Bratislava - I na Slovensku začne v neděli 10.12.2006 platit nový jízdní řád. ZSSK inovovaly iKVC (Inovovaný systém Komplexního odbavení cestujících). Na jednom jízdním dokladu mohou být až 4 rozdílné tarify a navíc místenka může být vytištěna přímo na cestovním lístku. Od 1.12.2006 má společnost nové internetové stránky, které jsou rozděleny nově na produktové a korporátní. Od nového jízdního řádu bude na Slovensku jezdit již jen 8 rychlíků, na kterých budou řazeny vozy pro kuřáky (Polana, Gemeran, Sitno, Horehronec). ZSSK připravují pro cestující možnost zakoupení jízdenky přes Teleplatbu od Orange. Za jízdenky budou moci cestující platit přes internet mobilním telefonem a platební kartou.
Nákup jízdenek přes internet je na Slovensku možný od roku 2004. Měsíčně využívá službu zhruba 400 cestujících. Nejvíc jízdenek se prodá na vlaky IC z Bratislavy do Košic, největší zájem o jízdenky zakoupené přes internet byl v dubnu 2006, kdy si jízdenku zakoupilo 566 zákazníků. Přes internet lze zakoupit jízdenky na 56 vnitrostátních a 18 mezistátních vlaků. Na zimní sezónu připravily ZSSK 4 atraktivní nabídky spojené s lyžováním jak na Slovensku, tak v Rakousku. Před vánoci platí i sleva na Maxi klasik a na cestování vlaky ZSSK v sobotu 9. a 16.12., která platí až do neděle 12:00 hod.
Novinky ve vnitrostátní dopravě
Všechny rychlíky z Bratislavy do Prievidze budou převedeny do kategorie Zr, z Bratislavy přes Žilinu do Košic budou jezdit 2 nové rychlíky Váh a Ružín a z Bratislavy přes Zvolen do Košic bude jezdit nový rychlík Sitno. Z Komárna do Trnavy bude jezdit nový Zr Dudváh a z Komárna přes Nové Zámky do Bratislavy budou jezdit 2 nové rychlíky Zámčan a Sládkovič. Z Bratislavy přes Zvolen budou jezdit nové přímé vozy do Banské Bystrice a Žiliny. R Goral pojede již jen ze Žiliny do Katovic. Zachována zůstane doprava pro lázeňské hosty ze Štúrova do Dudiniec.
Novinky v mezistátní dopravě
I na Slovenskou budou zajíždět spoje SuperCity. Bude se jednat o spojení mezi Bratislavou a Prahou vlakem SC 134/135 Slovenská strela. Na slovenském území bude nově také jezdit Ex 130/131 Moravia, který bude zajišťovat přímé vlakové spojení Ostravy s Bratislavou. Mezi Ostravou a Žilinou budou jezdit vlaky kategorie R. Ke změně vedení vlaků dochází na trase Žilina - Praha (přes Horní Lideč) a dochází k úpravě jízdních řádů nočních rychlíků na trase mezi východem Slovenska, Prahou a západem Čech. Zachovány budou oba autovlaky - Košice - Praha i Poprad-Tatry - Praha. Z Bratislavy do Vídně pojede 43 spojů denně a v obou směrech také 6 vlaků IC. Z Košic do Vídně budou jezdit 2 páry vlaků IC. Od 10.12.2006 do 18.3.2007 bude mezi Popradem a Budapeští jezdit nový pár vlaků IC 1532/1533. Sezónní vlaky do Burgasu a Varny budou v provozu od 8.6. do 10.9.2007 a pojedou 4x týdně. Od 22.6. do 9.9.2007 bude v provozu spoj Jadran Express, který zajistí spojení Slovenska s chorvatským Splitem.
Od nového JŘ vypraví ZSSK ve vnitrostátní dopravě denně průměrně 1.422 vlaků - 3 IC, 2 Ex, 48 R, 38 Zr a 1.331 Os. V mezistátní dopravě pojede denně 314 vlaků - 14 EC, 10 IC, 4 Ex, 42 R, 4 Zr, 19 ER, 59 RE a 162 Os. Od prosince bude obnovena doprava na trati mezi Banskou Bystricí a Bratislavou, kde probíhala elektrifikace trati. ZSSK zavede 37 nových klimatizovaných vozů a 9 velkoprostorových vozů 2. třídy. Na trati Studený Potok - Kežmarok a Plaveč budou nasazovány i motorové vozy řady 840, které jsou nasazovány kromě tatranských električek také na trase Poprad-Tatry - Tatranská Lomnica, jezdí také mezi Zvolenem a Žilinou, resp. Žilinou a Čadcou, o kterých budou cestující v průběhu platnosti JŘ v časovém předstihu informováni.
25 tisíc jízdních řádů v prodeji
Od 1.12.2006 je na Slovensku v prodeji 25.000 kusů jízdních řádů (o 2.310 ks méně než v předešlém roce) v ceně 69 Sk/kus. V důsledku modernizace V. železničního koridoru dojde k výlukám na trase Bratislava - Trnava - Leopoldov - Nové Mesto nad Váhom. Změny se budou týkat časů odjezdů i příjezdů vlaků osobní dopravy.
zdroj: Tisková zpráva ZSSK
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ad lada: hovorí sa hlavne o rekonštrukciách na *eer, ale informácie sa rozchádzajú. Tento rok bolo v pláne 20 nových reko, ale uvedených je dokončených 52. Na budúci rok bolo plánovaných 30 rekonštrukcií a desať úplne nových *mz (či skôr *meer). Je v tom dosť nejasností.
Celkovo som rád za platbu kartou pri e-lístkoch. Bolo načase.
Jinak Sitno už jezdí v jednom směru teď, brzy ráno z Košic (hned za ním jede Os a pak dlouho nic, doprava na této trati je také dost chaotická).
Mimochodem nepíšou tam ZSSK o tom plánovaném rušení tratí a vlaků, včetně dálkových?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.