..: Obnovení železničního provozu mezi jihem Čech a Rakouskem se opět odkládá :..

RegionovaSlavonice - Jihočeské Slavonice zatím marně usilují o železniční spojení s dolnorakouskou obcí Fratres. Brzdou tohoto projektu jsou peníze. Podle vyjádření jihočeských starostů se obnova trati odkládá kvůli Rakousku, a to již poněkolikáté.

Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945, ale k definitivnímu přerušení provozu došlo až v listopadu 1947, kdy v hraničním úseku bylo vyjmuto 10 m kolejí. V roce 1971 došlo k odstranění celé trati od státní hranice do žst. Slavonice. Obce u trati požadují obnovení provozu od první poloviny 90. let minulého století. Slibují si od toho i další rozvoj cestovního ruchu. Podobně chtěl postupovat i ředitel JHMD Jan Šatava, který usiloval o přímé železniční spojení mezi Novou Bystřicí a Rakouskem. I tento projekt skončil neslavně - opět kvůli nedostatku financí na rakouské straně. Úspěšnější byli například starostové na jižní Moravě, kterým se již na začátku 90. let podařilo oživit osobní dopravu na trase Šatov - Retz.

zdroj: ČT 24, ČT (reportáž ze dne 12.2.2007)


CSPSV | 13.2.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel D-VO 
02.06.2007 (17:20)  
To platilo možná ještě loni na jaře, ale po letní povodni je to už celý úsek Slavonice – Waidhofen a. d. Thaya :-(
registrovaný uživatel happy 
15.02.2007 (18:36)  
ještě připomenu,že se nejedná o úsek Slavonice-Fratres ale o úsek Slavonice-Waldkirchen.je to bohužel delší kus a na rakouské straně chybí mosty
registrovaný uživatel M@ra 
15.02.2007 (17:56)  
Většinou jste si nevšimli, že vina je tady skutečně jenom na straně Österreichische BordellBahn, která má sice dobrej vejvar z nákladního tranzitu atd., ale osobní doprava na lokálkách i v dost atraktivních oblastech pěkně skomírá...
15.02.2007 (16:58)  
Já to blbě napsal. Myslel jsem jako buď přesun nebo oprava.
Ale stejně myslím že to skončí přesunem. Za prvé:všichni tvrdí že odsun je dražší, ale ví někdo v jakým stavu jsou zasypaný viadukty? Jak se všechno tady udržuje tak nevím nevím. Další: nástupiště v oblouku pro vlaky SC EC? To taky nevím. A další argument. Uvědomil si někdo viadukt pod kterým jezdí šaliny na Křenovou a směrem do Komárova? Prý letos už byly dost velký problémy s udělením vyjímky na průjrzd šalin a trolejbusů kvůli výšce troleji. A to opravdu nevím jak by někdo dokázal opravit. A jeůikož vím jak se dělá na dráze za provozu a mimo, tak jsem jen pro přesun. To nemělo být přímo odstavné, ale část na zázemí s umýváním čištěním a takový věci.Někdo s něčím přišel tak se zdrželo nějaký řízení, ale údajně letos na podzim by se mělo začít něco dít.
registrovaný uživatel Huffnagell  mail  
15.02.2007 (16:38)  
Martin z Brna: Moje řeč, nádraží všude jinde, než na stávajícím místě. Ony se chystají nějaké opravy Hlavního nádraží? Myslím, že nedávno zas město zadalo za další statisíce nějaký nový průzkum pro zahraniční firmu nebo univerzitu, kde by mělo nádraží stát. Už loni se mělo stavět nové odstavné nádraží v Heršpicích, ale kde nic, tu nic...Ta trať do Zastávky je využívaná obstojně a druhou kolej by si asi zasloužila. Ale taky nevím o žádné aktivitě v tomto směru.
15.02.2007 (16:23)  
To je pravda. O tom jsem slyšel taky že se o tom uvažuje, ale naposledy jsem slyšel že se bude chystat nějaká studie o zjišťování zda vůbec to bude efektivní. PAk to nějak všechno skončilo do ztracena a nevím jestli se o tom vůbec uvažuje. Ona už vlastně měla být do Rapotic loni elektrika a jak je vidět tak se ještě vůbec nekoplo. Oni jsou teď všichni zbláznění do opravy hlavního. Při tom stokrát lepší by bylo odsunutý.
registrovaný uživatel Huffnagell  mail  
15.02.2007 (15:44)  
Martin z Brna: Ty víš něco nového o elektrifikaci trati Brno - Jihlava? Pokud vím, uvažovalo se napřed o zdvojkolejnění úseku Brno - Zastávka. Dost by mě to zajímalo, díky za odpověď i od někoho jiného...
15.02.2007 (15:09)  
Pro turisty opravdu zajímavý kraj, ale není pohodlnější opravdu to auto? Nevím jestli by se to vlakem dalo všechno stihnout za jeden den. Já v létě o víkendu byl v Telči a Slavonicích a po pravdě... moc turistů tam nebylo a to byla sobota. Taky co. Obchody ve dvanáct zavřou a dá se říct chcípl pes. Ale tenhle problém je všude mimo velká města (např. Slavkov, Bučovice, Náměšť). A výlet do Třebíče na vánoční svátky by byl určitě skvělý na betlémy a do baziliky, ale jiný problém. Kde se najíst. A to mě hodně mrzelo, protože je to moje rodné město. A když jsem dělal na opravách tratích tak některý vlaky opravdu by stačily s jedním vagonem.
registrovaný uživatel checki 
15.02.2007 (13:57)  
Ještě je tu jedna věc, o které tu nepadlo ani slovo. Zmíněný železniční přejezd ve SLavonicích je součástí vládního usnesení, to je taky jeden z důvodů pro jeho realizaci. Ale jinak samozřejmě hlavním důvodem je turistický ruch. Obdoba Kraslic na severu Čech.
15.02.2007 (13:03)  
jenomže v současné době je zprovoznění tratě Slavonice-Frates spíše stavbou nové trati než jen pouhou rekonstrukcí. A tady to vypadá spíš tak, že když to jde, stavět a ne se ohlížet na to, jestli to bude vůbec někdo reálně využívat...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko