..: Policie obvinila nepozorného strojvedoucího :..
policie Ostrava - Policisté obvinili z obecného ohrožení šestatřicetiletého strojvedoucího, který 23.10.2006 kolem desáté hodiny ranní řídil soupravu se čtyřiceti pasažéry z Ostravy hl. n. do Frenštátu pod Radhoštěm. Při vjezdu do stanice Ostrava-Kunčice však nerespektoval červený signál na návěstidle, a málem tak zavinil srážku dvou vlaků. Ve stejné chvíli se totiž z vedlejšího směru blížil osobní vlak od Ostravy-Vítkovic, ve kterém sedělo 30 nic netušících lidí. Soupravy se nesrazily jen díky duchapřítomnosti výpravčího, který vysílačkou kontaktoval nepozorného strojvůdce. Ten až na poslední chvíli pomocí rychlobrzdy stačil vlak zastavit. "Rozhodovaly jen metry a sekundy. Souprava zastavila přibližně deset metrů od výhybky, po které právě vjížděl osobní vlak z Ostravy-Svinova," popsal situaci Zdeněk Neusar, mluvčí Drážní inspekce s tím, že nikdo naštěstí nebyl zraněn. Dechová zkouška přímo na místě vyloučila, že by se na pochybení strojvůdce podílel alkohol. "Šlo o selhání lidského činitele," dodal Neusar. Strojvůdce byl až do ukončení šetření postaven mimo službu.

zdroj: Moravskoslezský deník


Payus Poslat mail autorovi | 15.12.2006 (9:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
18.12.2006 (15:15)  
O nehodové události píše Železničář ze 14.12.2006, nehodová událost se stala v době, kdy se z Kunčic na "střed" jezdilo obousměrně po jedné koleji vzhledem k výluce traťové koleje pro směr jízdy "střed > Kunčice".
Rozumný soudce (senát), který by věděl "o co jde" by to spláchl podmínkou 2 roky na 5 bez toho, že by vyslovil zákaz činnosti řízení vozidel … ten se totiž může vztahovat i na silniční vozidla.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
17.12.2006 (18:24)  
Určite budú dlho vyšetrovatelia šparchať do toho, prečo nemal ten prvý vlak postavené, keď išiel ako prvý. Ovšem rušiť vl. cestu vtedy, keď vlak vstúpi do približovacieho úseku je už neskoro, rozpad trvá už vtedy 3 min. Jedine by pomohol generálny STOP, ako už bolo spomenuté. Ale veľká nevýhoda je, že je to dosť komplikovaný úkon, a možno to niektorí nemali ani nacvičené. Práve takéto činnosti, núdzové a mimoriadne situácie sa u nás na školení a skúškach zvlášť podrobne nacvičovali.
17.12.2006 (17:15)  
Aluki : Mi to bohužel velice zábavné nepřipadá. Kdyby jsi četl příspěvky od začátku, tak by sis všiml, že jsem neseděl na mašině, tam seděl můj kamarád, ale že jsem seděl v podnikové škole. A v té škole jsme byli seznámeni mimo jiné také s touto nehodou, byl nám přečten záznam TRS - traťový rádiový systém, abyli jsme upozorněni na nedostatky v hovorové kázni.Existuje také záznam elektronického staničního zabezpečovacího zařízení. Správně takové informace nemáme veřejně sdělovat, ale po některých komentářích se člověk neudrží a zapomene, že na to máme tiskového mluvčího. Jinak bych do ukončení případu nic nerozváděl a počkal na výsledek soudního řízení.
registrovaný uživatel Aluki 
17.12.2006 (11:47)  
Opravdu je velice zábavné přečíst si co všechno dovedou lidé napsat ohledně této nehodové události.Snad největší "přehled" o situaci má pan Mirek,který zřejmě seděl v inkriminované době i na mašině,i v dopravní kanceláři v Kunčicích.O tom jak to bylo není třeba vůbec psát,protože odborníka,který rozumí absolutně všemu již máme.
17.12.2006 (0:12)  
rk_kn : Jako první vjel do stanice proti stůj vlak od O.hl.n.,zastavil před výhybkou a pak teprve kolem stojícího vlaku projel vlak od O.Vítkovic. Taková situace se mi zdá minimálně podivná.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
16.12.2006 (17:59)  
Mirek OH : Keď jeden vlak už prešiel návestidlo, a mal riadne povolený vchod, a druhý vlak nerešpektuje návesť Stoj , Vám nepomôže žiadne el. stavadlo. Jedine by pomohla odvratná výhybka, ale to nie je všade a nie pre každú možnú variantu vl. cesty. A na to netreba ani elektroniku.
16.12.2006 (17:03)  
V žádném případě bych strojvedoucího takto nepostihoval.Člověk je jenom tvor.Nikdo není bez chyb a nikdo není dokonalý.Každý někdu chybu udělá,bohužel je to přirozené.Ikdyž slouží jak nejlépe může.Doprava a zvláště železniční je tak složitý a zodpovědní povolání.Plno lidí jezdí běžně na silnici na červenou a o tom se ani nemukne.Jestli ho budou soudit,snad dostane jen podmínku.U Varů snad taky měli jen podmínku.Nikdo vyjma kriminálníků nechce nikoho zabít.Je mi ho líto.A buhví jak to bylo.Ono někteří vyšetřovatelé nejsou svatí, a taky mají máslo na hlavě.Jmenovat nebudu.
registrovaný uživatel PES38 
16.12.2006 (12:55)  
Průša: Jo jasně, jsem blbej . Dřív to bylo N+"dvojšipka"+!STOP!+GV. Nyní to snad zjednodušili.
16.12.2006 (12:44)  
Ad pes38 na generální stop už neni potřeba 8 tlačítek tolik jich snad nikdy nebylo(dříve snad 4),po nehodě vlaku s US Army s nákladem u K. Varů byla postupně všude upravena TRS na G.STOP stačí jen dvě jasně označená tlačítka.
registrovaný uživatel neček 
16.12.2006 (10:11)  
U pana výpravčího se nedá tak docela mluvt o duchapřítomnosti spíše o selhání na celé čáře.Měl okamžitě použít generální stop,který má po nehodě u Vojkovic zjednodušenou manipulaci z důvodu prodlevy.
ad Jacek:1. kolik je u tebe až moc
dobře???
2. všichni strojvedoucí nedělají nehody a žáden strojvedoucí nejde do práce stím,že tu nehodu udělá.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko