..: Na novou železniční přeložku vyjede první vlak v dubnu :..

Ilustrační foto - tunel, DBChomutov/Praha - Během několika týdnů by měla být dokončena železniční přeložka Chomutov - Březno. Nyní se dodělávají závěrečné úpravy v téměř dvoukilometrovém tunelu skrz kopec Farářka u obce Březno a dle mluvčího dodavatelské firmy Metrostav se začnou již v průběhu tohoto týdne pokládat koleje Dále uvedl, že první vlak by měl přeložkou projet 1.4.2007.

Tato stavba prospěje především uhelné společnosti Severočeské doly. Pod starou tratí Chomutov - Žatec jsou totiž velké zásoby hnědého uhlí, a nyní ho doly konečně mohou začít těžit, což byl hlavní důvod stavby. Dále tato stavba pomůže i obci Droužkovice, přes kterou nová přeložka povede a díky tomu se v obci dočkají nové železniční zastávky. Celková délka železniční přeložky Chomutov - Březno je 7.109 metrů.

Nejnáročnější stavbou přeložky bylo proražení 1.750 metrů dlouhého tunelu skrz kopec Farářka u Března. To se Metrostavu podařilo loni na podzim. Stavbu však komplikovaly havárie, jejichž příčinou byly špatné geologické podmínky. Největší byla zřejmě havárie při ražbě tunelu z roku 2003, kdy se zřítila část klenby a hlína pohřbila stroj za 160 milionů korun. Právě "špatná" hlína v kopci Farářka byla údajně hlavní příčinou téměř tříletého zpoždění zahájení provozu na této přeložce a i díky tomu náklady na stavbu značně přesáhly 2 miliardy korun.

zdroj: Chomutovský deník


Payus Poslat mail autorovi | 10.2.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
13.02.2007 (17:02)  
Jan Beneš: Tak to já mám zase informace, že ten stroj sice vytáhli, ale moc se z něj použít nedalo, přivezli nový z Francie za dalších 160 milionů a pak oba dva dali do šrotu, protože raději pokračovali NRTM... :))
11.02.2007 (22:04)  
Severočeské doly patří ČEZu a ten jak známo má roční zisky kolem 20-30 miliard - tak co to pro něj je ;-)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
11.02.2007 (16:08)  
Zajímalo by mě, jak mají tu trať zajištěnu dál proti případným propadům a poklesům. Ať mi nikdo neříká, že tohle nebezpečí už je odstraněno.
registrovaný uživatel Mexicannos  mail  
11.02.2007 (13:32)  
No jako ono šlo další rok o most co vede za tunelem, ten se jim propadal a propadal a propadal.
registrovaný uživatel Kubajs 
10.02.2007 (23:39)  
Petr Krček: Fyrma se jmenuje SD (Severočeské doly), MUS je něco jinýho a někde jinde.
Garfield: Celé to platí SD, přeložka se stavěla kvůli nim. A ten propadlej tunel se jim pěkně prodražil.
10.02.2007 (23:16)  
Kdo to celé zaplatil?
10.02.2007 (22:03)  
Payus: To nebylo myšleno jako kritika článku, spíš jsem to položil jako otázku, která se už vysvětlila.
10.02.2007 (22:40)  


ne,v poho.já jsem to ani jako kritiku nebral ;-)
10.02.2007 (21:22)  
Jednokolejnost toho tunelu je podle mě docela velká škoda, fixuje snad nejvíc ze všeho jednokolejnost celého úseku (tj. nejvíc komplikuje možnost zdvojkolejnění). Jinak vzhledem ke stavu celé tratě mi přijde rychlost 110 km/h zatím více než dostačující - nehledě na to, že v tom úseku už budou muset všechny vlaky z té rychlosti pomalu brzdit do uzlu Chomutov. Docela obdivuju, že to na tu rychlost postavili, když například úsek Hostivice - Středokluky obnovili jen pro 60 km/h z původních údajně 80 km/h, přestože potenciál k využití vyšší rychlosti by tam byl. Jinak smysl přeložky u Chomutova není ve zkrácení trasy, ale v uvolnění dalších ložisek hnědého uhlí...
10.02.2007 (20:35)  
Petr: Tunel je stavebně jednokolejný, ale hned za tunelem ve směru od Března začíná dvoukolejná výhybna Droužkovice, která má na délku více než 1 km.

Pavel: Zavalený razící stroj Perforex-3713 se za pomocí francouzských techniků samozřejmě podařilo zachránit a zprovoznit.
Zde je důkaz: http://prelozkabrezno.ic.cz/fotogalerie/prel013.JPG
(foto z 1.5.2005)
10.02.2007 (18:28)  
Podle toho co se tady píše, to vypadá jako když ten razící štít tam zůstal na věky. Nějak se ale ven asi dostat musel a celkem by mě zajímalo, jestli se v tom případě dal ještě na něco použít.
10.02.2007 (18:32)  


v tom článku v deníku je to ale taky psané tak,že tam zůstal...a když to uvádějí jako škodu,tak je to možné
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko