Slavonice - Jihočeské Slavonice zatím marně usilují o železniční spojení s dolnorakouskou obcí Fratres. Brzdou tohoto projektu jsou peníze. Podle vyjádření jihočeských starostů se obnova trati odkládá kvůli Rakousku, a to již poněkolikáté.
Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945, ale k definitivnímu přerušení provozu došlo až v listopadu 1947, kdy v hraničním úseku bylo vyjmuto 10 m kolejí. V roce 1971 došlo k odstranění celé trati od státní hranice do žst. Slavonice. Obce u trati požadují obnovení provozu od první poloviny 90. let minulého století. Slibují si od toho i další rozvoj cestovního ruchu. Podobně chtěl postupovat i ředitel JHMD Jan Šatava, který usiloval o přímé železniční spojení mezi Novou Bystřicí a Rakouskem. I tento projekt skončil neslavně - opět kvůli nedostatku financí na rakouské straně. Úspěšnější byli například starostové na jižní Moravě, kterým se již na začátku 90. let podařilo oživit osobní dopravu na trase Šatov - Retz.
zdroj: ČT 24, ČT (reportáž ze dne 12.2.2007)
Ale stejně myslím že to skončí přesunem. Za prvé:všichni tvrdí že odsun je dražší, ale ví někdo v jakým stavu jsou zasypaný viadukty? Jak se všechno tady udržuje tak nevím nevím. Další: nástupiště v oblouku pro vlaky SC EC? To taky nevím. A další argument. Uvědomil si někdo viadukt pod kterým jezdí šaliny na Křenovou a směrem do Komárova? Prý letos už byly dost velký problémy s udělením vyjímky na průjrzd šalin a trolejbusů kvůli výšce troleji. A to opravdu nevím jak by někdo dokázal opravit. A jeůikož vím jak se dělá na dráze za provozu a mimo, tak jsem jen pro přesun. To nemělo být přímo odstavné, ale část na zázemí s umýváním čištěním a takový věci.Někdo s něčím přišel tak se zdrželo nějaký řízení, ale údajně letos na podzim by se mělo začít něco dít.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.