Chomutov/Praha - Během několika týdnů by měla být dokončena železniční přeložka Chomutov - Březno. Nyní se dodělávají závěrečné úpravy v téměř dvoukilometrovém tunelu skrz kopec Farářka u obce Březno a dle mluvčího dodavatelské firmy Metrostav se začnou již v průběhu tohoto týdne pokládat koleje Dále uvedl, že první vlak by měl přeložkou projet 1.4.2007.
Tato stavba prospěje především uhelné společnosti Severočeské doly. Pod starou tratí Chomutov - Žatec jsou totiž velké zásoby hnědého uhlí, a nyní ho doly konečně mohou začít těžit, což byl hlavní důvod stavby. Dále tato stavba pomůže i obci Droužkovice, přes kterou nová přeložka povede a díky tomu se v obci dočkají nové železniční zastávky. Celková délka železniční přeložky Chomutov - Březno je 7.109 metrů.
Nejnáročnější stavbou přeložky bylo proražení 1.750 metrů dlouhého tunelu skrz kopec Farářka u Března. To se Metrostavu podařilo loni na podzim. Stavbu však komplikovaly havárie, jejichž příčinou byly špatné geologické podmínky. Největší byla zřejmě havárie při ražbě tunelu z roku 2003, kdy se zřítila část klenby a hlína pohřbila stroj za 160 milionů korun. Právě "špatná" hlína v kopci Farářka byla údajně hlavní příčinou téměř tříletého zpoždění zahájení provozu na této přeložce a i díky tomu náklady na stavbu značně přesáhly 2 miliardy korun.
zdroj: Chomutovský deník
1 2 | Zpráv na stránku: |
Garfield: Celé to platí SD, přeložka se stavěla kvůli nim. A ten propadlej tunel se jim pěkně prodražil.
Pavel: Zavalený razící stroj Perforex-3713 se za pomocí francouzských techniků samozřejmě podařilo zachránit a zprovoznit.
Zde je důkaz: http://prelozkabrezno.ic.cz/fotogalerie/prel013.JPG
(foto z 1.5.2005)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.