..: Přímý rychlík Jadran z Prahy do Splitu vyjede za 5 měsíců :..

Ilustrační obrázekPraha - Za 5 měsíců, v pátek 22.6.2007, odjede poprvé v letošním roce z pražského hlavního nádraží sezónní spoj R 1203 Jadran, který bude zajišťovat spolu s R 1202 Jadran v opačném směru přímé vlakové spojení České republiky s Chorvatskem v průběhu letní sezóny. Rychlík Jadran nebude přepravovat jen cestující, ale i osobní automobily, motocykly nebo jízdní kola. Během cesty budou moci využít cestující služeb ubytovacích vozů (lůžkové a lehátkové), nikoliv však vozu jídelního.

Ilustrační obrázekRychlík Jadran bude odjíždět z žst. Praha hl. n. denně od pátku 22.6. do pátku 7.9.2007 v 7:54 hod., do Splitu přijede následující den ráno v 5:45 hod. Na zpáteční cestu ze Splitu do Prahy dlouhou 1.250 km se vlak vydá denně ve 20:56 hod. od soboty 23.6. do soboty 8.9.2007. Do Prahy hl.n. přijede následující den po 23 hodinách cesty. Jízdní řád vlaku z Prahy do Splitu najdete zde a v opačném směru zde.

Pro cestu do Chorvatska doporučují ČD využít nabídku CityStar Chorvatsko. Tento produkt je určen pro malé skupiny od 1 do 5 cestujících, jízdenka se vydává jako zpáteční a platí 1 měsíc. Zakoupit je ji nutno nejméně 3 dny před odjezdem vlaku a další podmínkou je strávení alespoň jedné noci ze soboty na neděli v Chorvatsku. Navíc alespoň 1 ze spolucestujících musí být držitelem slevy RailPlus (vyznačeno na In-kartě). První dospělý cestující při použití CityStar Chorvatsko zaplatí 2.038 Kč (CityStar), resp. 1.504 Kč (majitel RailPlus), ostatním spolucestujícím max. do 5 osob poskytují železniční správy výraznou slevu z ceny pro prvního cestujícího (např. čtyřčlenná skupina dospělých zaplatí za cestu v jednom směru z Prahy do Splitu 1.078 Kč na 1 osobu).

Ilustrační obrázekZpříjemněním cesty může být využití lůžkového nebo lehátkového vozu. Příplatek za T3 (kupé se 3 lůžky) činí 522 Kč/lůžko, za lehátko ve čtyřmístném kupé zaplatí cestující příplatek 399 Kč, v oddílu s 6 lehátky zaplatí 268 Kč. Za přepravu jízdního kola včetně rezervace z Prahy do Splitu zaplatí cestující 143 korun. Přeprava automobilů a motocyklů je možná jen mezi Prahou hl. n. a Splitem. Za přepravu automobilu zaplatí cestující 1.610 Kč, přeprava motorky je o 500 Kč levnější.

zdroj: České dráhy, Historie Jadran Expressu


CSPSV | 22.1.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé) Chorvatsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
26.01.2007 (19:59)  
HŽ si z charterového Jadranu chtěly udělat dojnou krávu, aniž by za nabídly odpovídající protihodnotu. Americký šestikolák GM se do kopců táhl třicítkou, víc to nešlo, protože se také muselo "topit", aby šla klimatizace, resp. ono v těch kopcích bylo i v létě po ránu zatraceně zima, takže to topení přišlo cestujícím k duchu, za další mašinu, která by rychlost zvýšila chtěly HŽ tolik, že jízdenka by stála nejméně o polovinu víc …
Na území ÖBB se už moc času ušetřit nedá, ledaže by lok ÖBB (1216) jezdila až do Mariboru, kde byl pobyt na doplňování vodou, takže by se ušetřil čas v pohraniční stanici Spielfeld–Straß.
Kombinace auto / letadlo není taky nic nového. Na tohle taky někteří přišli. Hlava rodiny jela vlakem s naloženým autem a užívala si během cesty točeného, zatímco rodinný krk s potomstvem letěl do Splitu s volnýma rukama letadlem … a nebo naopak …
registrovaný uživatel Afgy  mail  
25.01.2007 (23:33)  
Bydlím ve Světlé n.S. (230) a jsem opravdu zvědavej, jestli s tím bude někdo jezdit. Hlavně tím lůžkovým vozem řady WLB (řazený hned za lokomotivou a vozem pro přepravu automobilů). Prosil bych o jednu informaci protože opravdu nevim. Dá se ve voze s parním topením topit i jinak, když je na čele eso, nebo se JLV bude modlit, aby v noci nebyla zima???
25.01.2007 (0:38)  
Kubze: Uvidíme, snad tohle léto chytim nějakej Balkán, abych tu klientelu viděl v reálu...
M.j. doufám, že jste byl se službami JLV spokojen...
registrovaný uživatel Kubze  mail  
24.01.2007 (1:34)  
Ad Georgo:

Bohužel Vám musím oponovat. Pokud si dobře vzpomínám, zpáteční lístek pro auto stál předloni 1990 Kč. Aut se na vůz vlezlo 10 = tržba nějakých 19900. Měl jste na vlaku tři autovozy. A teď. Co je pro vás výhodnější ? Obětovat cca 50 lidí, co jedou autem, ale místo nich připojit tři vozy řady B, které byste (jako charter) naplnili ? Takže to auto bych vážně řešil až na posledním místě. (Další věc je, že "motorizovaní" cestující využívají hojně lůžkové a lehátkové vozy. I tak byl ale provoz autovozů v míře tří vozů na vlak, ztrátový).

Ad Seath :
úsek Dobova - Split - Dobova je cca 800 km. Nemyslím si ale, že HŽ si u charterového vlaku účtovaly nějakou částku za kilometr.
registrovaný uživatel M 
24.01.2007 (0:02)  
Georgo - atraktivni by pro mne bylo letet a auto si poslat vlakem...
I kdyz Chorvatsko se autem da dat (se 3 deckama je to asi horsi:), kor ted...
23.01.2007 (22:21)  
Tak pozor: charterový vlak má šancu aj oproti lietadlám, a to za uvedených podmienok. Oproti lietadlu totiž dokáže jednu zásadnú vec: prevážať autá. A kto bol na dovolenke, vie, že auto je často na nezaplatenie.
23.01.2007 (12:59)  
mimochodem, kolik km ten vlak jede v HR a kolik chteji HZ za kilometr?
23.01.2007 (12:58)  
hyvrysak a dalsi: nepopirame, ze lide zijou i v Golcove Jenikove, jednoduse rikame, ze "Jadran Expres" je v tomto pojeti totalni paskvil.
Charterovy (primerene pohodlny, rychly, primy, cenove vyhodny) vlak se tu zamenuje za prime vozy prilepovane k x obskurnim rychlikum a snad i osobakum. Na to bych teda nervy nemel, nevim jak soudruzi rezijkari...
23.01.2007 (9:48)  
Kubze: Já jsem o tom taky přesvědčeneej, že si na sebe nevydělá, ale někdo to holt těžko chápe..Jinak když tady čtu názory některých jedinců, tak vlaky by měly jezdit z jen Prahy do Ostravy a nikde nezastavovat(pokud možno klimatizovaná EC v desetiminutovém taktu), protože jinde lidi nežijou..
registrovaný uživatel M 
23.01.2007 (3:18)  
Kubze - jako nevim no... Mas dve moznosti - jet 24 hodin jakymsi vlakem pochybne kvality nebo letet dve hodiny letadlem. Ty si vyberes vlak, kdyz oboje bude stat stejne?:)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko