..: Vedení Českých drah a zástupci odborů podepsali kolektivní dohodu pro rok 2007 :..
cd1Praha - Dnes v 11:50 hodin podepsali zástupci vedení Českých drah v čele s předsedou představenstva a generálním ředitelem Josefem Bazalou se zástupci šesti odborových centrál kolektivní dohodu pro rok 2007. Josef Bazala k tomu poznamenává: „Oceňuji konstruktivní komunikaci mezi zástupci odborů a vedením podniku, která stejně jako loni umožnila podpis kolektivní dohody ještě před Vánoci. Je to důkaz společného zájmu zaměstnanců a managementu na prosperující a úspěšné společnosti České dráhy a jejím silném postavení v rámci celoevropského konkurenčního prostředí.“

Dnešní podpis kolektivní dohody je součástí pokračujících změn v rámci fungování Českých drah během posledních dvou let. Ty se vedle růstu všech výkonových ukazatelů (přeprava cestujících i nákladu; tržby) promítly také do zlepšování hospodaření podniku. V roce 2007 by tak České dráhy měly podle schváleného podnikatelského plánu dosáhnout zisku ve výši 50 milionů Kč. Nová kolektivní dohoda vstoupí v platnost 1.1.2007 a oproti letošnímu roku garantuje nárůst mezd ve výši 5,6 % (letošní nárůst byl podle kolektivní dohody 5,7 %). Zachovány zůstanou téměř všechny ostatní zaměstnanecké výhody – například 1 – 2 týdny dovolené navíc (podle profesí) či příspěvek zaměstnavatele na životní pojištění a penzijní připojištění. České dráhy by podle předběžných odhadovaných ukazatelů měly ke konci roku 2006 zaměstnávat přibližně 57.400 zaměstnanců a průměrná hrubá mzda by měla na konci roku 2006 činit 21.900 Kč.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Baresm Poslat mail autorovi | 21.12.2006 (19:05)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Baresm  mail  
22.12.2006 (16:26)  
Mimo diskuzi: Omluvte prosím případné nedostatky v textu a ve vzhledu, je to můj prvbí článek na ŽP. Moc děkuji za schovívavost a pokračujte v diskuzi.
registrovaný uživatel PES38 
22.12.2006 (11:13)  
frnak, Burgán: Ano, zasloužené je mají (hlavně za tu odpovědnost). Znalost předpisů mu stačí bohatě D1, D2 a tarif (pokladna). Ale vyžaduje se po nich víc. Když vidím některá hov...., tak přemejšlím kolik komu dali (nebo komu daly:-)), že prošli. Ale jde tu i o něco jiného. Běžný člověk se práci výpravčího naučí "mechanicky" za dvě šichty. Šutuš možná za jednu. Ale rozdíl je v tom, že výpravčí musí občas MYSLET (byť by to za něj měl dělat např. dispečer). Tj. ne třeba jako signalista, či posunovač dělat to, co mu někdo jiný namelduje. V tom je tam ten zádadní rozdíl. Problém je ovšem v tom, že v praxi "myslících" výpravčích není zrovna dvakrát dost.
22.12.2006 (10:39)  
Souhlas s frnak.Takže ti co tvrdí,že to nic neni,tak bych je chtěl vidět stavět při křižování,prodávat jízdenky,mít v ruce nákladní list,zapisovavat do dokumentace a zvedat telefon.Zařízení elektromechanika a přejezdy na kliku.
Výpravčí musí být odborní na zab.zař.,sděl.zař.dokonalou znalost z nákladky i osobky.Peníze maj plně zasloužené.Čunče napsal to samé jako já jenom podle platových tříd.Jedna třída znamená zhruba 1 tisíc kč.Úplně se vlastně shoduje,znám to protože moje kamarádi dělají u ČD.Pes ty bys tam byl s oběma.
22.12.2006 (9:05)  
To PES38, zapomněl si ještě dodat: a bejt jednou nohou v kriminále!
registrovaný uživatel PES38 
22.12.2006 (2:07)  
Venca Burgán: Zatelefonovat tam, zatelefonovat onam, říct pár slov (někdy ani to ne) obsloužit ZZ, zapsat to to dopr. deníku a jít zvednout plácačku (sem tam si ještě vypsat nějakej ten rozkaz) No to je věda, žejo?
registrovaný uživatel čunče  mail  
21.12.2006 (23:36)  
Tak svoje výplatnice ti tady opisovat nebudu. Spčítej si to podle platné PKS (na webu fscr.cz). jen uvedu, že výpravčí jsou zařazeni v 9. - 11. třídě, strojvedoucí taky, signalisté v 5. až 7., průvodčí v 7, vlakvedoucí v 8. posunovači 7, ved. posunu 8., výhybkář 4. a 5., hradlář 4. pokladní 6. - 8., ČD centrista 9. a 10. dispečeři 12. - 14., dispečeři DOZZ (dálkoviny) 12.-13., elektrodispečeři 12. - 13., výběrčí tržeb 10., strojmistři 12. - 14. Přednostové 14. - 16., šéfstvo dep, stanic a traťovky 12. - 16., obchodníci v nákladní dopravě mají smluvní platy s výrazným podílem pohyblivé částky dle sjednaných přeprav, atd.

Výpravčí berou stejně, jako strojvedoucí, rozdíl je pouze stravné.
21.12.2006 (23:27)  
Adam:Jestli jsi myslíš,že je to jenom o zvedání plácačky,tak nevíš co to obnáší,jelikož jsi nikdy nebyl v dopravní kanceláři kdy jel vlak.To by tě i snad omlouvalo.
21.12.2006 (23:23)  
Čunče:kecáš a čtenáře uvádíš v omyl.Pokladníci maj tak půlku,stejně jako hradláři,posunovači a pakrový ještě míň.Vyhybkáři max do 15 tis zhruba stejně průvodčí,vlakvedoucí o něco víc.Výpravčí může mít 20 ale určitě ji nemá na lokálce v Horní-Dolní.Fírové uváděné částce odpovidaj.Zkus mi to vyvrátit!
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
21.12.2006 (23:09)  
No 21 tisic za zdvihani placacky... tez bych si dal rict. :-D
registrovaný uživatel čunče  mail  
21.12.2006 (21:55)  
Všichni výpravčí a strojvedoucí ČD pracují za 21 až 23 tisíc hrubého. Tak si nech ty dementní kecy, Burgáne.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko