Karlovy Vary - Lidem v Karlovarském kraji kromě nových vlakových souprav a moderního zabezpečovacího zařízení zpříjemní cesty také nově opravené nádražní budovy a zastávky. České dráhy a Správa železniční dopravní cesty zajistila za poslední dva roky celkovou opravu přibližně dvou desítek objektů, což si vyžádalo přes 21 milionů korun.
Rekonstrukční práce se soustředily především na trať spojující Karlovy Vary a Potůčky. "Novou fasádu, střechu a další nátěry má například nádražní budova v Nové Roli - zastávce. Oprava přišla na více než půl milionu korun. Celkovou opravou prošel i objekt v Potůčkách, Horní Blatné a Perninku. Za tři čtvrtě milionu korun je opravená i výpravní budova v Tisové," informoval přednosta Správy budov a bytového hospodářství Správy dopravní cesty Karlovy Vary Karel Armstark. Celkovou rekonstrukcí prošlo také zastřešení prvního nástupiště v Chebu. "České dráhy sem investovaly přes čtyři miliony korun.
Máme výhledový plán oprav dalších domů až do roku 2013. V plánu na příští rok je oprava například nádraží ve Vlkovicích, Krásném Jezu či v Tepličce nebo Otročíně," upřesnil Armstark. Ve zrekonstruovaných železničních budovách jsou také nové byty. "V Chyši jsou v opraveném objektu za více než dva miliony korun v prvním patře bytové jednotky a v přízemí je čekárna.," dodal přednosta Armstark. O nádražní budovy má zájem také řada obcí v kraji. Po dlouhých letech se podařilo uspět s žádostí o nevyužívaný nádražní objekt vedení Merklína. "Nádraží koupíme asi za devět set tisíc korun. Bude v něm po dalších investicích i infocentrum a čekárna. Navíc zde vznikne muzeum," uvedl starosta Merklína Josef Níč.
zdroj: MF Dnes
bych byl rád, že tam je čisto a jezdí tam vlaky. Lístek není problém koupit u průvodčího. Jediná věc co má smysl je přístřešek proti dešti a větru. I ten však lidi zničí. Natož čekárnu v neobsazené budově. Lepší, když jezdí vlaky než, když vysedává okolo trati 10 pokladních, výpravčích, atd. Je to někdy krutý ale je to tak.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.