..: Integrovaný systém zjednoduší cestování na Ostravsku :..

Ilustrační obrázekOstrava - Do jednotného integrovaného dopravního systému společnosti Kodis budou od 4.3.2007 nově začleněny další 4 desítky obcí a měst z Opavska a Bruntálska. V praxi to bude znamenat, že například lidé z Bruntálu mohou na jednu jízdenku cestovat až do Ostravy. Kodis tak pokryje přibližně 70% celého Moravskoslezského kraje. Celé území by mělo být pokryto do konce příštího roku, řekl jednatel firmy Radek Filipczyk.

"Veškeré informace o nově začleněných obcích, linkách a výhodách sítě ODIS cestující najdou na internetových stránkách Kodis a nebo na čísle našeho informačního centra 596 941 108," řekl. Dodal, že proškolení zaměstnanci centra lidem poskytnou maximum informací. "Připouštíme, že řidiči jednotlivých dopravců či pokladní v jejich prodejnách je vždy nemají úplné," řekl. Pro obyvatele Bruntálska a částečně i Opavska je hlavní novinkou skutečnost, že si mohou koupit dlouhodobé jízdenky od 30 dnů až po roční. "Dosud jim jednotliví dopravci nabízeli jen týdenní. Výjimečně pak měsíční. Byl v tom ale chaos," uvedl Filipczyk.

Pokud se například někdo z Bruntálu vydá do Ostravy autobusovými spoji ODIS a v Opavě přestoupí na vlak, zaplatí 68 korun. "Nyní se suma pohybuje okolo 100 korun. Navíc mu ale stačí koupit si jen jednu jízdenku a pak cestovat," vysvětlil. Levněji, za 59 korun, mohou lidé na této trase cestovat jen dálkovými spoji. "Ty ale jezdí pouze 2x za den," řekl. Dodal, že před společností Kodis je nyní několik posledních etap zapojení celého území kraje do jednotného dopravního systému. "Naše vize je konec roku 2008. Čeká nás ale složité zapojení systémů MHD v Karviné, Orlové, Havířově. Jejich linky navazují na příměstskou dopravu. To jsou složité vazby," zakončil.

zdroj: Moravskoslezský deník


Adys Poslat mail autorovi | 23.2.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
27.02.2007 (6:47)  
Pro Rohilkk, loni byly v Odisu zaintegrovány všechny brněnské rychlíky, opravdu...
registrovaný uživatel Mato 
25.02.2007 (8:19)  
Poslední tramvaje jezidli do Karviné z OV v roce 1964. Viz Zatím tedy nemizí žádná trať z mapy, to se ale mění v roce 1960 kdy je zrušen (a nahrazen trolejbusy) úsek mezi Smetanovým divadlem a kinem Oko na trati Ostrava-Bohumín. Následujícho roku je zastaven provoz mezi sídlištěm Stalingrad a mezi nádražím Karviná. V letech 1961-1962 je nahrazena trať z Ostravy do Hrušova trolejbusem. Roku 1963 je prakticky opuštěno železniční nádraží v Karviné, když nová železniční trať vede jinudy, a na staré karvinské nádraží jezdí jen v pracovní dny několik párů dělnických vlaků. Roku 1964 už ke karvinskému nádraží nejezdí ani úzkorozchodné tramvaje, provoz je zkrácen po Jindřichovu kolonii, resp. po Doubravu - v té souvislosti je nutno zmínit, že i když prostor, kde bylo karvinské nádraží je zachovalý dosud, klesl povrch následkem důlní činnost v této oblasti o více než 30 metrů! . Zdrojem mi byl zajímaý odkaz http://tram.rusign.com/cz/dpmo.htm
registrovaný uživatel Marosh 
24.02.2007 (16:11)  
Souhlasím s názorem, že systém ODIS je k ničemu. Nechápu, jak se v souvislosti s ním může vůbec hovořit jako o "Integrovaném dopravním systému", když význam toho pojmenování v něm není naplněn ani z poloviny. V mnoha případech se pak úplně ztrácí.
Ať už vezmeme jen stále "nedořešenou" otázku odbavovacího systému, který umožňuje jakousi integraci pouze v režimu dlouhodobých jízdenek. Je až neskutečné, jak velký problém se vidí v řešení této skutečnosti. Kdy se místo prostého umístění označovačů jízdenek do vozidel a odbavovacích prostor železničních stanic; vymýšlí nesmysly v podobě krajských čipových karet, které jsou drahé (už jen ve zkušebním provozu) uživatelsky náročné, a už jen samotným neustálým přihlašováním a odhlašováním se ze systému při každém nástupu a výstupu ještě více popírají význam slova integrace. O tom, že to opět řeší jen dlouhodobé jízdenky ani nemluvě. K zamyšlení je pak už jen prostý fakt, kdy se tento problém řeší již téměř 10 let a stále se nevyřešil. Pro srovnání IDS JMK funguje jen krátce a s jednotným odbavovacím systémem od samotného vziku!!! Kde tedy asi bude problém???
Samotný systém také vůbec nepočítá s návštěvníky kraje, jako s potencionálním přísunem finančních prostředků, a to právě v době, kdy se turistický ruch staví do popředí zájmu. Návštěvník neználý místních poměrů se totiž naprosto s přehledem "zorientuje" ve změti tarifních zón a druhů jízdenek i způsobu odbavování, který je jiný téměř na každé lince a u každého dopravce - opět jsme u názvu "integrovaný systém" - nehledě na skutečnost, že pokud tento návštěvník nemá jízdenku z předprodeje a k tomu označenou ve vozidle vybaveném označovačem, netýká se ho mnohde ani elementární sleva na jízdném, která vyplývá ze zařazení do ODIS - a platí dle původního tarifu dopravce...
Samostanou kapitolou je pak rozsah provozu, který je sice bohužel závislý na přísunu finančních prostředků z obcí a kraje, avšak svou hustotou a přepravními možnostmi nemuže nikoho oslovit. Každý, kdo si alespoň zběžně prostuduje jízdní řád uvidí, že jedinou změnou po zařazení téměř každé linky do ODIS je pouhá změna grafické podoby jízdního řádu platného v nezměné podobě již dlouhá desetiletí. Tudíž o nějaké návaznosti, intervalech, snadno zapamatovatelných časových polohách spojů, či většímu počtu spojů než jsou tři v přepravních špičkách pracovních dnů nelze vůbec hovořit. Taková doprava neosloví ani samotné obyvatele kraje, natož jeho návštěvníky, natož aby je přiměla nechat v garážích osobní automobily... Příklady (relace nadsazeny aby byl vidět nedostatečný rozsah provozu): kolik existuje možností spojení aby bylo možné 100% využít všech "výhod" ODIS například v relaci Krnov - Mošnov, Lučina - Hradec nad Moravicí, Nový Jičín - Hať, Dobroslavice - Fryčovice, Ostrava - Bohumín, Záblatí...
Vážení koordinátoři systému by se v první řadě měli začít zabývat řešením těchto parciálních problémů a až pak dalším rozšiřováním systému v jeho pochybné kvalitě nejen do okresu Karviná. Zde pak bude zajímavé sledovat, za jakých podmínek připustí zejména ČSAD Havířov ztrátu zisků na svých linkách v relaci Ostrava - Havířov, které patří k nejziskovějím v republice a je možné je provozovat i bez jekýchkoli dotací.
registrovaný uživatel rohilkk  mail  
24.02.2007 (15:04)  
Zel.am: Ty rychliky nejsou prvnim rokem, je to uz alespon tri grafikony, jsou to totalni magori, ale lidem to usetri spoustu penez. Kdyz si koupi odisku tak jim MHD v Ostrave vyjde defakto zadarmo a studenti usetri jeste mnohem vice. Ja kdyz jsem jezdil studenka-ostrava vitkovice tak jsem platival nejakych 230Kc a vlak by me vysel sam o sobe asi 600, protoze tenkrat nebyly studentske slevy.
24.02.2007 (14:58)  
To miky3 - až vyhážete současný krajský zastupitele - tedy ty co jsou v radě a hejtmana v Ústí likvidujou jakoukoliv HD.
Jinak mají IDS plný smysl až tehdy, když platí jízdenky na všechno, jako třeba v Brně a okolí.
To Roman 83 - důsledek bezbřehé liberalizace.
registrovaný uživatel Cypher 
24.02.2007 (12:35)  
Je to na...Jezdil jsem po Karvinsku i Ostravsku dost dlouho,to že nějaký Odis funguje jsem sice věděl,ale v praktickém životě jsem nepotkal nikoho komu by to něco ulehčovalo.Jedině ti co měli koupeny u MHD v Ostravě měsíčníky tak mohli jezdit vlakem až do Opavy a taky směr Frýdek Místek samozřejmě mohli jedzit veškerou městskou dopravou v Ostravě.Ale jinak na směr do Bohumína Karviné Havířova a apod. nic takového nefungovalo.Jízdenky od místních dopravců jsou předražené.A to,že z Orlové,Bohumína,Havířova a z přilehlích obcí denně dojíždí do Ostravy zhruba 40.000 za prací to nikoho nezajímá.Místní dopravci jen rejžujou a topí ve zlatě.Zatímco co cestující se mají problém vlézt do autobusů.O návaznosti ani nemluvím.To že musíte několikrát přesedat a vyznat se ve všech jízdenkách to je k zbláznění.Stát zavedl sice,že tu máme konkurenci ve formě několika přepravců.Ale rozhodně je lepší tak jak to funguje MHD v Ostravě jež zmiňuji v nahoře.
registrovaný uživatel Pjetro 
24.02.2007 (1:14)  
podle mě je ODIS úplně na h...o, ...vlastní zkušenosti:-/
23.02.2007 (22:39)  
70 procent kraje?doufám že to je myšleno jako rozlohou.Pořád tam chybí prakticky celý okres Karviná tj. cca 350 000 obyvatel. V případě že by se podařilo přesvědčit ČSAD Havířov a ČSAD Karviná tak by to byl teprve Integrovaný systém.Část linek ČSAD Karviná už v ODISu jednou byla, ale potom vznikla ¨hádka" o peníze tak z toho nic nebylo.Tak spíše než zapojení MHD bude oříšek se domluvit...to už spíše vznikne nějaká konkurence v podobě nějakého Slezského IDS v okrese Karviná.(ČSAD Havířov a ČSAD Karviná jsou jedna firma)
23.02.2007 (21:59)  
Nikde nemůžu najit mapu ODISu platnou od 4.3. Všude jsou jen současné. Nevíte někdo?
registrovaný uživatel miky3 
23.02.2007 (21:45)  
neví někdo kdy asi začne platit něco takovyho i v Ústeckem kraji-ústí nad labem ?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko