..: Orlová se chce po kolejích spojit s Ostravou - Aktualizováno :..
od patriota J.Zytkactk graf orlova-ostravaOrlová - Orlovští radní chtějí během několika let zahájit provoz vlakotramvaje, která po tramvajových tratích i železničních kolejích doveze pasažéry za půl hodiny do centra Ostravy. Vyřešili by tak ojedinělou situaci města s 35 tisíci obyvateli, do kterého nemohou lidé dojet vlakem, přestože Orlová leží uprostřed kolejové sítě těžebního gigantu - OKD. Zhruba 3mld.korun na vybudování trati a nákup vozů chce město získat z dotací EU. Nejvýhodnější trasa vede z centa Orlové do staré části města, kde se napojuje na koleje OKD a po nich pokračuje přes Rychvald a ostravskou čtvrť Heřmanice až do centrálních částí Ostravy. Tam by se trať napojila na již fungující tramvajovou síť. Délka celé trasy by byla necelých 16 km, ale nově by se přitom musely vybudovat jen 3 kilometry kolejí.

Podle Českých drah, které údajně chtějí zapojit veškerý potenciál k využití kolejové dopravy a na vypracování této studie se také podílely, by mohly podobné vlakotramvaje díky husté a dnes málo využívané síti kolejí OKD v ostravsko-karvinské aglomeraci propojit v budoucnu i další města regionu, zejména Havířov, Bohumín a Karvinou. Podle orlovské radnice je technická realizace projektu otázkou dvou až tří let, mnohem složitější ale bude získat na projekt dostatek peněz. Mohlo by se to ale podařit díky mimořádně vysokým dotacím, které bude Česká republika čerpat z fondů EU v rozpočtovém období 2007 až 2013. Nyní bude záležet na radních a zastupitelích Moravskoslezského kraje, jestli projekt podpoří a zařadí jej mezi své priority. Kraj již ohlásil podporu vybudování nové tříkilometrové železniční tratě na letiště Mošnov a rovněž má zájem na zkvalitnění kolejové dopravy v okolí Nošovic na Frýdecko-Místecku, kde se zabydluje automobilka Hyundai.

zdroj: ČTK, Moravskoslezský den


http://okresy.mojenoviny.cz/ostrava/zpravy/doprava_vlakotramvaj_orlova_zh.html

Payus Poslat mail autorovi | 6.12.2006 (12:18)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


06.12.2006 (17:48)  
Jsem na to zvědav. Trať je to krásná, v Rychvaldě vede mezi rybníky a dodneška jsou tam kilometrovníky bývalé KBD. Ale je to místy poddolované, stav svršku dost špatný a ta rychlost, jak připomněl ´84, tomu odpovídá. Ale busem je to z Orlové do OVy k Sikoraku ;-) stejně cca 35-40 min., takže 25-30min by bylo super, nemluvě o taktu a ekologii. Jen ty peníze... Mapka zde: http://spz.logout.cz/mapy/mapa_okd.html
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
06.12.2006 (16:52)  
všechno je o penězích
registrovaný uživatel JnR 
06.12.2006 (14:36)  
Pavel Q: ČD tam nasadí svoje moderní jednotky RegioNova
06.12.2006 (14:32)  
A co se do toho pletou ČD. To je snad záležitost DPO+OKD+města Orlová
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
06.12.2006 (14:31)  
Ty bejku to by byl humáč...já tu trať absolvoval při dni železnice, a většina trati nešla přes 30 km/h :o) .
registrovaný uživatel Pjetro 
06.12.2006 (14:22)  
to Crozz: pozitivních záměrů je hafo.....jen je realizovat:-)...a to už tak pozitivní není

JJ...projekty jsou pěkné věci....aspoň mají lidé o čem snít....viz třeba vlakotramvaj Opava-Hlučín-Ostrava... http://www.ludgerovice.cz/aktuality/Koleje_Index.asp
06.12.2006 (12:30)  
Jestli se tenhle projekt bude realizovat stejně rychle jako Regiotram Nisa, tak se toho asi nedožiju
registrovaný uživatel Crozz  mail  
06.12.2006 (12:24)  
tak to je pozitivni zamer :-)
06.12.2006 (12:23)  
Hm vlakem do Orlové?? co komunisti zrušily se pomalu začína vracet. dal bych do kupy bývalou Košicko-Bohumínskou v úseku Karviná-Louky - Orlová - Ostrava střed , Orlová-Bohumín a možná i nějaké příme spojení Karviná-Haviřov bylo by to super, jen nevím jak by to bylo s traťovými rychlostmi(poddolování) stačí vzpomenout na 320 tku v úseku Karviná-Chotěbuz.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko