..: Stav vývoje lokomotivy řady 380 :..

380 - studiePlzeň - Vývoj lokomotivy řady 380/109 E probíhá na plné obrátky. V současné době se dokončuje konstrukční dokumentace posledních uzlů a celků. Prakticky je dokončen vývoj hrubé stavby skříně (dále jen HSS).

Dvě HSS byly již v loňském roce vyrobeny a odzkoušeny na zkušebním železničním okruhu v Cerhenicích s kladnými výsledky. Evropské normy TSI, podle kterých je tato lokomotiva schvalována, doznaly zásadní změny a stanou se závaznými během roku 2007. Změny norem TSI se hlavně týkají crashových scénářů, což se zásadně promítlo na konstrukci kabiny. HSS lokomotivy ČD380/109 E již dnes těmto novým požadavkům vyhovuje a očekává se v dohledné době certifikace. Dále probíhá testování trakce na zkušebně ve ŠKODA Transportation.

Do konce roku by se prototyp lokomotivy mohl objevit na okruhu v Cerhenicích

Dodavatelem trakce (asynchronních motorů 1.700kW, měničových skříní a nadřazeného řízení) je sesterská společnost ŠKODA Electric Plzeň. Výsledky tohoto testování budou známy v květnu 2007 - před začátkem oživování prvních dvou prototypů 109E. Slouží hlavně k optimálnímu „naladění“ celého trakčního systému. Nyní probíhá příprava pro montáž strojovny a stanoviště strojvedoucího. Většina komponentů na první dva prototypy je již dodána a v průběhu měsíců únor – květen 2007 bude probíhat jejich montáž do lokomotivy. Paralelně probíhá výroba podvozků. Oživení a přistavení prvních dvou prototypů lokomotivy 109 E/ČD380 na zkušební okruh u Velimi se plánuje ve 3. čtvrtltetí letošního roku. Tento termín se může ještě posunout, protože během vývoje nového stroje dochází vždy k nějakým nepředvídatelným komplikacím.

Lokomotiva ŠKODA 109 E je určena pro vozbu vlaků nejvyšší priority, kde uplatní svůj vysoký výkon, maximální rychlost a interoperabilitu. Tvar a barevné řešení lokomotivy bylo navrženo ve spolupráci se studiem Porsche Design. Lokomotiva 109 E je primárně určena nejen k provozu na tratích České republiky, ale i hlavních koridorech Evropské unie, elektrizovaných systémy 3 kVss, 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz. Pro zajištění maximální interoperability je taktéž plně kompatibilní se systémem ETCS. Čtyři asynchronní trakční motory s vinutím do dvojité hvězdy poskytují jmenovitý výkon 6.400 kW, umožňující lokomotivě 109 E bezpečně dosáhnout rychlosti až 200 km/h.

zdroj: Škoda Transportation


Trainman | 25.1.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
25.01.2007 (19:27)  
Chtěl jsem spíš poukázat na to, že fotografie ke článku je zavádějící - viz link v mém komentu níže.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
25.01.2007 (19:26)  
Tak zrovna design povazuju v tomhle pripade za nejvetsi prkotinu na svete :)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
25.01.2007 (19:24)  
Vlakosexuál: no proč je design kabin značně jinný než ten půovdní Porschedesign je jendoduché, návrh designerů se přes veškerou snahu nepodařílo skloubit s TSI. Hodně se o tom mluvilo loni na RailDays.
25.01.2007 (19:22)  
Pokud bude vypadat tak jak ukazují studie ja to podle mne největší propodák plzeňské Škodovky
25.01.2007 (19:47)  


Michale, já osobně si myslím že prevážně záleží na funkčnosti lokomotivy..... Samozřejmě že vzhled dělá své ale na krásu tu nikdo z nás nejezdí.... Ale to je věc názoru.
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
25.01.2007 (19:16)  
Jenomže je problém, že tramvaje v Praze nemají v.max=200km/h
25.01.2007 (19:12)  
A nebude náhodou ta mašinka vypadat úplně jinak? http://www.skoda.cz/images/34.jpg

Osobně preferuju Porsche Design, ale slyšel jsem něco o příliš drahých zakulacených sklech apod. Aspoň v Praze jezdí podobně designované tramvaje http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.asp?r=ekonomika&c=284182
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko