..: Rekonstrukce hlavního nádraží v Praze začala dnes, skončí za 5 let :..

Praha hlavní nádražíPraha - Přesně 36 měsíců po podpisu smlouvy mezi Českými drahami a Grandi Stazioni byla oficiálně zahájena rekonstrukce žst. Praha hl. n., jejímž generálním dodavatelem je společnost Metrostav. Čtvrtek 14.12.2006 představuje završení tříletého období na přípravě projektu, projednávání a spolupráce s příslušnými správními úřady. Pražské hlavní nádraží se tak kompletně změní – cestujícím nabídne novou úroveň odbavovacích služeb, veřejnosti pak nové prostředí pro nákupy a další služby.

Nádražím projde 150.000 lidí denně

Vývoj projektu revitalizace představoval pro Grandi Stazioni i České dráhy jedinečnou výzvu. Veřejný rozměr stanice, vysoká historická a kulturní hodnota nádražních budov, integrace do budoucího dopravního systému hlavního města Prahy a zároveň nutnost modernizovat tvář nejdůležitějšího nádraží Českých drah v České republice - to jsou některé součásti, které inspirovaly a řídily vznik projektu, který dá Praze železniční nádraží třetího tisíciletí. “Šíři a jedinečnost projektu revitalizace lze vyjádřit několika čísly: aby bylo možné zahájit stavební práce, museli jsme zažádat a obdržet více než 30 různých povolení od příslušných kompetentních úřadů. Projekt je orientován na budoucnost - renovovaná železniční stanice je připravena pojmout 150.000 návštěvníků denně,” dodává Gaetano Casertano, člen představenstva Grandi Stazioni.

Josef Bazala, ČD Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel ČD, k zahájení rekonstrukce hlavního nádraží poznamenal - “Vedle vzniku nových typů služeb, které by na nádraží v centru města měly sloužit nejen cestujícím, ale i široké veřejnosti, počítají České dráhy s brzkým zvýšením komfortu odbavovacích služeb. Jako jeden z hlavních výsledků modernizace hlavního nádraží zde vznikne sjednocené Centrum zákaznických služeb, které cestujícím zajistí podobně vysokou úroveň odbavení, jakou znají například z prostředí mezinárodních letišť.” Rekonstrukce pokladen je plánována již v 1. etapě a začne v dubnu příštího roku. Projekt revitalizace je také důkazem toho, jak při společném postupu dvou partnerů, kdy každý z nich respektuje svoji roli, lze pomocí skutečné součinnosti dosáhnout výsledků velké hodnoty.


Živá nádraží, ČD „Rekonstrukcemi v současné době prochází řada industriálních staveb, tato však, jako jedna z mála, bude i po opravě dál sloužit původnímu účelu, což je i po technické stránce velmi specifické zadání. Naše firma vstupuje na půdu, kterou důvěrně zná, odbavovací hala pražského hlavního nádraží patří totiž k těm projektům, které koncem 70. let minulého století vznikly v souvislosti s výstavbou metra, kvůli němuž byl Metrostav před 35 lety založen. Vážíme si toho, že pro Prahu a její železniční dopravu můžeme oživit prostor, který je nejen významným dopravním a komunikačním uzlem, ale měl by být také důstojnou vstupní bránou do hlavního města,“ zmínil při slavnostním zahájení 1. etapy rekonstrukce předseda představenstva Metrostavu Jindřich Hess.

ČD zmodernizují 65 nádraží

V rámci projektu Živá nádraží zrekonstruují v následujících letech dráhy 65 železničních stanic. Společnost Grandi Stazioni bude mít pražské nádraží v pronájmu na dobu 30 let. V modernizované budově by mělo vzniknout 16 tisíc metrů čtverečních komerčních ploch. Projekt počítá i s rekonstrukcí nástupišť a ve spolupráci s MČ Praha 1 i s Vrchlického sadů, které se nachází před nádražní budovou a všeobecně jsou označovány jako "Sherwood". Současným stánkovým prodejcům na nádraží končí smlouvy na dobu určitou nebo jsou ve výpovědní lhůtě a postupně budou pražské hlavní nádraží opouštět. Poslední velkou rekonstrukcí prošlo nádraží v roce 1979, kdy byla dokončena nová budova, ve které dnes rekonstrukce začala. Žst. Praha hl. n. vytváří asi 10% z tržeb ČD z osobní dopravy.

Praha hlavní nádraží, 14.12.2006, Chary, ŽPNa snímku redaktora ŽelPage Charyho z dnešní oficiální akce zahájení rekonstrukce nádraží jsou Giorgio Radicati, velvyslanec Italské republiky v České republice, Miloslav Vlček, předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, Jindřich Hess, předseda představenstva společnosti Metrostav, Josef Bazala, generální ředitel a předseda představenstva ČD a Gaetano Casertano, člen představenstva společnosti Grandi Stazioni. Newsku upravil a doplnil -cspsv-.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 14.12.2006 (21:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mates 
15.12.2006 (22:59)  
technicka, kdyz bude mit ital nadr v pronajmu, komu pak budou platit pripadne soukromi dopravci za zastaveni vlaku ?
registrovaný uživatel MirekM  mail  
15.12.2006 (14:03)  
Sheriff: Náhodou, v televizi jsi mohl vidět, že zvládli i rozrýt dlaždičky. :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
15.12.2006 (12:31)  
na to jak se ta sbíječka drží, měli asi týdenní školení :-D
15.12.2006 (8:37)  
papaláši v kravatách se sbíječkou pózují :D já bych jim to do ruky nedal nebo si ublíží
15.12.2006 (8:02)  
Václav: Rýžovat budou, ale nemyslím, že se na to vykašlou, protože v tom případě by se jim nájemci vystěhovali a rýžování by přestalo. Naopak, myslím si, že si dají pozor, aby se úroveň nesnižovala.
15.12.2006 (7:56)  
Včera ve zprávách na ČT1 říkali, že Taliáni tam mají proinvestovat 1 mld. korun a za to mají nádraží na 30 let pronajato. Prý se jim ta investice vrátí za cca 4 roky... Nijak to nehodnotím, asi je to lepší, než kdyby to provozovaly ČD. Bezdomovci v tom vstupu říkali, jak se budou stěhovat.
15.12.2006 (7:53)  
Co se mně absolutně nelíbí je, že má Grandi Stazioni pronájem hlavního nádraží na 30 let. Kdo tohle mohl prosadit. Chci vidět, jak nová budova bude vypadat za 10 let. Italům se vložená částka vrátí za 5 let a pak se na další úpravy vykašlou a budou jen rýžovat.
registrovaný uživatel Afgy  mail  
15.12.2006 (1:26)  
Jen abychom projektem "Živá nádraží" nezlepsšovalijen životní prostředí bezdomovcům...
15.12.2006 (1:04)  
Vlakoň: Manažerská úderka mě taky rozesmála.


Hlavně že už se konečně staví.
14.12.2006 (23:52)  
Já si myslímže pak pojedou všechny vlaky z hlaváku po novém spojení ne?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko