..: Na vlaky přispěje kraj asi 320 milionů :..

Ilustrační obrázekJeseník - O asi 20 milionů korun více než loni zaplatí letos olomoucké hejtmanství železničním dopravcům za zajištění základní dopravní obslužnosti. Proč? Vlaky najezdí víc kilometrů. Nárůst mimo jiné souvisí se zavedením nových spojů na severu kraje. Právě zde chce hejtmanství ulehčit automobilové dopravě. Důležitá silnice přes Červenohorské sedlo, která v podstatě spojuje sever a jih Olomouckého kraje, totiž bude už za pár týdnů znova uzavřena. Od dubna se stavaři po zimní přestávce vrátí k její rekonstrukci. Hejtmanství tu proto přispěje na 4 nové rychlíky, dráhy však posílí i další spoje.

„Od letoška jezdí 4 nové rychlíky, které jsou v úseku Hanušovice – Jeseník vedené jako spěšné. Budeme na ně přispívat, protože posílení spojení v této části kraje je důležité také vzhledem k rekonstrukci silnice přes Červenohorské sedlo,“ vysvětlil krajský radní Petr Polášek. Nové spoje během roku najedou po regionu přes 10 tisíc kilometrů a mají alespoň částečně pomoci s přepravou lidí, kteří by jinak jeli autem po silnici přes Červenohorské sedlo. Právě přípravy oprav zmíněné silnice proběhly už loni v září a říjnu. Stavaři tehdy mimo jiné káceli stromy tam, kde se bude silnice rozšiřovat, či překládali inženýrské sítě.

Nové rychlíky ulehčí objížďce přes Ramzovské sedlo

„Letos od 1.4.2007 začnou hlavní práce na kompletní rekonstrukci silnice, včetně výstavby opěrných zdí, výstavby propustí, odvodňování a dalších věcí,“ upřesnil Zdeněk Kocourek z odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu. Potvrdil, že cesta přes Červenohorské sedlo nebude průjezdná od dubna do října. V tomto období se motoristé budou muset vydat po hlavní objízdné trase přes Ramzovské sedlo. Objížďce by mohly odlehčit i 4 nové spěšné spoje. Hejtmanství tento rok ovšem nebude provozovatelům železniční dopravy přispívat jen na ztrátu z jejich provozu. Dráhy posílí i některé další spoje. Dohromady totiž vlaky po střední Moravě najedou celkem o 258 tisíc kilometrů víc než v roce 2006. A na rozdíl mezi tržbami a skutečnými náklady dá kraj asi 320 milionů korun. Většinu z této částky dostanou České dráhy. Connex Morava, který zajišťuje vlakové spojení na trati Železnice Desná, získá necelých 13 milionů. „V celkové sumě jsou zahrnuty také ztráty ze slev žákovského jízdného,“ sdělil Polášek.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 6.2.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.02.2007 (17:39)  
Skutečně pozoruhodná věta
Od letoška jezdí 4 nové rychlíky, které jsou v úseku Hanušovice – Jeseník vedené jako spěšné .
08.02.2007 (11:08)  
Venca Burgán: Ano, di jisté míry ano. Železnice by však mohla ulehčit stávající silnici, a přes sedlo ji tam nedostaneme. I když - tunel sám o sobě je dost drahý nápad, a možná se opravdu realizace nedočká a peníze budou utraceny buď na potřebnější projekty (což by bylo dobré), anebo na ještě větší nesmysly (což se často děje).
08.02.2007 (11:05)  
xAnri05: Proč tam tu trať vést? Aby měly obce podél Desné spojení do Jeseníku. Trať přes Ramzovou má význam zase pro obce na své trase. A co by bylo výhodnější pro dálkové vlaky, to už je nakonec celkem jedno - obě trasy mají smysl. Kromě toho - státní hranicí přece nekončí svět.
07.02.2007 (18:07)  
Tak to je v pořádku,když né tunel pro všechny tak ani pro silnici.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
07.02.2007 (15:15)  
Petr Krcek: bohuzel pokud vim, o zeleznicni variante se trochu diskutuje, ale nikdo to prilis nepovazuje za realne. Na druhou stranu, za temi horami neni prilis duvod, proc tam tu trat vest. Pak bychom mohli rovnou zrusit trat pres Ramzovou a jezdit do Jeseniku jen tunelem nebo ma nekdo nejake padne agrumenty, porc nemam pravdu? Necham se poucit rad :)
registrovaný uživatel happy 
07.02.2007 (14:33)  
nejsou 1-čky náhodou státu???Asi záleží jak která...
07.02.2007 (14:08)  
Kraje investují jako každý a to jest do svého tedy kraj nebude investovat do kolejí když jim nepatří.Silnice 1,2 a 3 třídy jsou majetkem krajů.Já bych vlastnění železniční infrastruktury do krajů nepřeváděl,když po zkušenosti jenom s objednávání dopravy maj problémy.
07.02.2007 (11:36)  
Seath: To je právě potřeba zajistit, aby tam jezdilo víc vlaků, rychleji a možná i novějšími vozy (i když 830 je z hlediska designu vozidlo velice pohodlné). Pokud na to bude existovat objednávka kraje a ve spolupráci se SŽDC se zajistí uvedení tratě do potřebného stavu, nevidím problém. Kraj se přece může rozhodnout, který druh dopravy podpoří. Pokud rekonstruuje silnici místo železnice, vypadá doprava na železnici tak, jak vypadá.
07.02.2007 (11:30)  
Ten tunel pro Červenohorské sedlo bude jen silniční nebo smíšený tedy silnice,železnice?Bylo by z dopravního hlediska obrovský hřích to stavět jen pro silnici.Na Švýcarsko musíme zapomenout.
Strana zelených je ve vládě do počtu,vůbec nelobuje za ekologickou dopravu,pro mě zklamání.
07.02.2007 (11:22)  
Škoda, že se na zelpage zatím neobjevila informace o přímých vlacích Opole - Jesník a Opole - Ostružná. Jedná se o Sp 1800 - 1803. Nevíte někdo jaká zde jezdí souprava?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko