýmito "zbytečnostmi" se mnohdy nikdo nezabýval. Příslušná komunikace tam "byla" odjakživa … (cesta se prostě vyšlapala před desítkami let nebo ještě v předminulém století … ) > všechno jsou spekulace …

Ohradí–li vlastník pozemku svůj majetek bez ohledu na to, že se po pozemku desítky let chodilo po právně neexistující komunikaci, pak se asi nedá uplatnit ani institut vydržení práva užívání, resp. zachování práva průchodu. Ona je také otázka, v jakém právním režimu jsou pozemky té zahrádkářské kolonie – vlastnictví / nájem ve vztahu k uživatelům.
Zajímavější otázkou může být cyklostezka, zda byla zřízena se souhlasem vlastníka.
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
26.02.2007 (16:18)  
Patrně jde o tenhle hrbolek co, dneska už ale asi vypadá poněkud hůře, ta fotka je 3 roky stará......http://www.sulov.web2001.cz/akce_prerov/prerov_133501.jpg
Zel.am
26.02.2007 (7:53)  
"Nesouhlasíme s tím. ČD hledají nejrychlejší a nejlevnější řešení. Plot, který by tam možná zůstal už napořád, by uzavřel všechny obslužné komunikace a přechody pod viaduktem, kudy vede jediná bezpečná cesta pro chodce a také cyklostezka,“
Vždy sa divím, koľko ľudí ešte nezaznamenáva rozdiel medzi ČD a SŽDC/ZSSK a ŽSR...
Inak tie bezpečnostné siete by mohli byť všestranne dobré riešenie.
registrovaný uživatel Mato 
26.02.2007 (6:11)  
NIcKON: nejsem sice odborník, ale tratě spravuje SŽDC. Podle mně to v jejich zájmu je. Když tam na někoho nedej bože spadne šutr, tak vinni budou právě oni, neb se o most "nestarají (neudržují ho v pořádku)". Ty sítě jsem myslel jako provizorní trvalé řešení dokud se most nerozpadne :-D V Brně například před Husovickým tunelem tyto sítě drřží zkalní masív již několik let. Pro jistotu je ještě pod sítí nad chodíkem celkem vkusně uděláno ocelové "bednění-lešení" ktěré ani moc nehyzdí okolí. Měl jsem na mysli něco takového. Vskutku to není tak drahé a vyhovovat by to mohlo obou stranám.
25.02.2007 (22:29)  
A co klasicke drevene bedneni-leseni jak se delalo za dob byvalych kolem chatrajicich domu?
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
25.02.2007 (21:41)  
Mato: Vidíš, dobrý návrh. Ale narazí na problém, kdo by to provizorní zabezpečení měl platit - SŽDC se bude určitě bránit, že v jejich zájmu to není.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko