Praha - Za 5 měsíců, v pátek 22.6.2007, odjede poprvé v letošním roce z pražského hlavního nádraží sezónní spoj R 1203 Jadran, který bude zajišťovat spolu s R 1202 Jadran v opačném směru přímé vlakové spojení České republiky s Chorvatskem v průběhu letní sezóny. Rychlík Jadran nebude přepravovat jen cestující, ale i osobní automobily, motocykly nebo jízdní kola. Během cesty budou moci využít cestující služeb ubytovacích vozů (lůžkové a lehátkové), nikoliv však vozu jídelního.
Rychlík Jadran bude odjíždět z žst. Praha hl. n. denně od pátku 22.6. do pátku 7.9.2007 v 7:54 hod., do Splitu přijede následující den ráno v 5:45 hod. Na zpáteční cestu ze Splitu do Prahy dlouhou 1.250 km se vlak vydá denně ve 20:56 hod. od soboty 23.6. do soboty 8.9.2007. Do Prahy hl.n. přijede následující den po 23 hodinách cesty. Jízdní řád vlaku z Prahy do Splitu najdete zde a v opačném směru zde.
Pro cestu do Chorvatska doporučují ČD využít nabídku CityStar Chorvatsko. Tento produkt je určen pro malé skupiny od 1 do 5 cestujících, jízdenka se vydává jako zpáteční a platí 1 měsíc. Zakoupit je ji nutno nejméně 3 dny před odjezdem vlaku a další podmínkou je strávení alespoň jedné noci ze soboty na neděli v Chorvatsku. Navíc alespoň 1 ze spolucestujících musí být držitelem slevy RailPlus (vyznačeno na In-kartě). První dospělý cestující při použití CityStar Chorvatsko zaplatí 2.038 Kč (CityStar), resp. 1.504 Kč (majitel RailPlus), ostatním spolucestujícím max. do 5 osob poskytují železniční správy výraznou slevu z ceny pro prvního cestujícího (např. čtyřčlenná skupina dospělých zaplatí za cestu v jednom směru z Prahy do Splitu 1.078 Kč na 1 osobu).
Zpříjemněním cesty může být využití lůžkového nebo lehátkového vozu. Příplatek za T3 (kupé se 3 lůžky) činí 522 Kč/lůžko, za lehátko ve čtyřmístném kupé zaplatí cestující příplatek 399 Kč, v oddílu s 6 lehátky zaplatí 268 Kč. Za přepravu jízdního kola včetně rezervace z Prahy do Splitu zaplatí cestující 143 korun. Přeprava automobilů a motocyklů je možná jen mezi Prahou hl. n. a Splitem. Za přepravu automobilu zaplatí cestující 1.610 Kč, přeprava motorky je o 500 Kč levnější.
zdroj: České dráhy, Historie Jadran Expressu
Na území ÖBB se už moc času ušetřit nedá, ledaže by lok ÖBB (1216) jezdila až do Mariboru, kde byl pobyt na doplňování vodou, takže by se ušetřil čas v pohraniční stanici Spielfeld–Straß.
Kombinace auto / letadlo není taky nic nového. Na tohle taky někteří přišli. Hlava rodiny jela vlakem s naloženým autem a užívala si během cesty točeného, zatímco rodinný krk s potomstvem letěl do Splitu s volnýma rukama letadlem … a nebo naopak …
M.j. doufám, že jste byl se službami JLV spokojen...
Bohužel Vám musím oponovat. Pokud si dobře vzpomínám, zpáteční lístek pro auto stál předloni 1990 Kč. Aut se na vůz vlezlo 10 = tržba nějakých 19900. Měl jste na vlaku tři autovozy. A teď. Co je pro vás výhodnější ? Obětovat cca 50 lidí, co jedou autem, ale místo nich připojit tři vozy řady B, které byste (jako charter) naplnili ? Takže to auto bych vážně řešil až na posledním místě. (Další věc je, že "motorizovaní" cestující využívají hojně lůžkové a lehátkové vozy. I tak byl ale provoz autovozů v míře tří vozů na vlak, ztrátový).
Ad Seath :
úsek Dobova - Split - Dobova je cca 800 km. Nemyslím si ale, že HŽ si u charterového vlaku účtovaly nějakou částku za kilometr.
I kdyz Chorvatsko se autem da dat (se 3 deckama je to asi horsi:), kor ted...
Charterovy (primerene pohodlny, rychly, primy, cenove vyhodny) vlak se tu zamenuje za prime vozy prilepovane k x obskurnim rychlikum a snad i osobakum. Na to bych teda nervy nemel, nevim jak soudruzi rezijkari...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.