..: Lokálce z Děčína do Oldřichova hrozí přeměna na silniční obchvat :..

Motorový vůz 810 - ilustrační obrázekLibouchec - Vlaky na trati z Děčína do Oldřichova u Duchcova mají ustoupit přeložce silnice I/13. Čtyři doposud projednávané varianty obchvatu obce Libouchec, vzhledem k trasování chráněnou krajinnou oblastí, nebyly schváleny. A tak vznikl pátý návrh, který počítá se zrušením tratě číslo 132 a její úplnou likvidací.

První snahy o výstavbu obchvatu Libouchce začaly téměř před deseti lety. "Měli jsme i varianty s osmikilometrovým tunelem, ale to nebylo jak finančně, tak i bezpečnostně přijatelné," řekl starosta Libouchce Jiří Štěrba. Jak dokládá přiložená interaktivní mapa, obec se nachází na rozhraní chráněných krajinných oblastí České středohoří a Labské pískovce, kterým se plánovaný obchvat nemůže vyhnout. Nejnovější varianta počítající se zrušením místní tratě má proto velké šance na schválení.

Na železniční trati, která vede z Oldřichova u Duchcova přes Telnici a Libouchec do Děčína, je v současnosti provozováno 6 párů vlaků. Provoz byl v minulosti značně omezen. Milan Franc z odboru dopravy Krajského úřadu míní, že frekvence cestujících na trati rok od roku pozvolna klesá. "Provoz není využíván pro hromadnou dopravu. Denně se ve vlacích vozí jen několik lidí. A to podle mne není hromadná přeprava," obhájil záměr rušení tratě. "Jde o ekologicky a také ekonomicky nejschůdnější variantu," dodal Milan Franc. Zatímco linkové autobusy projíždí přímo centry obcí, vlak má nádraží daleko od obcí. Ústecký kraj ročně dotuje ztrátu z provozu na této trati 15 miliony Kč. Zrušení tratě kraj zamýšlí v horizontu šesti až deseti let.

Vlaky se často ruší jen podle ekonomické situace

Od prvních okamžiků návrhu výstavby obchvatu a rušení tratě ví své i starosta Telnice Jaroslav Doubrava. "Jsem zásadně proti rušení vlaků. Železniční trať je svým způsobem technickým dědictvím. V některých případech se nelze ohlížet jen na ekonomickou stránku situace," uvedl. Domnívá se, že význam železnice po zavedení mýtného opět stoupne a dopravci budou chtít ve větší míře přepravovat náklady pro železnici. "V době, kdy v této lokalitě vznikají nové průmyslové lokality, si myslím, že železnice bude výhodou," dodal. Trať má i významný turistický potenciál, například stanice Jílové u Děčína se nabízí k výletu na nedaleký Děčínský Sněžník. Západní část trati mezi Telnicí a Krupkou prochází poblíž východní části Krušných hor.

O rušení tratě, vzhledem k počátkům jednání, zatím neví ani České dráhy. Jejich mluvčí sdělil, že nejde o vhodné řešení. "Starostové a kraj by měli hledat jiné alternativy. Svým záměrem by region připravili o formu ekologické dopravy," řekl Aleš Ondrůj. Ústecký kraj zatím ujišťuje, že jde pouze o variantní řešení. Milan Franc z odboru dopravy nastínil, že by bylo možné zbytek tratě využít jako cyklostezku anebo částečně v úseku z Oldřichova do Telnice železniční provoz ponechat. V prosinci 2002 byl v souvislosti s výstavbou dálnice D8 z Ústí nad Labem směrem do Německa uveden do provozu nový železniční most.

zdroj: Ústecký deník, SÚDOP, Mapa oblasti, Jízdní řád ČD, Občanské sdružení Horní Oldřichov


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 30.12.2006 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Milosh 
22.01.2007 (16:04)  
Pamatuji si ještě, když jezdily po této trati vlaky z Děčína hl. n. až do Litvínova :-) Byla by velká škoda rušit tuto trať. Jel jsem tudy naposled v červenci 2006 a nemohu říct, že bych seděl v motoráku sám...
10.01.2007 (17:08)  
no jo vypadá to že ČD a.s. znamená České dálnice a silnice :)
registrovaný uživatel happy 
02.01.2007 (23:12)  
Prý vlka daleko od obcí....hmmm a kde jako??? To že sou vesani línější na chození to vím ,ale toto je už výsměch normalitě.V tomto případě jsem pomalu "marathonec",protože já musím jít na tramvaj v Plzni 5 minut.A než se dostanu na nádraží ,tak stejně musím ujít další kusy,kde se nevezu mhd.Takže to snižování přepravy je pouze jen na oko,aby se to potom lépe rušilo,resp. aby to bylo lépe zdůvodnitelné.ústecký kraj má problém leckde zajistit autobusovou přepravu do některých částí,ale je natolik bohatý,že si dovolí busy dublovat železniční spojení.Celé je to předem naplánované FUJ
registrovaný uživatel Lenny 
02.01.2007 (18:55)  
Chcete aby byly zachovány Vaše oblíbené železniční tratě, tak je zprivatizujte, protože soukromému vlastníkovi něco podbného moc dobře udělat nejde.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
02.01.2007 (12:03)  
Tohle se nesmí stát a musíme doufat, že se to nestane. Vždyť ani není pravda, že z nádraží na této trati je daleko do centra obcí. Z Jílového je to tak dvě minuty, z Libouchce pět minut, na Telnici je nádraží téměř na návsi....
registrovaný uživatel Glagol  mail  
02.01.2007 (8:57)  
Klasická salámová metoda.
Postupně si na to lidé zvyknou a bude to.
Mimochodem jaké zájmy má p.(s.)Milan Franc ODS (dříve KSČ, nadporučík VB)je otázkou.
Pravděpodobně mu na srdci leží rozvoj obce a obecné blaho :)))
registrovaný uživatel DC 
02.01.2007 (8:39)  
to mates: jedna poznámka k tvrzení, že i předplatné jízdenky na bus jsou výhodnější - nemůžeš počítat, že všichni kdo chtějí jezdit úsek Jílové - Děčín zároveň touží využívat i MHD! A v tomto případě je srovnání měsíčních předplacenek jednoznačné - ČD 297,- vs. DPMD 530,- . Řešením by byl "nový" tarif busů anebo samozřejmě tarifní integrace, což při současném stavu IDS v Ústeckém kraji (mimochodem jediný kraj v ČR,kde žádný IDS nefunguje) je tak trochu utopie, bohužel... :-(
01.01.2007 (22:44)  
Mates:Konečne za celou dobu,jeden rozumnej příspěvek.S prezentačkou máš pravdu,dráha je lepší tečka.Franc neví co je to hrromadná doprava.
01.01.2007 (21:32)  
Hlavně je třeba si uvědomit výhody a nevýhody železnice v tomto úseku i celkově. Zkusme ji porovnat s autobusem. Minimálně v úseku Děčín-Libouchec je autobus blíže zástavbě a je pro lidi dostupnější. Koupit si předplatní jízdenky je rovněž výhodnější u autobusů, protože ta pak platí po celém Děčíně. Provozování vlaků je dražší, především, když jich jezdí jen takhle málo. Jaká je tedy šance železnice? Vlaky jedou po celé trase, zatímco busy končí v Libouchci. Kolem trati je spousta zajímavých míst, chybí ale jejich prezentace. Např. Děčínský sněžník z Jílového, Tisské stěny z Libouchce, Telnice, Bohosudov a Komáří vížka a možná i další. Domnívám se, že většína lidí ani neví o výhodnosti této tratě. A ještě k tomu tarifu. Myslím, že by moc pomohlo, kdyby v úseku Děčín-Libouchec platil jednotný tarif a byly navzájem uznávány jízdenky DPMD a ČD. Dopravní obslužnost opravdu není o tom, aby vlak soupeřil s busem, ale aby oba soupeřili s IAD....
01.01.2007 (19:59)  
Zaujala mne věta o tom, že to není hromadná doprava. Minimálně v lyžařské sezoně na Telnici je využívána víc než dost.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko