..: V Berouně se málem srazily dva osobní vlaky :..

Foto Drážní inspekceBeroun - Chybělo 9 metrů a dnes v 6:26 hod. se mezi stanicemi Beroun-Závodí a Beroun střetly dva osobní vlaky. Osobní vlak jedoucí z Prahy-Smíchova do Berouna minul odjezdové návěstidlo zakazující jízdu a vjel na kolej, po které jel v protisměru osobní vlak z Čimelic do Rakovníka.

Příčinou je s největší pravděpodobností selhání lidského činitele, a to strojvedoucího vlaku odjíždějícího z Berouna-Závodí do Berouna. Strojvedoucí měl u návěstidla s návěstí "Stůj" zastavit, avšak zareagoval až cca 10 - 15 metrů za návěstidlem. Okamžitě použil rychlobrzdu a zastavil devět metrů před protijedoucím osobním vlakem.

Foto Drážní inspekce

Nikdo nebyl zraněn, škoda na poškozené výhybce byla vyčíslena na 1 tisíc korun, provoz byl obnoven v 8:48 hodin.

Obdobný vývoj měla i nehoda z 9.2.2007 v Káranici. Zavinění tam s největší pravděpodobností bude také na strojvedoucím vlaku. Více informací o této nehodě najdete na www.dicr.cz.

zdroj a foto: Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 19.2.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
23.02.2007 (17:29)  
To padly-anděl: To mě mrzí, ber to z té lepší stránky- za to riziko kriminálu to asi nestojí, i když je to krásný sen...
registrovaný uživatel Hanz 
23.02.2007 (14:36)  
To padly_andel: Co se stalo, ze se nestaneš fírou? Rozmyslel sis to nebo zdravotní zrada?
22.02.2007 (16:53)  
cool: tramvajak musí mit eště ridičák skupiny B

jinak se definitivne nestanu fírou :-(
registrovaný uživatel cool 
22.02.2007 (16:35)  
To Ajemgud: Strojvedoucí to má težší např. v tom, že jezdí vyšší rychlostí. Také má v případě srážky s vlakem (kamionem) vyšší riziko smrti. Když přijíždí vlak na neperonizované nástupiště o šířce cca 1500mm a mačkaj se tam lidi, je to taky nebezpečí, že mu tam někdo vlítne. Samozřejmě tramvaják tenhle pocit taky zažívá, ale tramvaj se plouží přes město většinou 30km/h, takže to většinou vždy zabrzdí-fíra ne. A ono potom mít do konce života před sebou obrázek člověka-auta jak ti padá pod vlak není zrovna to pravé ořechové. O postaveníí výhybek se starat samozřejmě musí(tramvaják), je k tomu ovšem přizpůsoben j. řád, rychlost atd. Když se výpravčí špatně dohodnou o jízdě po nesprávné koleji odsere to fíra, když nevyskoší nebo podobně. Taky se stává že ty vlaky v zimě nebrzdí- že jim zamrzne vzduchové potrubí (nevím jestli to říkám přesně) Taky fíra musí znát o hodně víc předpisů, musí mít maturitu s nějakým tím zaměřením. Tramvaják může dělat člověk pouze se základním vzděláním. Jasně ani tramvaják nemá práci jako v bavlnce-ostatně kdo taky,že. A v noci je to asi peklo (bezdomovci atd.) Ale stejně si myslým že to fíra má težší
registrovaný uživatel Hanz 
21.02.2007 (23:50)  
A další věc. Zácvik strojvedoucího je mnohem delší než výcvik na tramvajáka. Stojvedoucí se v nejkratším možném čase vyškolí (ideální stav) za 53-54 týdnů (součet minimálních zákonných požadavků). Ve skutečnosti se to nestává - zatím jsem se s tím nesetkal.
kurz řidiče tramvaje - 10 týdnů - dle stránek DP Praha
registrovaný uživatel Hanz 
21.02.2007 (23:30)  
AD IC: A taky zdravotní požadavky na strojvedoucí jsou vyšší. To je správné, ale pak je prezentováno, že náborová kampaň nemá výsledky. Což je ale zkreslené, protože ti co se přihlásili spíš neprošli přes doktory.
Před nedávnem jsem zdravotním prošel a doktorka říkala, že vstupní zdravotní prohlídkou na st projdou školení na strojvedoucího projdou úspěšně tak 1-2 lidi z 10. A je-li třeba nabrat cca 200 strojvedoucích (což je mírně podhodnocené číslo), je třeba aby na zdravotní šlo ke 2000 zájemců. A to se asi ještě nestalo :-(
V žádném případě ale nechci nic říkat ani kritizovat zdravotní na řidiče busu neb tramvaje. To je jen pro informaci!
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
21.02.2007 (19:45)  
Ad.:NEČEK:100% souhlas.Při srovnání profese strojvedoucího s řidiči tramvají a autobusů je potřeba mít na zřeteli,že tyto profese lze vykonávat i s neukončeným základním vzděláním /aniž bych se chtěl kohokoli dotknout/.Na profesi strojvedoucího jsou požadavky co se týče vzdělání neúměrně vyšší.
21.02.2007 (13:13)  
neček: Máte naprostou pravdu. Nutné je podotknout, že lidé nahoře si myslí, je jim ze všech stran podsouváno, že situace na dráze obecně je krásná, ideální. Čím se problém řeší výše a výše, tak slaboduší úředničkové, kteří se bojí o místo, veškeré problémy zmenšují, vše se papírově vykazuje tak, že není žádný problém, vše je v pořádku. Již to zachází za únosnou mez a jsou vidět první "plody"... .
Po všech stránkách je ČD, a.s., SŽDC s.o. banda úředníků, kteří si dělají cca 40% umělé práce, papírování, aby vykazovali činnost, pracovní tempo je 60%. Ve výsledku s nemožností něco prosadit, s lidskou hloupostí, je situace jaká je. Tento stav se pomalu mění novými lidmi, ale velmi pomalu. Byl by třeba radikální řez zvenku.
Situace je pak taková, např.: Pan Bazala jede na stanovišti strojvedoucího jednotky ř. 680 a diví se, že Pendolino jezdí i po starých tratí, diví se, že někde stojí i na trati kvůli křižování. Není to ani tak k smíchu, jako lítosti... .
registrovaný uživatel jilous 
20.02.2007 (20:45)  
Je zajimavé, že na tomhle místě, je to v krátké době podruhé. Vzhledem k historickému zabezpečovacímu zařízení, bych měl skoro pochyby....
registrovaný uživatel neček 
20.02.2007 (18:21)  
Počet posledních závažných nehod je alarmující,počínaje loňským Brodkem a konče dnešní M.Ú. na Berounsku.Možná si ani všichni neuvědomujeme,jaké obrovské štěstí tyto nehody provází(ztráty na životech a ujmy na zdraví).Za těmito nehodami stojí selhání lidského činitele.Každý novinář pár hodin po nehodě ví kolik let dotyčnému potenciálnímu viníkovi hrozí.
Když někdo řekne A měl by říci i B.Situace je taková,že na ČD i mimo ně je nedostatek strojvedoucích.Ti jsou pak tlačení do přesčasů(rozuměj-někdo ten vlak musí odvézt,tak nakonec podlehne a veme to).Úměrně k tomu se zhoršují turnusy,jsou osekávány,jak jen to jde,některé směny jsou na hranici únosnosti.Množí se nástupy typu 0.52, 1.30, 3.15 a pod.Byly doby,nedávno minulé, kdy F.S.vyvíjela tlaky na omezení nástupu mezi 0.00 až 4.00 hod.,kde ty loňské sněhy jsou.Technika,která nám prochází pod rukama je značně zastaralá.Pracovní podmínky na lok.v roce 2007 jsou totožné z dob jejich výroby.Například,lok. řady 150,151,které jsou nasazovány na R,IC,EC vozbu,vyrobené v roce 1978 to platí 100%.
Pro pracovníky G.Ř.,především lidí z odboru kolejového hospodářství, se strojvedoucí stal statistickým číslem. Tito lidé nabyli dojmu, že čím větší buzerace, tím méně nehod. Tato scestná myšlenka, zdá se, neplatí.Pánové na těchto postech by se měli touto situací vážně zabývat. Školit strojvedoucí měli začít už minimálně před dvěmi lety. Mělo by se investovat do zabezpečovacího zařízení, jak mobilního (např. slovenský Mirel), tak do traťového (přenos kódu). V neposlední řadě by měli pánové inženýři mít na paměti, že za těmi čudlíky a páčkami nesedí jen jakési statistické číslo, ale pořád člověk. To je stručně a povrchně osvětleno to B.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko