..: Italy čekají opravy nádraží :..

Ilustrační fotoKarlovy Vary - Po nejrůznějších odkladech a průtazích začne italská společnost Grandi Stazioni pravděpodobně již na jaře příštího roku opravovat vlakové nádraží v Karlových Varech a Mariánských Lázních. Zpustlé železniční nádraží se tak promění v moderní centrum nákupu, kultury a služeb. Původně měly stavební práce začít letos v polovině roku. Statistický průzkum ale ukázal, že karlovarská nádražní budova je ve špatném stavu. „Obě dvě nádraží v Karlovarském kraji začneme rekonstruovat v prvním čtvrtletí příštího roku,“ potvrdil zástupce Grandi Stazioni Martin Hamšík.

Karlovarské nádraží je v zoufalém stavu

„V Karlových Varech se objevily technické problémy. Provizorní budova z roku 1945 je totiž v daleko horším stavu, než se čekalo. Dokonce stavbaři počítali, že ji zboří. Zbourat přijde tedy malá část objektu, která dnes slouží jako čekárna. Nahradí ji nová odbavovací hala. I kvůli tomu došlo k mnoha průtahům se začátkem opravy. Musel se navíc navýšit i rozpočet rekonstrukce,“ pokračoval zástupce Grandi Stazioni Martin Hamšík.

Italové počítají v Mariánských Lázních s náklady okolo 80 milionů korun a v Karlových Varech s 90 miliony korun. Celková investice v obou lázeňských městech byla původně odhadnuta na 100 milionů korun.

Nádraží jsou bránou do lázní, a tak je potřeba je přeměnit na místa s odpovídajícím standardem, na který jsou lidé ze zahraničí zvyklí. Od začátku stavby bychom měli být do 2 let hotovi,“ dodal Hamšík.

Komplikace se objevily i v Mariánských Lázních. „Náklady na opravu zde vyšly vyšší, takže jsme hledali úspory,“ uvedl vrchní přednosta Správy dopravní cesty Karlovy Vary František Vlach.

V Praze již začali

Praha hl.n.Po třech letech plánování a příprav začala před několika dny oficiálně rekonstrukce i pražského hlavního nádraží. To by se během 5 let mělo proměnit z ostudy Prahy v její výkladní skříň. Přestavba začne v nové odbavovací hale, na závěr přijde zrestaurování historické Fantovy budovy. Investice v hodnotě miliardy korun proběhne rovněž pod taktovkou italské společnosti a České dráhy nebude stát rekonstrukce ani korunu.

„Výměnou za to získá Grandi Stazioni právo v příštích třiceti letech pronajímat komerční prostory na nádraží,“ vysvětlil šéf Českých drah Josef Bazala.

Do pronájmu na třicet let dostanou Italové i nádraží ve zmiňovaných dvou lázeňských městech.

Co nabídnou nádraží:

Karlovy Vary a Mariánské Lázně

  • investorem je italská společnost Grandi Stazioni, nádraží si pronajme na 30 let
  • investuje v obou lázeňských městech cca 170 milionů korun
  • dvouletá modernizace má začít na začátku příštího roku, za plného provozu má trvat 2 roky
  • nádraží nabídnou obchody s potravinami a jiným zbožím
  • běžná bude i lékárna, informační centrum pro turisty a nabídka nejrůznějších služeb

Sokolov

  • radnice plánuje postavit v areálu vlakového nádraží dopravní terminál včetně autobusového nádraží

Pokud budou peníze z EU v roce 2007, lze na konci roku začít stavět.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 19.12.2006 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský


registrovaný uživatel lada 
20.12.2006 (9:00)  
Vizualizace predchozich slibu se da najit na strance http://www.cd.cz/static/old/NEW/TCD2004/4_31revi.htm
registrovaný uživatel Brumla 
20.12.2006 (7:53)  
Nevíte, kde by se daly najít fotomontáže/vizualizace, jak bude nádraží v KV vypadat, až to předělají?

Qaws: opravovat se bude horní nádraží.
registrovaný uživatel lada 
20.12.2006 (6:56)  
V tech Karlovych Varech by me zajimalo, na cem maji ti Italove plan vydelavat. Dnes do haly nevleze nikdo, kdo nemusi koupit jizdenku. Nadrazi je na dosti neatraktivnim miste, kam lazensti hoste nezavitaji ani omylem. A ze by se do karlovarskych lazni jezdilo vlakem, to se take neda rici.
registrovaný uživatel Qaws 
19.12.2006 (23:02)  
A která se mo opravovat? Horňák nebo Dolňák? Díky za odpo?;o)
registrovaný uživatel Jura 
19.12.2006 (20:48)  
sersa: Myslel jsem to ve smyslu, že ta hala "přežila" ten nálet :o)) Stav střechy na ní (ostatně jako celého nádraží) je dost tristní.
josé: Nástupiště bohužel ne (tedy alespoň podle dosavadních informací), má se vybudovat nový přístup na úrovni ulice (tj. suterén na místě dnešní odbavovací haly) s tím že zatím má být odtud přístup na stávající 1. nástupiště, dále rekonstruovat/znovupostavit nádražní budova a upravit prostor přednádraží. O podchodu a nových nástupištích se prý uvažuje v nějaké další etapě. No uvidíme...
registrovaný uživatel sersa  mail  
19.12.2006 (20:31)  
jura: slovo zachovalo je dost silne :D, v ty strese jsou diry ze by jima propadlo i mensi dite...
Ale jinak snad uz to fakt konecne opravi, slibujou to dost dlouho - to nadrazi pusobi jak pest na oko - osobne bych si o nej ani kolo neoprel
registrovaný uživatel José 
19.12.2006 (20:03)  
budou se dělat i nová nástupiště?
registrovaný uživatel Jura 
19.12.2006 (19:42)  
Přesněji řečeno, staniční budova v KV byla jako provizorní dostavěna v roce 1945 po těžkém poškození náletem z dubna 1945. Původní podoba nádraží byla podobná např. nádraží v Chomutově. Jediné co se ve Varech plně zachovalo z původního nádraží (z roku 1871) je litinové zastřešení 1. koleje a přilehlých nástupišť.

Jinak, v prvním odstavci by mělo určitě být "STATICKÝ průzkum..." místo "statistický..."
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
19.12.2006 (19:38)  
už jsem se těšil,že čtu něco ze své domoviny,když jsem viděl to svinovské nádraží ;-)
registrovaný uživatel Semík  mail  
19.12.2006 (19:27)  
Provizorní budova z roku 1945 je totiž v daleko horším stavu, než se čekalo. Provizorní budova stará přes 60 let???? A to ji ještě chtějí rekonstruovat??? Hééééj kde to žiju?
Zbourat do základů a postavit komplet nové, bude to daleko lenvější!!!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko