..: Novinky v JŘ 2006/2007 na Slovensku od 10.12.2006 :..

Ilustrační fotoBratislava - I na Slovensku začne v neděli 10.12.2006 platit nový jízdní řád. ZSSK inovovaly iKVC (Inovovaný systém Komplexního odbavení cestujících). Na jednom jízdním dokladu mohou být až 4 rozdílné tarify a navíc místenka může být vytištěna přímo na cestovním lístku. Od 1.12.2006 má společnost nové internetové stránky, které jsou rozděleny nově na produktové a korporátní. Od nového jízdního řádu bude na Slovensku jezdit již jen 8 rychlíků, na kterých budou řazeny vozy pro kuřáky (Polana, Gemeran, Sitno, Horehronec). ZSSK připravují pro cestující možnost zakoupení jízdenky přes Teleplatbu od Orange. Za jízdenky budou moci cestující platit přes internet mobilním telefonem a platební kartou.

Nákup jízdenek přes internet je na Slovensku možný od roku 2004. Měsíčně využívá službu zhruba 400 cestujících. Nejvíc jízdenek se prodá na vlaky IC z Bratislavy do Košic, největší zájem o jízdenky zakoupené přes internet byl v dubnu 2006, kdy si jízdenku zakoupilo 566 zákazníků. Přes internet lze zakoupit jízdenky na 56 vnitrostátních a 18 mezistátních vlaků. Na zimní sezónu připravily ZSSK 4 atraktivní nabídky spojené s lyžováním jak na Slovensku, tak v Rakousku. Před vánoci platí i sleva na Maxi klasik a na cestování vlaky ZSSK v sobotu 9. a 16.12., která platí až do neděle 12:00 hod.

Novinky ve vnitrostátní dopravě

Ilustrační fotoVšechny rychlíky z Bratislavy do Prievidze budou převedeny do kategorie Zr, z Bratislavy přes Žilinu do Košic budou jezdit 2 nové rychlíky Váh a Ružín a z Bratislavy přes Zvolen do Košic bude jezdit nový rychlík Sitno. Z Komárna do Trnavy bude jezdit nový Zr Dudváh a z Komárna přes Nové Zámky do Bratislavy budou jezdit 2 nové rychlíky Zámčan a Sládkovič. Z Bratislavy přes Zvolen budou jezdit nové přímé vozy do Banské Bystrice a Žiliny. R Goral pojede již jen ze Žiliny do Katovic. Zachována zůstane doprava pro lázeňské hosty ze Štúrova do Dudiniec.

Novinky v mezistátní dopravě

I na Slovenskou budou zajíždět spoje SuperCity. Bude se jednat o spojení mezi Bratislavou a Prahou vlakem SC 134/135 Slovenská strela. Na slovenském území bude nově také jezdit Ex 130/131 Moravia, který bude zajišťovat přímé vlakové spojení Ostravy s Bratislavou. Mezi Ostravou a Žilinou budou jezdit vlaky kategorie R. Ke změně vedení vlaků dochází na trase Žilina - Praha (přes Horní Lideč) a dochází k úpravě jízdních řádů nočních rychlíků na trase mezi východem Slovenska, Prahou a západem Čech. Zachovány budou oba autovlaky - Košice - Praha i Poprad-Tatry - Praha. Z Bratislavy do Vídně pojede 43 spojů denně a v obou směrech také 6 vlaků IC. Z Košic do Vídně budou jezdit 2 páry vlaků IC. Od 10.12.2006 do 18.3.2007 bude mezi Popradem a Budapeští jezdit nový pár vlaků IC 1532/1533. Sezónní vlaky do Burgasu a Varny budou v provozu od 8.6. do 10.9.2007 a pojedou 4x týdně. Od 22.6. do 9.9.2007 bude v provozu spoj Jadran Express, který zajistí spojení Slovenska s chorvatským Splitem.

Ilustrační foto Od nového JŘ vypraví ZSSK ve vnitrostátní dopravě denně průměrně 1.422 vlaků - 3 IC, 2 Ex, 48 R, 38 Zr a 1.331 Os. V mezistátní dopravě pojede denně 314 vlaků - 14 EC, 10 IC, 4 Ex, 42 R, 4 Zr, 19 ER, 59 RE a 162 Os. Od prosince bude obnovena doprava na trati mezi Banskou Bystricí a Bratislavou, kde probíhala elektrifikace trati. ZSSK zavede 37 nových klimatizovaných vozů a 9 velkoprostorových vozů 2. třídy. Na trati Studený Potok - Kežmarok a Plaveč budou nasazovány i motorové vozy řady 840, které jsou nasazovány kromě tatranských električek také na trase Poprad-Tatry - Tatranská Lomnica, jezdí také mezi Zvolenem a Žilinou, resp. Žilinou a Čadcou, o kterých budou cestující v průběhu platnosti JŘ v časovém předstihu informováni.

25 tisíc jízdních řádů v prodeji

Od 1.12.2006 je na Slovensku v prodeji 25.000 kusů jízdních řádů (o 2.310 ks méně než v předešlém roce) v ceně 69 Sk/kus. V důsledku modernizace V. železničního koridoru dojde k výlukám na trase Bratislava - Trnava - Leopoldov - Nové Mesto nad Váhom. Změny se budou týkat časů odjezdů i příjezdů vlaků osobní dopravy.

zdroj: Tisková zpráva ZSSK


CSPSV | 7.12.2006 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
07.12.2006 (18:03)  
Ad doomlukas: Tiež ma to zaujalo, ale asi to bude namiesto súčasnej triedy SPR (Sprinter). Len netuším, v čom je rozdiel medzi Zr, ER a SPR/RE medzi Bratislavou a Viedňou - čo do komfortu cestovania veľmi rozdiely nie sú (ak nepočítam 754+Béčka).

Ad lada: hovorí sa hlavne o rekonštrukciách na *eer, ale informácie sa rozchádzajú. Tento rok bolo v pláne 20 nových reko, ale uvedených je dokončených 52. Na budúci rok bolo plánovaných 30 rekonštrukcií a desať úplne nových *mz (či skôr *meer). Je v tom dosť nejasností.

Celkovo som rád za platbu kartou pri e-lístkoch. Bolo načase.
registrovaný uživatel ICE  mail  
07.12.2006 (17:20)  
Mě se zdá, že to jezdí i v Rakousku takže jsou to asi spoje Bratislava - Wien, viz. jízdní řád.
07.12.2006 (17:10)  
Kategorii Regional Express mají v Německu, to je nějaké divné, že by to bylo na Slovensku.
registrovaný uživatel ICE  mail  
07.12.2006 (17:02)  
Kategorie RE by měla být Regional Express, ER potom EURegio, ale ty vozy nevím od koho jsou.
07.12.2006 (16:15)  
Koukám, že tiskové oddělení ZSSK plodí ještě větší propagandu než Ondrůj =)
registrovaný uživatel lada 
07.12.2006 (16:11)  
Ty nove vozy me taky zaujaly, snad to nebude neco ve stylu Ceskych drah, kdy novy = Regionova.
07.12.2006 (15:16)  
Co má být těch 37 nových klimatizovaných vozů a co je kategorie RE?
registrovaný uživatel pev 
07.12.2006 (14:43)  
AD Twix: Do 1. zmeny GVD 2006/2007 sa žiadne spoje rušiť nebudú, čo bude potom, to sa uvidí. ZSSK totiž vyhlasovala, že nevyťažené vlaky zruší
07.12.2006 (13:41)  
Všechny rychlíky Bratislava - Prievidza jsou myšleny "všechny dva" páry vlaků, škoda že jich nejezdí víc, protože lidi to využívají a Bojnice jede z BA brzy ráno, Vtáčnik zase přijíždí do PD celkem pozdě večer...
Jinak Sitno už jezdí v jednom směru teď, brzy ráno z Košic (hned za ním jede Os a pak dlouho nic, doprava na této trati je také dost chaotická).
Mimochodem nepíšou tam ZSSK o tom plánovaném rušení tratí a vlaků, včetně dálkových?
07.12.2006 (13:14)  
A co tedy bude jezdit na IC1532?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko