Česko - Vichřice, která během dnešního dne přišla do Česka, již způsobila několik problémů a škod. Silný nárazový vítr dosahující rychlosti přes 100km/h vyvrací v Čechách, ale i na Moravě stromy, vytrhává tašky ze střech, přerušuje elektrické vedení. Vichřice způsobuje výrazné problémy i v dopravě a to nejen na silnicích nebo v letecké dopravě, ale také na železnici.
Mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou nejezdí tramvaje. Provoz přerušily popadané stromy. Obnoven bude zřejmě ráno.
Silný vítr přerušil železniční dopravu mezi mezi Děčínem a Německem na trase z Prahy do Berlína. Na německé straně železnici zablokovaly popadené stromy.
Popadané stromy zastavily na jihu Čech mezinárodní rychlík z Vídně. Silný vítr zavinil také přerušené je také železniční spojení mezi Českými Budějovicemi a Plzní.
Mezi Aší a Hazlovem na Chebsku kolem 19:00 narazil osobní motorový vlak do stromu. Jeden z cestujících utrpěl lehké zranění.
Dle hlášení na pražském hlavním nádraží bude dnešní spoj EN 352 Johannes Kepler odjíždět z Děčína se zpožděním asi 300 minut z důvodu kritických povětrnostních podmínek v Německu. Prostřednictvím SMS o tom ŽP informoval Josef Petrák. -JCh-
U Milína na Příbramsku v 17.50 narazil vlak jedoucí z Berouna do Českých Budějovic do spadlého stromu. Strojvedoucí je zraněný, provoz na trati je přerušený.
Mezi Mostem a Litvínovem je kvůli spadlým trolejím vyřazená tramvajová doprava. Náhradní spoje zajišťují autobusy.
V úsecích Týniště nad Orlicí - Choceň a Letohrad - Ústí nad Orlicí je přerušen provoz.
Z České Třebové se směrem na Svitavy jezdí s přípřeží nezavislé trakce.
Evropa - Vichřice působí škody i v zahraničí. Např. v Amsterdamu bylo evakuováno hlavní nádraží, protože bouře strhala část střechy. Do kolejiště padaly skleněné tabule z nádražní haly.
Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz
O situaci Vás budeme průběžně informovat.
Zde se jednalo pro část cestujících o spoj poslední (čekající Plečka už to v Budějcích moc nezachránila).
Takto mi to bylo přeříkáno kámoškou, co jela R 663 z Plzně a musela ze Strakonic až Os 8015 (ti, co měli smůlu, přijeli až 80 minut zasekaným R 361). Nemám důvod jí nevěřit, na to ji znám docela dost. V Nepomuku prý na NAD dost dlouho čekali.
A potvrzují to i ty davy, co v Os 8015 seděly, tolik lidí tam nikdy nejezdí. A i dle slov fíry Otavy jel nebývale obsazený...
Pokusím se zjistit víc a pošlu když tak na mail.
Cožpak může dispečer nařídit výpravčímu, aby nečekal na NAD ? Jak ho chce donutit k tomu, aby vlak vypravil. Tím, že vydá DP ????
Tohle by se mohlo stát nebezpečným precentem …
Tady něco nehraje …
Zde byl zásadní problém s dispečery, kteří např. způsobili, že R 663 (=poslední spoj na Brno) ve Strakonicích ujel NAD a nebýt pár provozních zaměstnanců, tak se lidi dostali leda tak do prčic. Dokonce nebyl nikdo z dispečerského aparátu, když už s R 663 NAD za týž vlak ujeli, schopný zajistit vyčkání osobáku nebo jakokoliv informaci pro cestující z NAD.
Cesta z Plzně do Budějc tedy u těch šťastnějších trvala 5 hodin (využili Os 8015), pro zbytek o 20 minut víc.
Navíc na www.cd.cz visela (visí) lživá zpráva, že se na 190 jezdí. Minmimálně v době vydání byl úsek za Nepomukem stále nesjízdný.
Takže cesta Praha – Strakonice mi trvala "plus" 240 minut.
R 750 čekal v Praze hl.n. na lok od Sp 1651 – odsun lok 362/363 z Prahy je z tohoto pohledu nešťastným rozhodnutím, obsluha vlaku byla k dispozici, čili ten vlak mohl odjet včas. Takhle dostal cca 100 minut, pak se sbíraly nějaké minuty (Zbiroh) a v Plzni cca 110 minut. R 866 jel za 750. Pozoruhodné bylo, že R 750, který bral fakticky frekvenci dvou vlaků byl v podstatě prázdný …
Až na jednu poněkud netrpělivou "babu", která měla přiblblé poznámky o neschopnosti železničářů – pravda, kdyby staniční rozhlas zakvákal, že R 750 čeká na lokomotivu od vlaku zpožděného z důvodu nesjízdnosti tratě, tak by to vypadalo líp (takhle naskakovalo na Pragotronu jen zpoždění) - vzal by jí vítr z plachet, brali cestující nastalou situaci celkem klidně a bez reptání, což nebývá zvykem.
Podél silnice po niž vedla NAD byly vidět rozsáhlé polomy, mnohé stromy zatarasily silnici, v poledne byla silnice bez problémů sjízdná …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.