..: Soukromý rychlík bojuje o svoji existenci :..

Ilustrační obrázekOstrava - Nový soukromý rychlík RTexpress společnosti Railtrans byl měl mezi Ostravou a Prahou jezdit, i když je termín jeho nasazení na trať stále nejistý. Původně měl spustit svůj provoz mezi oběma městy od 10.prosince loňského roku. Český drážní úřad ale dosud nevydal souhlasné stanovisko k žádosti o schválení lokomotiv Siemens k provozu na českých železničních tratích, proto nevyjel. "Předpokládáme, že ten rychlík jezdit bude, ale schvalovací proces jako takový je zatím ještě nezměněn. Pracujeme na tom usilovně, ale nejsme schopni předjímat výsledek všech jednání," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Informace o tom, že firma Railtrans nakonec od záměru provozovat soukromý rychlík upustila, podle něj nejsou pravdivé. "Nic takového nenastalo, je to skutečně fáma. Děláme pro to mnoho kroků, ale já je nechci blíže specifikovat," dodal.

Problém je v tom, že hodnoty požadované našimi předpisy nejsou u většiny zahraničních lokomotiv dosaženy. To je i případ moderní lokomotivy Siemens společnosti Railtrans. S podobným problémem se v minulosti potýkaly i nové soupravy ČD Pendolino. Zavedení soukromého rychlíku 8x denně v každém směru by vneslo cenové "oživení" na trati mezi Ostravou a Prahou. Firma Railtrans totiž chce zavést cenu jízdného ve druhé třídě z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Jednosměrná jízdenka ve vlaku Českých drah bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, s použitím Z-karty 260 korun.

zdroj: Moravskoslezský deník


Adys Poslat mail autorovi | 1.2.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mandos 
06.02.2007 (19:28)  
Nechcete už konečně pochopit, že ty cizí lokotky nemaj problém s českejma normama ale s evropskejma? Ano, nesplňují evropské normy a proto zde nemohou jezdit.
registrovaný uživatel Gor 
05.02.2007 (0:06)  
danovy poradce: Ja si myslim, ze DU o nicem nerozhoduje... Oni jen dostanou od firmy, ktera si preje schvalit vozidlo, namerene hodnoty z jakekoliv akreditovane zkusebny a jen porovnaji namerene hodnoty s technickymi pozadavky na dany vyrobek. Splnuje=muze jezdit. Nesplnuje=nemuze jezdit.
04.02.2007 (16:48)  
a ještě dotaz: co dělají všichni pracovníci, kteří měli s těmi RT expresy jezdit? strojvůdci? průvodčí? atd. a kde rezivějí ty vagony? mělo by jich být tak kolem 40, že?
04.02.2007 (16:45)  
no vidím,ještě že jsem už tu railkartu využil, protože od nového JŘ už nebudou žádné slevy...nebude důvod.... tak karta bude na .....

není mi totiž jasné, proč by státní úřad, který řidí stejná firma, jako vlastní ČD a.s., vydával nějaké kladné stanovisko k nějakým 5 či 7 lokomotivám... vy ano?
registrovaný uživatel zaosai  mail  
03.02.2007 (21:31)  
M-do elektron.rychloměru za jízdy nedokážeš zadat data potřebná pro to,aby bylo jasné kdo převzal řízení lokomotivy.To pouze při stání.Tem kdo řídí lok.musí mýt zadaná data v rychloměru.
03.02.2007 (17:38)  
Z hlediska průběhů veličin je to dost podobné právě 3 úrovňovému střídači.
Totiž na motoru jako celku, tedy 6f můžu mít 0V(rozpojeno), 1500V (připojeno jedno vinutí - buď horní, nebo dolní) a 3000V (připojeny obě vinutí).
Asi jsem se nepřesně vyjádřil. Měl jsem napsat, že je to analogie s 3 úrovňovým střídačem. Za to se omlouvám.
registrovaný uživatel Gor 
03.02.2007 (17:06)  
Duke123: Ja nevim, asi jsem jeste mal a hlup, ale kdyz na to koukam, tak je to tak, ze vzdy jedna pulka stridace si napaji jedno vinuti dvou motoru a druha pulka jedno vinuti techtyz dvou motoru. Aby to byl triurovnovy stridac, tak by prece muselo jit pripojit na jedno vinuti bud 0V 1500V nebo 3000V a to v tomhle pripade preci nejde. To barevne oznaceni ani nebylo potreba, schema je docela prehledne :-)
Ty napetove hladiny, co jste tam predepsal, ty prece plati vzhledem ke kolejim a pro ty motory, ktere jsou trvale napajeny z jedne casti toho kapacitniho delice je to napeti bezpredmetne, jinymi slovy na vinuti 11 muzu dostat max. 3000-1500=1500 a na vinuti 21 zase pro zmenu 1500-0=0V.
03.02.2007 (16:06)  
Tak schéma je zde:
http://img142.imageshack.us/my.php?image=471schgw2.jpg
je to zadní strojovna. Červeně jsem označil kapacitní dělič, modře jsou pak střídače na 1500V a zeleně jsou motory. Možna tě zmátlo, že 471 používá 1 střídač na 2 motory, ale to nic nemění na tom, co jsem psal. A právě 2 motory na 1 střídač jsou hlavním nedostatkem 471.
Ještě poznámka, v tom schématu jsou nakresleny jakože 2 střídače, ale vždy to je vlastně 1/2 střídače.
03.02.2007 (15:53)  
Gor: Pravě že ne. Je to normální 3 úrovňový střídač. Je tam kapacitní dělič a motor s dvojtou hvězdou pro napěťový střídač má obě 3 fázová vinutí elektricky co možna nejvíc podobná a ty pak fungují jako trafo s převodem 1:1, což má za následek stabilní rozdělení napětí na kapacitním děliči na poloviny.
Najdu a hodím sem obrázek...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
03.02.2007 (15:39)  
M: Zase to ženeš do extrému, zůstaň nohama na zemi ;o) . Siemensy prostě letos neschválí a hotovka - i kdyby se Šimral na hlavu stavěl a na uších breakoval. No a přepokládám že s modernzací traťových obvodů to bude asi nějak podobně, avšak v horiznotu nejbližších pěti či deseti let...čili buď Nemesis upraví bez keců stroje k provozování u nás, anebo ať si škrtne ČR coby odbytiště elektrik - s tím samozřejmě utřou i potenciální soukromí dopravci, kteří by se pro jejch stroje rozhodli. Jsem velmi zvědav, jaké stroje si vybere SA - pokud ty jejich řeči o provozování linek na železnici nebyly jen výkřiky do tmy (stejně tak, jako se zatím zdají být RailTransu).
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko