..: Zmizí staré vlaky i špína z nádraží :..

471 Praha - I když by se dnes jízda vlakem mnoha Pražanům vyplatila, přesto raději usedají za volant svého vozu nebo zamíří na zastávku MHD. Na rozdíl od vlaků totiž Dopravní podnik nabízí mnohem větší komfort cestování než České dráhy. Lidi do vlaků nenaláká ani fakt, že k cestě po železnici v Praze mohou používat tramvajenku nebo jízdenky Pražské integrované dopravy.

České dráhy se přitom v posledních letech snaží změnit svou image a nakupují nové dvoupodlažní soupravy, v nichž je čisto, ticho a také klimatizace. "V příměstské dopravě je nasazeno celkem 23 nových jednotek a každý rok vozový park doplníme o 5 až 7 souprav," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. V roce 2007 se cestující dočkají 5 nových souprav.

Starých pantografů na kolejích v okolí Prahy ubývá, ale pomalu

95% spojů na trati mezi Prahou a Kolínem již obsluhují nové soupravy, do Lysé nad Labem jezdí 4 moderní vlaky z 10. "Je jich ale stále málo. Potřebovali bychom jich asi 70," poukázal ředitel Ropidu Jiří Prokel. Pokud budou dráhy nakupovat nové vozy stávajícím tempem, pak zmizí poslední staré soupravy asi za 7 let. Bude načase, staré vlaky slouží už téměř půl století. Nových vlaků se dočkají také cestující na méně frekventovaných trasách. "Na neelektrizovaných tratích i ve Středočeském kraji jezdí zatím 11 modernizovaných motorových vozů," uvedl Ondrůj. Zatímco na obnovu vozového parku musí hledat dráhy peníze ve svém rozpočtu, s výstavbou tratí jim může pomoci město.

"Přes město mohou jít do rozvoje železniční dopravy také peníze z Evropské unie," doplnil radní pro dopravu Radovan Šteiner. Jednou z nejvýznamnějších změn pražské železniční dopravy bude vybudování Nového spojení mezi hlavním nádražím a Libní. Čtyřkolejná trať vedoucí dvěma tunely pod Vítkovem by mohla být zprovozněna již na konci příštího roku. Díky tomu bude možné zavést nové vlakové linky. V současné době dělníci pracují i na výstavbě železničního koridoru mezi Strančicemi a Hostivaří. Začne se rekonstruovat i trať mezi Běchovicemi a Libní. Dosud totiž modernizace kolejí končila v okrajových částech metropole.

Ilustrační obrázek

V souvislosti s výstavbou koridoru se modernizují i chátrající nádraží. Nový kabát například získalo nádraží v Uhříněvsi nebo Běchovicích. Na konci prosince také společnost Grandi Stazioni zahájila dlouho očekávanou rekonstrukci hlavního nádraží. "Smíchovské a Masarykovo nádraží by měly přijít na řadu za 2 roky," dodal Ondrůj. Následovat budou Holešovice.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 9.1.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
30.01.2007 (9:18)  
860 003: Že jo, mohli by ty 460 nechat tak jsou, vrátit ty 063 vozy zpět a jim dát místo nich předělané Btmo na 063 (resp. 060), jestli to jde, ale pochybuju, protože to by se muselo kompletně předělat osvětlení, vzduchotechnika, akumulátory, dobíjení atd. atd. Rozhodně předělávky typu Regonova jsou zhoubné! Něco jiného by bylo, kdyby to byly fungl nové vlaky i s vozovou skříní a se vším.
registrovaný uživatel Honza  mail  
16.01.2007 (9:46)  
Žabotlamy, ale i 460 byly ve své době nadčasové. Na to, že mají 460 30 let, vypadají nejlíp (nemám na mysli fyzické opotřebení), myslím vzhled a technika. Mají však zásadní nedostatek: Brzdy a světla. Tento problém by však snad nějakou rekonstrukcí šel odstranit. Ještě že mají relativně krátké tratě (Roudnice- Děčín), Ústí n/L- Lysá n/L na severu. V jejich začátcích jezdily Děčín- Praha Mas.n 2 spojené (10 vozů)
registrovaný uživatel Honza  mail  
16.01.2007 (9:33)  
Ajemgud z 10.1. 2007 (15:34): To si umím představit, ta okna to je fakt problém, problém je však taky ten, že u žab dávají okna jako u 810 která jdou jen málo vyklopit. Nejlepší panťák je 460. Ten Ešus 471 001+ 071 001+ 971 001 je asi 6 let starý, tak jestli ho neudržujou a jezdí s ním pražská mládež, tak není divu, že vypadá tak jak vypadá!
10.01.2007 (18:54)  
860 003: Myslíš to, co se teď probíralo v diskuzi?

http://forum.zelpage.cz/viewtopic.php?t=52
10.01.2007 (18:44)  
Nemohli by tu 460 udělat 460+063+Btmo+063+460 a nevymýšlet zase nějaké rekonstrukce podle vzoru Regionova? Technicky by to šlo.
10.01.2007 (18:24)  
Žabák to je a vždy bude nesmrtelné vozidlo, jak říkám já.
10.01.2007 (16:37)  
EC: Ach jo.:-))))) Těch 971 je také 23. A hádej proč. :-)))
To už má Praha 46 jednotek, tak co by chtěla, že......
10.01.2007 (16:32)  
Omlouvám se za chybu. Napsal jsem že Praha má asi 23 desítky 471 to prvda není, ale jezdí v Praze už docelá dost 971
10.01.2007 (16:28)  
EC: Tak to je dobrá demagogie. I když 460 už mají také něco za sebou, tak rozhodně nejezdí půl století a vzhledem k tomu, že jsou odlišné konstrukce, tak u nich nehrozí, že se někde zlomí. Tlamám je už přes čtyřicet (většině) a je potřeba je opravdu nahradit. 460 se mají rekonstruovat na motorák, vložák (nízkopodlažní), řidičák (nízkopodlažní). S Cipy Elefantama se u vás také počítá, ale ne v takové míře. V Praze se sice modernizuje 6 let, ale pořád se nenahradilo to co mělo a má, vozidla za hranicí životnosti. Když už porovnáváš, tak porovnávej také počty převezených cestujících... Tak a teď mě tu zbytek republiky umlátí.:-)
10.01.2007 (16:21)  
Žáby měly nejen nadčasový design, ale i nadčasovou konstrukci - nízkopodlažnost, rozjezd stálým proudem, polovina náprav hnacích...
EuroCity: Ostravsko by si jistě více ešusů zasloužilo, ale z Prahy se těžko můžou převést - tam i ty dvě desítky jsou stěží akorát. Neříkám že Praha potřebuje zrovna 471, ale potřebuje prostě nějaké obousměrné soupravy - jinak nebude čím jezdit. Jak často na Ostravsku jede náhrada za řadu 460? (to není ironická řečnická otázka, ptám se)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko