..: Ždírecká pila zvýšila přepravu vlaky. Ubude asi 18.000 kamionů :..
Ilustrační foto, ÖBBŽdírec nad Doubravou - Pila Stora Enso Timber ve Ždírci nad Doubravou na Havlíčkobrodsku v těchto dnech převádí další díl své dopravy ze silnice na koleje. Umožnila to modernizace železniční vlečky u podniku, již zaplatily České dráhy (ČD). Největší domácí pila převážela dosud ve vagonech asi pětinu materiálu, nyní to bude více než polovina. Na silnicích v zemi díky tomu v příštím roce ubude přibližně 18.000 kamionů.

České dráhy zaplatily za přestavbu vlečky 53 milionů korun, a to bez daně z přidané hodnoty. Mluvčí ČD Aleš Ondrůj řekl, že díky investici se objem přepravované kulatiny, řeziva a dřevní štěpky může zvýšit až na dvojnásobek. Ročně by mohlo být naloženo a vyloženo až 600.000 tun nákladu. Investice se týkala rekonstrukce a rozšíření kolejiště ve ždírecké stanici a také zlepšení jeho propojení s vlečkou u pily. Stavbaři opravili a přistavěli nákladové rampy a vybudovali nákladiště pro manipulaci se surovou kulatinou. Uvedl to Milan Hyliš z firmy Chládek a Tintěra, která zakázku prováděla.

Stora letos ve Ždírci pořeže přes jeden milion metrů krychlových kulatiny. Díky nedávné modernizaci výrobních technologií se objem zpracovaného dřeva meziročně zvýší zhruba o čtvrtinu. Do vlaku se speciálními kontejnery se štěpka nakládá od loňského července. Vlak s 18 vagony jezdil mezi Ždírcem a Planou jednou týdně. Po přebudování vlečky se štěpka nakládá šestkrát týdně. Zvyšuje se i množství kulatiny přepravované po železnici.

zdroj: Mladá fronta DNES


JnR | 12.12.2006 (15:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
14.12.2006 (11:15)  
čunče> Nerozumíme si, to, jestli na to ČD mají nebo nemají nasmlouvané přepravy, naprosto, ale naprosto nesouvisí s tím, jestli to je nebo není střet zájmů. I člověk, který podepisuje bez diskuzí oboustranně výhodnou smlouvu a zároveň sedí na obou stranách, je ve střetu zájmů. Zcela obecně. V tomhle případě to tak zřejmě nebylo, věřím tomu a nechci se o tom přít. Moje reakce byla na Vaši poznámku, která mi vyzněla, že "ani kdyby ta situace nastala, tak to přece ničemu nevadí". Lišíme se zřejmě jenom v tom, že já si myslím, že vadí.
registrovaný uživatel čunče  mail  
13.12.2006 (17:38)  
Jan Prech:
Jenže:
České dráhy za to mají nesmlouvanou haldu přeprav. Proto to není střet zájmů. Navíc nikdo z managementu ČD tu pilu nevlastní. Zjistěte si to, jde to docela lehce.
13.12.2006 (8:32)  
čunče> No, nevím, jestli by to bylo v tomto případě protizákonné nebo ne, ale v civilizované společnosti se tomu říká střet zájmů. Představa, že někdo, kdo má majetkovou vazbu na pilu, ušetří investiční prostředky svojí pile tím, že z pozice zaměstnance rozhodne, že ta vlečka se postaví z prostředků ČD (z cizího krev jak známo neteče...), tak taková představa myslím není úplně mimo realitu.
Nemyslím si, že by to tak bylo, jenom jsem ve Vašem příspěvku začenichal přístup typu "špína nešpína, hlavně že to jede vlakem". Pokud jsem se spletl, jsem jedině rád...
registrovaný uživatel čunče  mail  
13.12.2006 (7:29)  
Burgáne, i kdybys náhodou měl pravdu, jako že nemáš, tak ti to vadí? Proč? Je zakázaný bejt zaměstnancem dopravce a zároveň majitelem pily?
registrovaný uživatel kolega  mail  
12.12.2006 (21:39)  
Sedněte si někdy ve Ždírci k pile a počítejte kamiony,šedesát jich napočítáte ani ne za půl dne.
12.12.2006 (19:29)  
Že by nějaká krysa z ČD měla pilu.To je možný.Od vyhybky co jde na vlečku by to mělo bejt soukromý.Tam určitě nekdo něco přihodil.
registrovaný uživatel funTomas  mail  
12.12.2006 (19:13)  
pila jak vidno plni plan na 130%..
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
12.12.2006 (17:39)  
Pradpokladejme, ze nezmizi 18000 kamionu, ale ze se usetri 18000 kamionovych jizd. deleno 365 je 50 jizd denne, 25 dovnitr, 25 ven, proc by to nemohlo byt pravda? V kazdem pripade i kdyby tech usetrenych kamionovych jizd nebylo 18000 ale jenom polovina, tak je to porad jedna z nejpozitivnejsich zprav za posledni dobu. Jen houst.
registrovaný uživatel hajer1  mail  
12.12.2006 (17:31)  
Je to sice pěkné,ale těch 18000 kamionů je asi něčí "úlet".To by museli denně i so-ne+ svátky,naložit přes 60kamionů.
registrovaný uživatel Stanin  mail  
12.12.2006 (16:45)  
Za ty kamióny jsem rád.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko