..: Trať ze Znojma do Rakouska elektrifikována :..
Ilustrační foto, ÖBB Šatov - Vídeň je sice stále stejně velká a leží pořád na stejném místě, přesto je jižní Moravě zase o kousek blíž. Hranice Česka a Rakouska totiž ode dneška protíná nová moderní tepna. Obec Šatov u Znojma se propojila elektrifikovanou železnicí s rakouským Retzem. „Z Rakouska do Šatova tak již mohou zajíždět plně elektrifikované vlaky,“ uvedl ředitel Správy železniční dopravní cesty Olomouc Jiří Mlynář. Práce na trati jsou hotovy a dnes na ni vyjedou první zkušební vlaky. Veřejnosti se nástupiště v Šatově otevře v neděli. Několikakilometrová trať je součástí důležitého železničního spojení Znojma s Vídní. Elektrifikace zbývajícího úseku z Šatova do Znojma začne příští rok. Už za dva roky má na trase Znojmo - Vídeň projet v každém směru patnáct přímých vlaků denně. Doposud jezdily pouze čtyři motorové. Jakákoli jiná cesta ze Znojma do hlavního města Rakouska po železnici byla spojena s komplikací - s přesedáním v Retzu. Kvalitní vlakové spojení na zhruba 100 km úseku mezi Vídní a Znojmem zkrátí dobu jízdy na této trase až o 15 minut v obou směrech.

Trasa propojí i Vídeň s Prahou

Ilustrační foto, ÖBB I když přímo ze Znojma nevyjíždí denně do Vídně příliš cestujících, osobní vlaky, které mají do rakouského hlavního města řadu zastávek, se na trase vždy zaplní. Podobně z Vídně směrem na Znojmo vyráží denně zástupy lidí. Plně elektrifikovaná trasa se navíc nezastaví ve Znojmě, ale bude pokračovat na Jihlavu. Doplnění železniční trasy Jihlava - Znojmo elektrickým vedením pak přinese lidem alternativu pro cestování z Prahy do Vídně po železnici, což dnes zajišťuje koridor přes Brno a Břeclav. To však nelze očekávat dříve než za 10 let. „Hlavní rychlíková doprava mezi Prahou a Vídní však poté zůstane i nadále přes Brno a Břeclav. Trať přes Znojmo totiž nebude upravována na to, aby se po ní jezdilo 160 km rychlostí,“ upozornil přednosta železniční stanice Znojmo Pavel Karšulín. Elektrifikace trati do Znojma přinese i nutnou rekonstrukci znojemského viaduktu. „Opravit tento objekt bude po stránce technické i projekční výstavby nejsložitější,“ popsal Mlynář. Znojemský viadukt je dodnes nejvyšším mostem kraje a jedním z nejvyšších mostů v zemi vůbec. Viadukt získá novou ocelovou konstrukci, protože stávající provizorium dosluhuje a nedá se na něj umístit trolej. Elektrifikace tratě ze Šatova do Znojma se právě kvůli náročné opravě viaduktu značně prodraží. „Vyžádá si až jednu a čtvrt miliardy.“

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 8.12.2006 (21:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


registrovaný uživatel JnR 
12.12.2006 (0:58)  
Mára: Co to bude za parádu, až bude Jihlava - Znojmo elektrifikovaná? Je to sice nejkratší spojení Praha - Vídeň, ale jezdit tudy má asi stejnou logiku jako Praha - Plzeň - Německo přes Rudnou u Prahy. V době, kdy by se trať Kolín - Jihlava - Znojmo dočkala nějaké větší modernizace už snad budou VRT, takže přes Znojmo fakt nikdo jezdit nebude.
Pokud 241 něco potřebuje, tak přeložku přes Jaroměřice do Třebíče. Jednak je v úseku Třebíč - Budějovice silná příměstská doprava a pak by se to hodilo po dokončení VRT na expresy Praha - (HB) - Jihlava - Třebíč - Znojmo.
registrovaný uživatel Bram 
11.12.2006 (7:14)  
Elektrifikace Znojmo - Jihlava je zcela zbytečná. Aby měla nějaký smysl, tak by se musela celá trať zrekonstruovat na vyšší rychlost ( alespoň 140 km/h ) a nejen ona, ale i navazující úsek do Kolína. Jinak je to bezduché vyhazování peněz do kapes elektrizačních firem bez jakéhokoliv jiného efektu.
registrovaný uživatel Mára  mail  
09.12.2006 (16:16)  
Až bude elekrika protáhlá až do Jihlavy tak to bude paráda. Tudyma je to nekratší spojení Prahy a Vídně.a když se tu prožene pár přímejch rychlíků tak konečně dojde k oživení na trati a bude to taky náhradní alternativa pro případ že bude něco na koridoru.
09.12.2006 (14:43)  
Docela se bavím, jak si většina pisatelů na tomhle fóru negací hojí své bebíčka - prostě všechno je špatné, říká se tomu přenesená agrese. Jinak k elektrice na kolejích - až bude nafta za 50,- litr a nebude to dlouho trvat, tak i Brněnští krajánci budou volat po elektrifikaci, mám ale strach, že pak bude problém se do vlaku vůbec dostat - bez ohledu co pojede za přepravce nebo vozy.
08.12.2006 (22:26)  
Jestli chtěj aby tam jezdily lidi tak to musí být za lidovou cenu.El.loko prostě nejsou.Zamráči jsou šroty,zlatý brejlovci a proto je šrotujou.Eletrika do Jihlavy za 30 let,no to jsou teda vyhlídky.
registrovaný uživatel Space 
08.12.2006 (22:23)  
Elektrifikace Znojmo-Jihlava není aktuální a možná nikdy nebude, protože Jihomoravský kraj je proti. Důvody jsou především demografické, Znojemsko se totiž bude vylidňovat a stárnout; a také by tudy nemohly být vedeny žádné rychlé vlaky (mám na mysli EC).
Mimochodem - Vídeňané tu elektrifikaci (stejně jako dálnici na Brno) nevidí příliš rádi, nemají totiž "pendlery" příliš v lásce...
08.12.2006 (21:58)  
Za vynaložení značného úsilí bude provedena elektrifikace Znojmo Jihlava a pak tam ČD nasadí samostatné vozy 810 v osobní dopravě a 50% nákladních vlaků potáhne Zamračená. Bydlím u trati Praha-Děčín a tady snad jezdí ty nejřvavější Zamračené které jsou k dispozici.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko