Ostrava - Nový soukromý rychlík RTexpress společnosti Railtrans byl měl mezi Ostravou a Prahou jezdit, i když je termín jeho nasazení na trať stále nejistý. Původně měl spustit svůj provoz mezi oběma městy od 10.prosince loňského roku. Český drážní úřad ale dosud nevydal souhlasné stanovisko k žádosti o schválení lokomotiv Siemens k provozu na českých železničních tratích, proto nevyjel. "Předpokládáme, že ten rychlík jezdit bude, ale schvalovací proces jako takový je zatím ještě nezměněn. Pracujeme na tom usilovně, ale nejsme schopni předjímat výsledek všech jednání," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Informace o tom, že firma Railtrans nakonec od záměru provozovat soukromý rychlík upustila, podle něj nejsou pravdivé. "Nic takového nenastalo, je to skutečně fáma. Děláme pro to mnoho kroků, ale já je nechci blíže specifikovat," dodal.
Problém je v tom, že hodnoty požadované našimi předpisy nejsou u většiny zahraničních lokomotiv dosaženy. To je i případ moderní lokomotivy Siemens společnosti Railtrans. S podobným problémem se v minulosti potýkaly i nové soupravy ČD Pendolino. Zavedení soukromého rychlíku 8x denně v každém směru by vneslo cenové "oživení" na trati mezi Ostravou a Prahou. Firma Railtrans totiž chce zavést cenu jízdného ve druhé třídě z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Jednosměrná jízdenka ve vlaku Českých drah bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, s použitím Z-karty 260 korun.
zdroj: Moravskoslezský deník
není mi totiž jasné, proč by státní úřad, který řidí stejná firma, jako vlastní ČD a.s., vydával nějaké kladné stanovisko k nějakým 5 či 7 lokomotivám... vy ano?
Totiž na motoru jako celku, tedy 6f můžu mít 0V(rozpojeno), 1500V (připojeno jedno vinutí - buď horní, nebo dolní) a 3000V (připojeny obě vinutí).
Asi jsem se nepřesně vyjádřil. Měl jsem napsat, že je to analogie s 3 úrovňovým střídačem. Za to se omlouvám.
Ty napetove hladiny, co jste tam predepsal, ty prece plati vzhledem ke kolejim a pro ty motory, ktere jsou trvale napajeny z jedne casti toho kapacitniho delice je to napeti bezpredmetne, jinymi slovy na vinuti 11 muzu dostat max. 3000-1500=1500 a na vinuti 21 zase pro zmenu 1500-0=0V.
http://img142.imageshack.us/my.php?image=471schgw2.jpg
je to zadní strojovna. Červeně jsem označil kapacitní dělič, modře jsou pak střídače na 1500V a zeleně jsou motory. Možna tě zmátlo, že 471 používá 1 střídač na 2 motory, ale to nic nemění na tom, co jsem psal. A právě 2 motory na 1 střídač jsou hlavním nedostatkem 471.
Ještě poznámka, v tom schématu jsou nakresleny jakože 2 střídače, ale vždy to je vlastně 1/2 střídače.
Najdu a hodím sem obrázek...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.