Beroun - Chybělo 9 metrů a dnes v 6:26 hod. se mezi stanicemi Beroun-Závodí a Beroun střetly dva osobní vlaky. Osobní vlak jedoucí z Prahy-Smíchova do Berouna minul odjezdové návěstidlo zakazující jízdu a vjel na kolej, po které jel v protisměru osobní vlak z Čimelic do Rakovníka.
Příčinou je s největší pravděpodobností selhání lidského činitele, a to strojvedoucího vlaku odjíždějícího z Berouna-Závodí do Berouna. Strojvedoucí měl u návěstidla s návěstí "Stůj" zastavit, avšak zareagoval až cca 10 - 15 metrů za návěstidlem. Okamžitě použil rychlobrzdu a zastavil devět metrů před protijedoucím osobním vlakem.
Nikdo nebyl zraněn, škoda na poškozené výhybce byla vyčíslena na 1 tisíc korun, provoz byl obnoven v 8:48 hodin.
Obdobný vývoj měla i nehoda z 9.2.2007 v Káranici. Zavinění tam s největší pravděpodobností bude také na strojvedoucím vlaku. Více informací o této nehodě najdete na www.dicr.cz.
zdroj a foto: Drážní inspekce
jinak se definitivne nestanu fírou :-(
kurz řidiče tramvaje - 10 týdnů - dle stránek DP Praha
Před nedávnem jsem zdravotním prošel a doktorka říkala, že vstupní zdravotní prohlídkou na st projdou školení na strojvedoucího projdou úspěšně tak 1-2 lidi z 10. A je-li třeba nabrat cca 200 strojvedoucích (což je mírně podhodnocené číslo), je třeba aby na zdravotní šlo ke 2000 zájemců. A to se asi ještě nestalo :-(
V žádném případě ale nechci nic říkat ani kritizovat zdravotní na řidiče busu neb tramvaje. To je jen pro informaci!
Po všech stránkách je ČD, a.s., SŽDC s.o. banda úředníků, kteří si dělají cca 40% umělé práce, papírování, aby vykazovali činnost, pracovní tempo je 60%. Ve výsledku s nemožností něco prosadit, s lidskou hloupostí, je situace jaká je. Tento stav se pomalu mění novými lidmi, ale velmi pomalu. Byl by třeba radikální řez zvenku.
Situace je pak taková, např.: Pan Bazala jede na stanovišti strojvedoucího jednotky ř. 680 a diví se, že Pendolino jezdí i po starých tratí, diví se, že někde stojí i na trati kvůli křižování. Není to ani tak k smíchu, jako lítosti... .
Když někdo řekne A měl by říci i B.Situace je taková,že na ČD i mimo ně je nedostatek strojvedoucích.Ti jsou pak tlačení do přesčasů(rozuměj-někdo ten vlak musí odvézt,tak nakonec podlehne a veme to).Úměrně k tomu se zhoršují turnusy,jsou osekávány,jak jen to jde,některé směny jsou na hranici únosnosti.Množí se nástupy typu 0.52, 1.30, 3.15 a pod.Byly doby,nedávno minulé, kdy F.S.vyvíjela tlaky na omezení nástupu mezi 0.00 až 4.00 hod.,kde ty loňské sněhy jsou.Technika,která nám prochází pod rukama je značně zastaralá.Pracovní podmínky na lok.v roce 2007 jsou totožné z dob jejich výroby.Například,lok. řady 150,151,které jsou nasazovány na R,IC,EC vozbu,vyrobené v roce 1978 to platí 100%.
Pro pracovníky G.Ř.,především lidí z odboru kolejového hospodářství, se strojvedoucí stal statistickým číslem. Tito lidé nabyli dojmu, že čím větší buzerace, tím méně nehod. Tato scestná myšlenka, zdá se, neplatí.Pánové na těchto postech by se měli touto situací vážně zabývat. Školit strojvedoucí měli začít už minimálně před dvěmi lety. Mělo by se investovat do zabezpečovacího zařízení, jak mobilního (např. slovenský Mirel), tak do traťového (přenos kódu). V neposlední řadě by měli pánové inženýři mít na paměti, že za těmi čudlíky a páčkami nesedí jen jakési statistické číslo, ale pořád člověk. To je stručně a povrchně osvětleno to B.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.