..: Jízdní řád mezi Dolní Poustevnou a Sebnitzem v přípravě :..

810 - ilustrační fotoDolní Poustevna - Přestože je třeba nejdříve vyřešit technické a další otázky vybavenosti železničního hraničního přechodu Dolní Poustevna-Sebnitz, pověřený odborný tým již zpracovává jízdní řád na trase ze Šluknovska do Děčína.

Tento úkol Ústecký kraj, který bude objednavatelem přepravy, svěřil Technické univerzitě v Drážďanech. "Studenti v Sasku se společně se svými pedagogy a kolegy z děčínské průmyslovky do díla pustili skutečně s patřičným nasazením. V současné době už mají první návrhy jízdních vlakových řádů. A to i s návazností na jednotlivé autobusové linky a spoje v regionu," sdělil po jednání na ústeckém krajském úřadu starosta Dolní Poustevny Miroslav Jemelka. Ve zpracované studii nechybí ani návrhy na okružní trasy ekologickými autobusy v národním parku České Švýcarsko. Za životaschopný takový projekt včetně předběžně stanovených odjezdů z jednotlivých stanic považují navrženou studii i zástupci ČD.

V situaci, kdy je třeba zvládnout nejprve mnohé stavební a další práce, může stanovený jízdní řád vyvolávat určité rozpaky. Ovšem figuruje tam i konkrétní datum výjezdu první vlakové soupravy na okružní trase z Dolní Poustevny po německém území a dále přes Děčín, Českou Kamenici a Rumburk zpět na dolnopoustevenské nádraží. "Tím zatím stanoveným dnem zahájení provozu je 25. květen roku 2008. Kdyby se skutečně vše podařilo zvládnout podle stávajících představ, pak by se nám více zamlouval termín 1. červen zmiňovaného roku. To bude Dolní Poustevna slavit devadesát let povýšení na město," dodal Miroslav Jemelka. O obnovení hraničního přechodu Dolní Poustevna - Sebnitz se místní zastupitelé snaží již dlouhou dobu, ještě nedávno se přepokládalo zahájení provozu v loňském roce.

zdroj: Děčínský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 6.12.2006 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký Německo Sasko /Sachsen


registrovaný uživatel Laborec425  mail  
08.12.2006 (10:16)  
Twix: Ještě jsem si všiml, že do Mezné jezdí přes Hřensko a Mezní Louku nějaká německá autobusová linka. Myslím, že z Bad Schandau..
Space: Tak to ten přívoz není tak drahý :).
registrovaný uživatel Space 
07.12.2006 (15:37)  
Dnes stojí pro Čechy jedna cesta 20 CZK, snížená 10 CZK (tolik se zaplatí i za psa, kolo apod.); jinak pro ostatní jsou ceny v EMU 1,30/0,80
Přestože je je přívoz zařazen do "Dopravního svazu Horního Polabí" (VVO), žádné jiné doklady zde nejsou uznávány.
07.12.2006 (14:22)  
Přívoz v Schöně je sice fajn, avšak s německým provozovatelem - kolik asi tak může stát jízdné:)?
registrovaný uživatel Space 
07.12.2006 (13:59)  
Přívoz jako hlavní cesta je nesmysl, protože za velmi špatného počasí nebo zvýšené hladiny řeky by se Hřensko zbytečně odřízlo. Takže - jsem pro přívoz a jeho návaznosti na vlak (nejlépe zvlášť zmíněné v jízdním řádu), avšak nejsem pro oslabování pozice autobusu (v této konkrétní relaci) kvůli přívozu.
Něco jiného by bylo, kdyby přes řeku existovala lávka pro pěší...
07.12.2006 (13:51)  
Zní to hezky, nejen ty vlaky, ale i ty ekologické autobusy. Zvlášť protože veřejná doprava v Českém Švýcarsku prakticky neexistuje, ani o prázdninách. Ty 4 páry DC - Mezná v pracovní dny jsou jako příměstská doprava DC, několik spojů jezdí ráno a odpoledne do Jetřichovic a Vysoké Lípy z Kamenice, ale propojeno mezi Jetřichovicemi a Mezní Loukou je to snad jen dvěma spoji o víkendech - hrůza. Zajímavá je i ta koncepce zapojení přívozu Hřensko - Schöna coby hlavní cesty z DC do Hřenska.
07.12.2006 (13:18)  
Mě by se líbily spoje Děčín-B.Schandau-Sebnitz-Rumburk-Ebersbach
07.12.2006 (11:33)  
Něco k té koncepci najdete zde, ale jsou to spíše záměry obecného rázu: http://www.dhv.cz/download.asp?id=136 - jinak doporučuji přejít rovnou na konec dokumnetu:-).
07.12.2006 (9:43)  
Také by mě ta studie zajímala, především s ohledem na provoz na navazujících tratích ve Šluknovském výběžku. Doufám, že ekologický autobus bude na tratě navazovat a ne je kopírovat, jak je nejen u nás, ale i v nedalekém německém příhraničí zvykem.
registrovaný uživatel Space 
06.12.2006 (23:59)  
Je někde k vidění ta studie? Také by mě zajímalo, co přesně se myslí ekologickým autobusem (bez rýpání, myslím to vážně, zajímaly by mě parametry).

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko