..: Starostové na hranicích krajů nespokojeni s návaznostmi vlaků :..

Ilustrační obrázek Svitavy - Starostové obcí na hranicích Pardubického kraje jsou nespokojeni s koncepcí dopravy. Poukazují na spoje, které nenavazují, a na problematické přestupování v Letovicích. "Když čtu jízdní řád, tak mně připadá, že jsme přívažkem Pardubického kraje," kritizuje dopravní spojení starosta Březové nad Svitavou Martin Kiss. Chápe technické důvody, rozdílné napájení lokomotiv na trati, ale nerozumí ekonomickému zdůvodnění. Kraj odmítl zaplatit jeden vagon navíc.

Čísla ekonomů však hovoří jasně: v okolí moravské metropole cestují stovky lidí, zatímco v ostatním úseku se počítají na desítky. "Velká vozová souprava odpovídá potřebám okolí Brna, nikoliv obcím na trati," potvrzuje mluvčí Pardubického kraje Kateřina Nohavová, proč kraj odmítá platit více peněz. Z České Třebové do Letovic táhne lokomotiva maximálně tři vozy, někdy vypraví pouze motorové vozy řady 810. Dráhy ušetřily nejméně osm vozů, které využívají v jiné části kraje. "Přímé spojení osobních vlaků na trati dlouhé 91 kilometrů s různorodou skladbou frekvence jsme zrušili," vysvětluje Michal Štěpán z pardubického centra osobní dopravy. "Ale přímo jezdí spěšné vlaky a každé dvě hodiny rychlík," dodal.

Nic ale nezmění na tom, že letovické nádraží není na nápor cestujících připraveno. "Lidé bloudí po peronech. Chybí orientační systém a také zázemí pro cestující," popisuje zmatky na letovickém nádraží úřednice, která denně cestuje za prací do Svitav. Dá se očekávat, že přestup odradí řadu lidí od cesty vlakem, raději dají přednost autobusu.

Kraj připomínky řeší individuálně, snaží se společně s dráhami občanům vyhovět. V budoucnu je plánováno postavit v Letovicích nové nádraží, které by mělo být umístěno blíže centru, jeho výstavba se však uskuteční nejdříve za 10 let.

zdroj: Svitavský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 31.12.2006 (10:00)
Související zprávyopen/close

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
02.01.2007 (15:03)  
omluvte prosím chybu na konci, pod dojmem Pardubic, Hradců a Liberců jsem původně napsal centry a přepisoval...
02.01.2007 (14:59)  
Ale já problém nevidím v přestupu, ale v negativech toho opatření:
1) prodloužení jízdní doby Os o přestup
2) s tím souvisí po připočtení technologického času i dřívější odjezdy z České Třebové (příjezdy do Brna zachovány) a nepřípoje od EC z Prahy (viz dříve, nechci se opakovat)
3) různé časy odjezdů a především různost vedení v prac.dny/ so / svátky (není narozdíl od dřívějška 2 hodinový v prac. dny ve špičkách proložený takřka takt)
4) např. nevhodným nasazením 810 ma vlak 4764 dochází k přeplnění, o snížení kvality cestování samotným typem vozu nemluvě
5) narozdíl od Skalice n. Svitavou a např. Svitav není žst. Letovice přizpůsobena pravidelným přestupům (nízká úzká nekrytá nástupiště, absence vizuálního informačního systému, není zajištěn bezbariérový přístup)
6) v žst. Č.Třebová a Svitavy jsou cestující alespoň informování o návazném spoji, v Brně hl.n. tato informace chybí

Ke srovnání s počtem spojů mě napadá srovnání, že se bohužel nezměnily nasazené vozy, jen je to na nich poznat, ale to je asi obecný jev. Oproti GVD 2005/2006 je poznat zhoršení kvality vozů na některých Sp, na rychlících se více objevují AB.

S argumentem, že celou trasu Č.Třebová - Brno cestuje jen masochista souhlasím, volím EC. Ale především v oblasti mezi Letovicemi a Svitavami došlo k citelnému zhoršení dopravní obslužnosti. Nemusí to být cesta do Brna, ale také za nejen prac. příležitostmi v Letovicích (zast.), Boskovicích, Rájci, Blansku. Uvědomuji si, že tato oblast nemá velký potenciál pro cesty do Prahy, ale např. krajských Pardubic ano, proto zasáhnou i "nepřípoje" od EC.

Výhodou Brněnce (Moravské Chrastové) a Březové nad Svitavou je zastavování linek dálkových autobusů, které spojí s Brnem, Letovicemi, Svitavami, a cíly na sever komfortněji.
02.01.2007 (14:48)  
ad doktor : neurážejte prosím svině … po jateční a kuchyňské transformaci si na ní pochutnáte …

jsou i dokonalejší příklady – např. na trati 270 skončí vlak 3718 na zastávce Hoštejn a dále jede jako souprava do České Třebové. A to ještě čeká v Zábřeh na Moravě na přípoj od Šumperka (Bludova), potažmo Lipové Lázní a Hanušovic. Poslední spoj osobním vlakem ze Zábřeha do České Třebové je tak v 19.22 … další spojení již ve 4.47 … I kdyby vlak následující stanice a zastávky "jen" projel, tak náklady na soupravovou jízdu a jízdu vlaku jsou stejné …
Lahůdkou je též "objednané" (???) ujetí Os 9577 o 5 (s přestupem 7) minut R 997 v Turnově. Os 9577 jede v MB do prázdna, protože přípoj do "města" je i ve 21.29, takže posun o 10 minut by umožnil poslední spojení Liberec – Praha ve 20.02 z Liberce … Rušicí 1440 by se přizpůsobil.
registrovaný uživatel doktor 
02.01.2007 (0:06)  
"Pak nebude jezdit nic a nebo kraje přestanou vyvádět chujoviny,tak si vyberte."

... nebo si kraj objedná dopravu u někoho jiného než-li jsou ČD, u někoho, kdo nabídne více muziky za méně peněz. Třebas by to měl být autobusák. :))

Jinak tématem článku, pokud se nepletu, je trať 260, nikoliv problémy základní dopravní obslužnosti Horní Dolní, kde věřím, že by místní početné obyvatelstvo dozajista ocenilo a hlavně hojně využívalo vlakové spojení v maximálně hodinovém taktu. :))

Tímto příspěvkem se loučím, anžto brzy po ránu mizím na delší čas z domova a tím i od internetu, takže případná diskuze až po mém návratu.
01.01.2007 (22:55)  
Jo jezdí ale jenom největší aglomeraci.Dostat se po venkově nebo na venkov do Horní-Dolní je problém.
S pantákem to je fakt problém i na více místech,ČD by to měli krajům napočítat protože energeticky je to drahý.Pak nebude jezdit nic a nebo kraje přestanou vyvádět chujoviny,tak si vyberte.
registrovaný uživatel M 
01.01.2007 (22:46)  
Jako tragedii vidim, ze EC v Letovicich zpomaluje na 30-50 kmh, protoze na jeho koleji stoji pantak...
01.01.2007 (21:37)  
Souhlas s doktorem, neustále se naříká, jak to dřív jezdilo, ale opak je pravda. Až na některé výjimky jezdí dnes více vlaků než dříve a i návaznost je lepší. Jediné co se změnilo je to, že dříve jezdili delší trasy, zatímco dnes funguje většínou taktová doprava a více to na té návaznosti stojí...
registrovaný uživatel doktor 
01.01.2007 (16:39)  
"jo to mate pravdu, že ted je vetsi frekvence, ale de hlavne o tu navaznost ne?"

Jaká návaznost?! Vlaky jsou přímé. No, navazují na ně autobusové spoje v rámci IDS JMK, a to v Bílovicích, Adamově a Blansku. Po rozšíření na jaře 2007 i v Rájci-Jestřebí. Z vlakových spojů jsou navazující motoráčky do Boskovic ve Skalici. Čili návaznosti, o kterých jsme si mohli dříve nechat jen zdát (aby bus čekal na vlak). A pokud má někdo potřebu jet z Brna až do ČT, je mu k dispozici dostatečné množství spojů - 17, resp. 16, tedy stejné jako dříve, jen nejde o osobní vlaky, jen masochista by tuto trasu absolvoval osobním vlakem (mně to stačilo jednou). A uznejte, že frekvence Brno (Jihomoravský kraj) - Svitavský okres přeci jen není taková, aby se kvůli ní musely vypravovat pěti- až šestivozové soupravy, které by od Blanska do ČT vezly vzduch. Takže přesedání v Letovicích bych jako tragédii neviděl.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
01.01.2007 (11:42)  
Mně vadí špatná návaznost i tam, odkud je to na hranici kraje takových 25 km. Tou šíleností je spojka Václavice–Starkoč. Vlaky, které po ní jedou, zpravidla na něco navazují maximálně na jedné straně. Aspoň ve směrech Nové Město n. M. a Jaroměř, tedy do „vnitrozemí“. :(
01.01.2007 (9:25)  
Na co to řešíte? Těch 5 let to vydrží a pak už bude jezdit autem i ČD4ever.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko