Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Kodaň - Cestující Dánských železnic se snad konečně dočkají. Jednotky IC4, které byly dodány již před 4 lety (a doposud nevyjely do pravidelného provozu), vstoupí do poslední fáze testování mezi Aarhusem a Aalborgem. Po úspěšném testování budou tyto vlaky ihned nasazeny do běžného provozu. Výrobcem těchto vlaků je italská společnost Ansaldobreda. Rozhodnutí pro nákup těchto jednotek je spojeno s tehdejším odmítnutím další elektrifikace hlavních tratí v Dánsku. Experti tento krok s odstupem času označili za těžkou chybu.
zdroj: DSB, Lok-report
CSPSV | 24.2.2007 (17:00)
Súvisiace správy
1 2 | Zpráv na stránku: |
26.02.2007 (0:00)
Miroslav Zikmund:
Jiste, mate pravdu.
Zde vsak slo o mechanicky prenos vykonu jednotky MG DSB (IC4). Ty maji pokud vim prevodouvku automatickou. Leda ze by nam Italove pripravili dalsi prekvapeni...?
Jiste, mate pravdu.
Zde vsak slo o mechanicky prenos vykonu jednotky MG DSB (IC4). Ty maji pokud vim prevodouvku automatickou. Leda ze by nam Italove pripravili dalsi prekvapeni...?
25.02.2007 (15:07)
Mechanický přesnos výkonu neznamená vždy automatickou převodovku.
Legendární motorová jednotka M 298.0 GANZ měla mechanický přenos výkonu a automatickou převodovku neměla. Řazení prováděl strojvedoucí podobným způsobem jako se to dělá na M 131.1 a současně ovládal dálkově mechanické převodovky na třech dálkově řízených motorových vozech, přesněji řečeno současně ovládal čtyři převodovky, které musely být synchronizovány, aby nedokázelo k rázům v soupravě.
Legendární motorová jednotka M 298.0 GANZ měla mechanický přenos výkonu a automatickou převodovku neměla. Řazení prováděl strojvedoucí podobným způsobem jako se to dělá na M 131.1 a současně ovládal dálkově mechanické převodovky na třech dálkově řízených motorových vozech, přesněji řečeno současně ovládal čtyři převodovky, které musely být synchronizovány, aby nedokázelo k rázům v soupravě.
25.02.2007 (10:40)
j p: Sestnactistupnova pravdepodobne znamena 8 stupnu pro kazdy smer.
Může, ale taky nemusí. 16 stupňů není moc a pro automat už vůbec ne. Přecejenom čím víc, tím líp.
Může, ale taky nemusí. 16 stupňů není moc a pro automat už vůbec ne. Přecejenom čím víc, tím líp.
25.02.2007 (0:24)
Ano, mechanicky prenos znamena automatickou prevodovku.
Saltpaku fira nema :)
Jednotky MF (IC3) maji taky mechanicky prenos. Po modernizaci maji novy motor a prevodovku a potom je obcas zajimave kdyz na stejnem vlaku jede nova i stara verze MF - kazda jednotka radi jindy :)
On je ten mechanicky prenos nejefektivnejsi, ale pro velke vykony se nehodi.
Sestnactistupnova pravdepodobne znamena 8 stupnu pro kazdy smer.
Saltpaku fira nema :)
Jednotky MF (IC3) maji taky mechanicky prenos. Po modernizaci maji novy motor a prevodovku a potom je obcas zajimave kdyz na stejnem vlaku jede nova i stara verze MF - kazda jednotka radi jindy :)
On je ten mechanicky prenos nejefektivnejsi, ale pro velke vykony se nehodi.
Sestnactistupnova pravdepodobne znamena 8 stupnu pro kazdy smer.
25.02.2007 (0:14)
Automatická 16 stupňová převodovka... Pod tím si představuju něco podobnýho autobusové převodovce... Přecejen 500kW na motor na převodovku není nemožné...
24.02.2007 (23:37)
Fotky zde: http://www.jernbanesider.dk/page322.html
Stránky výrobce zde: http://www.ansaldobreda.it/eng/files/prodotti.asp?id_prodotto=5
Ovšem co nechápu, je MECHANICKÝ přenos výkonu... To tam má fíra šaltpáku? ;-)
Stránky výrobce zde: http://www.ansaldobreda.it/eng/files/prodotti.asp?id_prodotto=5
Ovšem co nechápu, je MECHANICKÝ přenos výkonu... To tam má fíra šaltpáku? ;-)
24.02.2007 (21:28)
Jeste doplnim, ze autorem tech bludu je zrejme prispevatel nemeckeho Lok-reportu, nikoliv CSPSV.
24.02.2007 (20:40)
j p: dík super
24.02.2007 (20:05)
CSPVS: Tak za prve, neocekavam, ze kazdy umi dansky, ale psat takoveto nesmysly?? To uz je trochu moc.
Pokusim se o opravu:
1. Jaksi vam vypadlo jedno slovicko, ktere uplne meni vyznam zpravy. Spravne melo byt:
Jednotky IC4, které MELY BYT dodány již před 4 lety...
Jednotky maji byt dodavany od roku 2007 (to je dokonce na strankach DSB!) Dodana nebyla ani jedina, protoze dosud nejsou dokonceny testy.
Rozhodnuti o nakupu techto jednotek VUBEC nesouvisi s odmitnutim dalsi elektrifikace. Rozhodnuti o nakupu techto jednotek souvisi s pravidly EU pro zadavani verejnych zakazek.
Ano, experti oznacili tuto objednavku s odstupem casu za tezkou chybu (s elektrifikaci toto nema nic spolecneho). Kdyby zakazku dostala domaci firma Bombardier Randers, tak mohly jeji jednotky uz aspon 3 roky jezdit.
Spravne melo byt, ze byly povoleny testovaci jizdy v normalnim provozu (bez cestujicich) a tyto budou probihat na trati Aarhus-Aalborg
Az se podari dokoncit vsechny testy, tak je nepochybne DSB ihned zaradi do pravidelneho provozu, protoze uz ted trpi vyraznym nedostatkem vozidel.
C.M.Burns: ano
Ctyrvozova verze je uvazovana pro vsechny hlavni trati v Dansku, kde ma nahradit jednotky MF (IC3) a dvojvozova verze potom pro lokalky.
Technicka data ctyrvozove verze
Vyrobce: Ansaldobreda
Pohon: 4 dieselove motory o vykonu (4x) 560 kW
Prenos vykonu: mechanicky
Brzdy: tlakovzdusna, dynamicka a magneticka kolejova
Maximalni rychlost 200 km/h
Maximalni akcelerace: 1,2 m/s2
delka pres sprahla: 86,53 m
Sirka: 3,15 m
Vyska: 4,20 m
Vzdalenost mezi dvojkolimi: 19,10 + 2,80 m
Vyska podlahy: 1,29 m/0,60 m
Material skrine: hlinik
Sluzebni hmotnost: 160t
Vytapeni: klimatizacni jednotka
Pocet mist k sezeni: 1+2 tr. 185, +19 sklapecich sedacek, +1 misto pro invalidni vozik
Maximalni delka vlaku: 4 jednotky
Zabezpecovac: ATC
Radove oznaceni: MG-FG-FH-MG
Bylo objednano 83 ctyrvozovych jednotek a 23 dvojvozovych jednotek.
Pokusim se o opravu:
1. Jaksi vam vypadlo jedno slovicko, ktere uplne meni vyznam zpravy. Spravne melo byt:
Jednotky IC4, které MELY BYT dodány již před 4 lety...
Jednotky maji byt dodavany od roku 2007 (to je dokonce na strankach DSB!) Dodana nebyla ani jedina, protoze dosud nejsou dokonceny testy.
Rozhodnuti o nakupu techto jednotek VUBEC nesouvisi s odmitnutim dalsi elektrifikace. Rozhodnuti o nakupu techto jednotek souvisi s pravidly EU pro zadavani verejnych zakazek.
Ano, experti oznacili tuto objednavku s odstupem casu za tezkou chybu (s elektrifikaci toto nema nic spolecneho). Kdyby zakazku dostala domaci firma Bombardier Randers, tak mohly jeji jednotky uz aspon 3 roky jezdit.
Spravne melo byt, ze byly povoleny testovaci jizdy v normalnim provozu (bez cestujicich) a tyto budou probihat na trati Aarhus-Aalborg
Az se podari dokoncit vsechny testy, tak je nepochybne DSB ihned zaradi do pravidelneho provozu, protoze uz ted trpi vyraznym nedostatkem vozidel.
C.M.Burns: ano
Ctyrvozova verze je uvazovana pro vsechny hlavni trati v Dansku, kde ma nahradit jednotky MF (IC3) a dvojvozova verze potom pro lokalky.
Technicka data ctyrvozove verze
Vyrobce: Ansaldobreda
Pohon: 4 dieselove motory o vykonu (4x) 560 kW
Prenos vykonu: mechanicky
Brzdy: tlakovzdusna, dynamicka a magneticka kolejova
Maximalni rychlost 200 km/h
Maximalni akcelerace: 1,2 m/s2
delka pres sprahla: 86,53 m
Sirka: 3,15 m
Vyska: 4,20 m
Vzdalenost mezi dvojkolimi: 19,10 + 2,80 m
Vyska podlahy: 1,29 m/0,60 m
Material skrine: hlinik
Sluzebni hmotnost: 160t
Vytapeni: klimatizacni jednotka
Pocet mist k sezeni: 1+2 tr. 185, +19 sklapecich sedacek, +1 misto pro invalidni vozik
Maximalni delka vlaku: 4 jednotky
Zabezpecovac: ATC
Radove oznaceni: MG-FG-FH-MG
Bylo objednano 83 ctyrvozovych jednotek a 23 dvojvozovych jednotek.
24.02.2007 (20:00)
Experti tento krok s odstupem času označili za těžkou chybu. Co pak mi to jen připomíná?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správcovia
Info
informacni okenko