..: Na budoucí zastávce Ostrava-Centrum se už pracuje :..

Ilustrační obrázekOstrava - Na místě budoucí železniční zastávky s pracovním názvem Ostrava centrum už začly stavební práce. Hlavní příčina výstavby nové zastávky na trati 323 z Ostravy hl.n. do Frýdku-Místku je ta, že návštěvníci Ostravy to budou mít blíže od vlaku do centra města.

Projekt je již několik let starý a samotná výstavba zastávky na Stodolní ulici má zhruba dvouleté zpoždění. Podle tvůrců projektu ji bude využívat až tisíc cestujících za hodinu a také České dráhy si podle svého mluvčího od zastávky slibují, že se tím posílí železniční doprava coby alternativa městské hromadné dopravy v Ostravě. Na této zastávce budou mj. vybudovány i výtahy pro vozíčkáře, kteří se poté širokým podchodem budou moci dostat i k blízké Městské nemocnici Ostrava-Fifejdy. Až bude hotova elektrifikace tratě mezi žst.Ostravou-Kunčicemi a ostravským hlavním nádražím (údajně do konce roku 2007), začnou trať i novou železniční zastávku využívat také některé převedené vlakové spoje ze směru od Havířova a Českého Těšína.

zdroj: Moravskoslezský deník


Payus Poslat mail autorovi | 1.2.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tenzor 
05.02.2007 (11:20)  
jstli je to kolem 250 metru, tak asi prekonali rekord mezi zastavkami Sokolnice-Telnice a Újezd u Brna (450 metrů), mezi kterými ani rychle akcelerující vlaky nezrychlí víc než na 50, max. 60, protože by to nemělo smysl.
Vzdálenost zastávek kolem 250 metrů je ospravedlnitelná u šaliny v centru města, u vlaku mi to přijde jako projev demence lidí, kteří o tom rozhodli.
04.02.2007 (17:51)  
2 Václav:
To si sebral kde že Střed a Centrum má být od sebe kilák? Ta vzdálenost nebude ani půl kiláku.
04.02.2007 (18:46)  


je to tak 200-300 metrů
03.02.2007 (21:56)  
Václav: Právě, že na hlavním není možná jízda vlaku od Svinova na frýdlantská nástupiště. Lze postavit pouze cestu pro posun.
03.02.2007 (15:44)  
Tato trať je začleněna do sytému městské železnice, kde se obecně zastávky umísťují ve vzdálenostech 1 200 metrů a více, tato vzdálenost je cca 1 000 metrů, takže bych v tom takový problém neviděl.
Samozřejmě, že by bylo nejlepší udělat zároveň průjezd na hlavním ze 270, ale myslím si, že v současné době, se u nás staví v železniční dopravě celkem hodně (přestavba nádraží Svinov, celková oprava a elektrifikace tratě na Opavu, oprava a elektrifikace hl. n. - Kunčice a časem dále na Frýdek-Místek a Český Těšín, do toho se má snad letos začít s přestavbou úseku Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova). Takže všechno udělat najednou nejde. Nevím, jaké jsou dopravní a technické podmínky na hlavním nádraží, ale jednotky 460 by snad mohly jezdit ze Svinova přes hlavní úvratí do Kunčic, nebo ani toho by nešlo při současné technologii železniční stanice Ostrava hlavní nádraží?
02.02.2007 (17:11)  
Mně se zdá, že zastávka Ostrava centrum je pořád hodnocena jako něco zbytečného. Jakým jiným způsobem chcete přiblížit železnici lidem? V některých zemích zastavuje třeba vlak IC/EC v jednom městě třeba na třech, nebo čtyřech místech, je to snad špatně? Navíc to jsou postupné kroky, aby se železnice na Ostravsku začala trochu podobat německému S-bahnu, což, myslím, není cesta špatným směrem. Třeba se tyto tratě postupem času začlení do systému vlakotramvaje, kdy se může jet např. z Hlučína do Orlové (pokud pustí OKD na své koleje i vlaky jiných dopravců).
02.02.2007 (17:43)  


Nejde o počet zastavení,ale o vzdálenosti mezi zastávkami.je to opravdu kousek. Ale co mi na tom taky vadí...proč neudělají nejdříve na hlavním průjezd z 323 na 270,aby to opravdu mělo smysl?323 je slepá trat,proto považuji tady tyhle věci tak trochu zbytečné.až ty dvě trati propojí a dodělají tzv ostravský okruh s větvemi na Havířov,Bohumín,Opavu....a pod,tak pak by se to mohlo začít srovnávat s S-Bahnem.možná jim křivdím a se zahájením výstavby zastávky se zároven začalo řešit propojení těchto dvou tratí na hlaváku
registrovaný uživatel Pjetro 
01.02.2007 (23:16)  
Pauyus:..no jo to dá rozum:)...příště to chce víc maskovat, ať to nepoznám:-))))
01.02.2007 (21:39)  
no super!!mohlo byt zajizdet pendolino..uz jel nekdo rano ve 4 s partou namazanych Anglicanů do Prahy?
Mimochodem občas jezdim trajektem Stockholm Helsinki nebo Stockholm Turku. Nadherné lodi pro ca 3000 lidí...Protoze tam je bezcelní prodej chlastu, Finové v pátek v 7 večer nastoupí na lod, prochlastají celou noc, celou lod poblijou, rano v 6 jsouve Stockholmu...na 1 hodku vystoupí, jedou zpátky celý den prospí a večer vystupujou v Turku nebo Helsinkách vysprchovaní, voňaví a střízliví. Obráceným směrem je to totéž... jenom sjou to Švédové... vždy věk 15 - 100 let... Zlatá Stodolní
registrovaný uživatel nxau  mail  
01.02.2007 (20:57)  
to Payus: Jj, přesně tak!;-) Silně mi to připomíná nádraží Čadca a zastávku Čadca mesto, kde je zastávka taky jen "za zatáčkou". Možná to bude bude probíhat tak, že vlak zastaví na Ostrava centrum, a kdo bude chtít vystupovat na centru, tak si nastoupí do přední části vlaku, a kdo bude chtít vystupovat na středu tak si bude sedat do zadní části soupravy :-D
01.02.2007 (20:03)  
A budou pak vlaky zastavovat i na Středu, ze kterého je to zase blíž na ÚAN? Nechce se mi věřit, že někdo může schválit rozjezd a brzdění na tak malou vzdálenost.
01.02.2007 (20:18)  


máš pravdu.byl jsem se tam dneska projít a ani tramvajky nemají zastávky tak blízko u sebe...myslím,že by to vyřešil lepší přístup na Střed po novém chodníku nebo něco podobného...no ale když zrovna na to mají peníze,nebudem jim to brát...stejně to brzy bavící se nestřízlivá mládež odjinud, bez vztahu k městu i majetku, zlikviduje
registrovaný uživatel Pjetro 
01.02.2007 (17:30)  
Nemýlim-li se, tak na obrázku je Zábřeh n. M. ne???....dle mě jedno z nejlíbivěji rekonstruovaných nádraží u nás:)..můj názor:)
01.02.2007 (17:59)  


je to Zábřeh...je to ilustrační snímek...zastávku Ostrava Centrum ještě není možno vyfotit ;-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko