Pardubice - Cestující v Pardubickém kraji se na začátku roku dočkají na železnici většího pohodlí. Na Pardubicko totiž během několika týdnů dorazí první 2 modernizované motorové jednotky Regionova (814-914). V sousedním Královéhradeckém kraji jezdí už od léta a celkem jich zatím mají České dráhy ve svém vozovém parku 17.
„V prvním čtvrtletí roku 2007 plánujeme přesun dvou souprav vlaku Regionova do Pardubického kraje. Během příštího roku jich České dráhy zakoupí dalších 40 a z nich také několik začne jezdit na Pardubicku. V kraji chceme mít časem 6 až 8 vlaků,“ řekl tiskový mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Radní Pardubického kraje už vědí, na které tratě nové vlaky vyjedou. „Regionovy by měly začít jezdit v kraji na přelomu ledna a února. Jednu nasadíme na trať Pardubice - Chrudim - Hlinsko a druhou na trať Choceň - Vysoké Mýto,“ řekl krajský radní, zodpovědný za dopravu, Ivo Toman.
Motorové částečně nízkpodlažní jednotky vytváří šumperská firma Pars nova rekonstrukcí starých motoráků řady 810 a přípojných vozů řady 010. „Cena jedné jednotky je asi 20 milionů korun. To je výrazně méně, než stojí podobné stroje zahraniční výroby,“ řekl Ondrůj. „Vedle loga Českých drah se určitě objeví znak Pardubického kraje. Uvnitř se cestující z letáků dozvědí, že jsou vlastně v Pardubickém kraji a co zde stojí za návštěvu. Myslím, že taková forma reklamy by mohla dobře fungovat,“ těší se Toman.
zdroj: Mladá fronta DNES
1 2 | Zpráv na stránku: |
2 Frantisek: s tím výletem máte pravdu, ale kraj má asi jiné priority, než vést v dopoledním sedle spoj navíc pro výletníky (nebo posunout o hodinu dopředu 15006 a vyrobit čtyřhodinovou díru mezi spoji). Když navíc existuje luxusní spojení z Prahy (7:32) přes Českou Třebovou (9:10 - 9:30) s příjezdem do Litomyšle v 10 hodin.
Samozřejmě, že za tučný příplatek vám do Desira namontují sedačky podle libosti a za tučný příplatek tam budou i ty stolečky …
814 není k tomu, aby udělala díru do světa, elektrický přenos výkonu se dvěma hnacími nápravami by taky neškodila, ale od krajů nemůžete očekávat, že by ke zlepšení cestovního pohodlí "svých občanů" přispěly odpovídajícím penízem na modernizaci nebo nákup kolejových vozidel – na rozdíl od vlád německých nebo rakouských spolkových zemí …
Přípoje od Č.T. jsou naopak velmi žádoucí pro oblíbenou relaci Ústí - Mýto. Třebová a Litomyšl nejsou jediná dvě města v kraji ...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.