..: Vlaky měly během větrné kalamity až 750 minut zpoždění :..

Parubice - ilustrační obrázekPardubice - Je pátek ráno a pardubické nádraží je plné lidí čekajících na vlaky. Muži s vysílačkami v oranžových kombinézách připojují a odpojují vagóny, šibují s lokomotivami, výhybky přeskakují ze strany na stranu, ale vlaky nikde. Červená čísla zpoždění stále narůstají a lidé bezradně bloudí po nástupištích.

„Tak jsem konečně tady, napřed jsme asi hodinu stáli někde v polích a pak jsme začali couvat zpátky, aby mohl projet jinej vlak,“ volá mladík na svého kamaráda mladík, který právě přijel z České Třebové. Zatímco vnitrostátní vlaky měly v Pardubicích ještě kolem 10 hodin dopoledne zpoždění kolem 2 hodin, u mezinárodních spojů nabíhají na světelné tabuli pardubického nádraží jiná čísla. U rychlíku z Moskvy například 750 minut. „Ten už snad ani nemusí jezdit,“ žertuje Marek Hák čekající na vlak do Prahy.

Potíž, jak se dostat do Pardubic, měli i lidé v Hradci Králové. „Pravidelný odjezd do Pardubic v 6:50 minut,... vlak je připraven k odjezdu,“ hlásil v 9 hodin ráno královéhradecký nádražní rozhlas. „Do školy už snad ani nemá cenu jezdit. A to jsem vyjížděla v 6 ráno,“ říká studentka jedné z pardubických škol. Vtom přichází naděje. „Kdo jedete do Pardubic, přesedněte si do rychlíku na první koleji, pojede dřív,“ volá průvodčí. Na tabulce je vyznačen směr Týniště nad Orlicí - Brno. „Dnes výjimečně jedeme přes Pardubice,“ dodává nádražní zaměstnanec.

PardubiceLidé poslušně přebíhají do nového vlaku, ten se však zatím vůbec nemá k odjezdu. Namísto toho se rozjíždí ten, ze kterého lidé vystoupili. Nemilá překvapení však čekala nejen lidi na velkých nádražích. Na Svitavsku dokonce dráhy některé spoje kvůli popadaným stromům rušily úplně. „Zpoždění bylo opravdu moc, i několikahodinových, místo některých linek jezdily autobusy. Stromy padaly hlavně na tratích, které vedou lesem. Mezi Svitavami a Poličkou, u Borové a Čachnova, tam to padalo jak hrušky,“ uvedla přednostka svitavské železniční stanice Eva Laštovičková. Nejnebezpečnější okamžik se odehrál před 23 v noci na trati Česká Třebová - Opatov, kde spadl strom na jedoucí lokomotivu.

Trať železničáři opravovali ještě v pátek dopoledne. „Strom spadl přímo na lokomotivu, která jela samotná, a poničil ji. Strojvedoucímu se však naštěstí nic nestalo. Asi i díky tomu, že jel poměrně rychle, asi 80 km/h. Strom rozbil zařízení na střeše a praskla čelní skla,“ řekl provozní náměstek českotřebovského depa kolejových vozidel Stanislav Hartman. Potíže s padajícími stromy měli železničáři i na Ústeckoorlicku, zejména na trati Ústí nad Orlicí - Letohrad. České dráhy však situaci v Pardubickém kraji považovaly za téměř bezproblémovou. „Pardubický kraj byl spolu se Zlínským a Jihomoravským nejméně postižen, problémy byly jen na Svitavsku a Ústecku. Na Pardubicko spíše dopadaly vlivy odjinud, vlaky nabíraly zpoždění jinde,“ říká tiskový mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 22.1.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Žofka 
23.01.2007 (10:40)  
Teda sohaju, to sis to pekne pribarvil, dyt ta Vltava mela "jen" 450 min.:-D
23.01.2007 (9:38)  
crash151: sem se sekl jenom o 20 minut :-D ale jinak se stydim
22.01.2007 (22:00)  
padly_andel: malá lekce z matematiky 8x60=480:-))). Což souhlasí i s tim kolik pragotron umí, pak už umí jenom víc než 480(doslova) a vlak nejede. Ne, jasně, každej se může seknout, z nikoho si srandu nedělam, zvlášť z andělů ne :-D
22.01.2007 (21:45)  
Pánové buďte rádi, že u vas šla elektrika a internet nešel až do ted:-((, jinak bych se taky ozval. Ja taky potvrzuju v Libochovicich (Severni čechy +jinde) tu bouřku, já viděl 4 blesky, krupobiti taky bylo, vystrčil sem ruku ze dveří a cejtil sem kroupy, furt sem tomu nechtěl věřit jak to furt cvakalo, tak sem to ověřil. Vichr jak svině, do toho silný intenzívní déšt, v momentě byl zatopenej dvůr u nas. Tady (Libochovice) větši škody celkově nejsou.
22.01.2007 (21:02)  
to vim taky ale bylo myšleno kolik ma pragotron
22.01.2007 (19:50)  
ad padly_andel: V Pardubicích jsou už není PRAGOTRON-y, ale digitální informační tabule.
registrovaný uživatel happy 
22.01.2007 (18:36)  
ale opět lidé přebíhali z vlaku do vlaku a nikdo vlastně nic nevěděl a nikdo nikoho neimformoval.Prostě typický chaoz pod vedením čd.Podobnou situaci jsem již zažil při stržené troleji u Berouna,kdy lidi přebíhali v Berouně jak šaškové ze soupravy do soupravy....K čemu je ostatně staniční rozhlas a vlakvedoucí že???!!
22.01.2007 (18:13)  
pragotron má nejvic co vim 460minut čili 8 hodin
22.01.2007 (18:04)  
Pavel Večeřa: opravdu netuším,ale odhadl bych tak maximalní trojmísné číslo;o)
22.01.2007 (17:50)  
Zájimalo by mě, jak velké zpoždění dokážou pragotrony či jiná zařízení ukázat. U nás v Přerově by nebyl (není) problém chodit s tabulkama jako za stara, donedávna se tam po poruše ještě válely...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko