..: RT EXPRESS :..
Praha / Pardubice - Před týdnem obdržela redakce ŽelPage pozvání od společnosti Railtrans, která dnes uspořádala tiskovou konferenci v Praze. O zrušení prezentačních jízd z provozních důvodů jsme Vás již informovali. Railtrans je společnost s ručením omezeným, která byla založena v roce 2003 a zabývá se provozováním drážní dopravy. Od letošního roku se její činnost dělí na 3 segmenty - první soukromý dálkový vlak na území České republiky spojující Prahu s Ostravou RT Express, nákladní doprava a pracovní vlaky pod hlavičkou RT Cargo a regionální osobní doprava zajišťující přepravu osob v německém příhraničí pod označením RT Regio.

Společnost Railtrans má své sídlo v Sokolově, na adrese Spartakiádní 1979/4, 356 01 Sokolov. Jednateli společnosti jsou Petr Šimral a Radan Stift. Kromě tří výše uvedených hlavních činností nabízí společnost i charterové vlaky na objednávku, a to i v mezistátní dopravě.

Motto společnosti: "RAILTRANS si klade za cíl uspokojit veškerá přání zákazníků a vždy osobitým přístupem zajistit jejich spokojenost. Zároveň zpřístupňuje v naší zemi zatím neflexibilní a drahou železniční dopravu všem zákazníkům a svými dosavadními činnostmi dokázal, že i v této sféře podnikání je to možné."

Zhruba od poloviny dubna se na ŽelPage pravidelně objevují informace o prvním soukromém dálkovém rychlíku na české železnici, který od 10.12.2006 spojí hlavní město Prahu s třetím největším městem republiky Ostravou. Dne 14.4.2006 se objevil na ŽP komentář jednatele společnosti Railtrans Petra Šimrala v tomto znění: "Vlaky jména RT Express byly námi skutečně objednány. Jízdní doba nám vyhovuje, přestože původní představa byla o kousek kratší. Vlaky budou vedeny po přechodnou dobu lokomotivami typu ES64F4, po schválení ES64U4 a jejich výrobě budou nahrazeny. Souprava bude v začátku v sestavě A + WR + B + B + B + B, vozy budou klimatizované s nejvýše šesti místy v oddíle. Cena není zatím pevně stanovena, neměla by přerůst cenu KMB ve druhé třídě. Pro první třídu uvažujeme o různých koncepcích, abychom oslovili pokud možno kompletní klientelu. Jídelní vůz bude plnohodnotný a za slušné ceny. Jako koncept služeb uvažujeme typ Student Agency, tzn. v 1. třídě steward v každém voze, v 2. třídě steward pro 2 vozy, služby v principu podobné. Vlaky jsou trasované pro rychlost 140 km/h." O týden později byl zveřejněn i rozhovor s Petrem Šimralem, abyste mohli porovnat plány se skutečností. Další rozhovor s Petrem Šimralem byl zveřejněn dne 20.10.2006.

V souvislosti s uvedením nového produktu v podobě RT Express na trh inovoval Railtrans i své internetové stránky. Nová internetová prezentace určená výhradně pro RT Express byla spuštěna dnes. Bohužel je zde oznámení o zrušení všech spojů RT Express bez náhrady až do odvolání na relaci Praha - Ostrava.

"Ono to jede po kolejích, ale my z toho vlak nechceme!"

Společnost Railtrans původně uvažovala o zavedení vlaků o nízké rychlosti v nízké kvalitě, ale i ceně. Nakonec se rozhodla oslovit střední třídu obyvatel. Pokud soukromé rychlíky vyjedou, měl by se středem pozornosti stát jejich personál a čistota vozů. Každý vůz bude mít přidělený svého stevarda. Ti odbaví cestující v Praze a Ostravě před nástupem do soupravy. Poté rozdají občerstvení včetně nápojů.

Soupravy budou mít 6 vozů v řazení 1./2. tř. nekuřák tichý, 1. tř. standardní, restaurační vůz, 2. tř. standardní, 2. tř. standardní, 1./2. tř. kuřák. Restaurační vozy budou vozy s normální kuchyní a v případě potřeby bude možné zařadit do soupravy i 2 restaurační vozy, přičemž jeden bude určen i pro kuřáky.

Jízdné v RTexpressu

Základní jízdné z Prahy do Ostravy je stanoveno ve výši 240 Kč. V případě, že si cestující zakoupí jízdenku 14 dní předem, zaplatí za ni 130 Kč a může s ní cestovat do všech stanic na relaci Praha - Ostrava, kde budou RTexpressy zastavovat. Ve spojích s nízkou frekvencí cestujících bude vyhlášena sleva "Vybrané spoje", ve kterých bude základní jízdné činit 145 korun a rodinná jízdenka (1 kupé) přijde na 800 Kč. Pro vlastníky zákaznických karet ČD In-gold a In-zaměstnanecké jízdné bude stanoveno jízdné ve výši 150 Kč. V případě, že si zakoupí kuřák jízdenku do nekuřáckého vozu a bude si chtít jít během cesty zakouřit, je povinnen zakoupit si u stevarda tzv. kuřenku za 20 Kč (pro každý vstup do kuřáckého vozu si musí zakoupit novou).

Na RTexpressech by měly být řazeny pronajaté vozy od společnosti EuroExpress Sonderzüge a IGE. Railtrans uvažoval o pronájmu 30 vagonů, aby mohla být navyšována kapacita spojů ve vytížených obdobích a aby byla zajištěna i údržba vozů. Zásadním problémem nadále zůstává schválení elektrické lokomotivy ES64F4 od společnosti Siemens, kterých chtěl provozovat Railtrans na svých spojích pět. Lokomotivy řady 140 (Bobina) nakonec Railtrans odmítl využívat nejen kvůli rychlosti, ale i jejich stáří. "Nabídne-li někdo lokomotivy do pátku, jsme připraveni a ochotni vyjet dle jízdního řádu," sdělil novinářům Petr Šimral. "Společnost Siemens předpokládá, že problém se schválením lokomotiv lze vyřešit do 30.6.2007, kdy by měly být schváleny pro provoz na české železniční síti", dodal Šimral. Tyto lokomotivy jsou zatím povoleny na území Česka pouze pro provoz v úseku Bad Schandau - Děčín a potýkají se s problémem elektromagnetické kompatibility. RTexpressy vyjedou až po schválení libovolné elektrické lokomotivy společnosti Siemens pro železniční síť v České republice. "Doufáme, že vlaky během platnosti jízdního řádu vyjedou - je otázky, kdy," řekl na dnešní tiskové konferenci jednatel společnosti Radan Stift.

V případě, že by RTexpressy vyjely, je společnost Railtrans připravena zaplatit 40 mil. Kč ročně SŽDC za použití kolejí a 60 mil. Kč provozovateli dráhy za trakční energii.

Distribuce jízdenek

Jednou z možností pro nákup jízdenek jsou "platební místa" v Praze a Olomouci, dále bude možné zakoupit jízdenky telefonicky, přes internet (TicketPortal), před nástupem u vlaku a po nástupu u stevarda ve vlaku. ČD chtějí po Railtransu, aby platil poplatek za využití železničních stanic (Šimral je ochoten se na tom podílet), ale nikdy nebyla předložena kalkulace s konkrétními cenami ze strany ČD a dalším problémem je tzv. Smlouva o zastavování vlaků osobní dopravy ve stanici, ale nebyla nabídnuta konkrétní kalkulace ani zveřejněna výše poplatků.

Tarify a další informace budou zveřejněny následovně.

zdroj: Railtrans, Obchodní rejstřík na portálu Justice.cz, Tisková konference Railtrans, foto: prezentační CD Railtrans


CSPSV | 30.11.2006 (18:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby Vozidla Tarify Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
02.12.2006 (2:11)  
Dokonce se o tomto objevila reportáž i v Reportu:
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/30.11.2006/1100493513-report/27369.html
01.12.2006 (23:32)  
Tripolis: <i>ty šutry v kolejích opravdu patří ČD a.s. a úplně přesně SŽDC.</i>

Gratuluji k perle dne. utry v kolejích opravdu Bazalovi "pane" neříkají. SŽDC s ČD nemají právně nic společného. SŽDC je s.o., jejiž ceny určuje věstník MF ČD jsou a.s. vlastněná státem, jejíž management ale momentálně zneužívá povolebního bezvládí. Za kroky učiněné v posledních dnech by pod rozumným ministrem dopravy okamžitě letělo celé GŘ ČD snad až do Vltavy.
01.12.2006 (22:45)  
Proste absolútny súhlas s M. Je asi dôležité, aby sa o tom začalo hovoriť, a v tomto možno dobre poslúžia novinári. Podobné kauzy tu už predsa boli v rôznych oblastiach a ani dodatočné prevedenie infraštruktúry pod SŽDC by nemal byť taký problém.
Inak s tými perónmi vážne neviem... ČD totiž hlásia, že je "v prostorách ČD" zakázané fajčenie, a pritom hneď pod reproduktorom staničného rozhlasu stojí skupinka holičov a prítomný personál si ich nijako nevšíma - dokonca niekedy sa k nim pripojí. Že by teda peróny už neboli "prostory ČD"?
Nie, fakt, súčasný stav je absurdný.
01.12.2006 (21:32)  
Opravuji a doplňuji. ....pánové z ČD.... ...a to už je vyhrazený prostor ČD.Budete se divit,ale ty šutry v kolejích opravdu patří ČD a.s. a úplně přesně SŽDC.
registrovaný uživatel ladik 
01.12.2006 (20:51)  
danovy poradce : kurřenku si kopíš tehdy pokud budes mít nekuřacké místo.
registrovaný uživatel M 
01.12.2006 (16:28)  
Platit se bude za VAGON, ne za lidi. VAGON s 60 lidma bude stat 470 korun, VAGON s jednim clovekem 470 korun, prazdni VAGON 470 korun. Pocty lidi nikde nevystupuji, proto ani tiperi...

Je opravdu peron majetkem CD? A co kameni v kolejisti? To take?

Proste asi takto - kdyby to melo hlavu a patum, co pises, a nebyly tam cestinarsky perly, tak bych o tom mozna i premyslel...
01.12.2006 (15:45)  
A kdo ty lidi ve voze spočítá? zaměstnanec ČD? To asi těžko.Nebo si myslíte, že SD řekne: Jen pojďte dál pánové s ČD a spočítejte si cestující.To by byl padlej na hlavu a sám proti sobě.A personál SD stejně musí na ten peron šlápnou a to už je prostor ČD.
registrovaný uživatel M 
01.12.2006 (15:30)  
1. platit se bude za vagon s lidima, ne za budku se zamestnancem
2. cizi spolecnosti na nadrazi CD zadne zamestnance mit nemusi
01.12.2006 (15:26)  
Pánové, to ošlapné se bude týkat pouze zaměstnanců SD(soukromých dopravců), kteří budou v rámci zajištění služeb cestujícím využívat prostory ČD, niko-li cestujících.To bych chtěl potom vidět, jak by ČD zaměstnaly ,,TIPAŘE,, kteří by tipovali, který cestující pojede s ČD a který se soukromníkem.To by to na nádražích vypadalo jak v sázkovejch kancelářích nebo jako na burse s cenejma papírama.Musim ale uznat, že by to byla zábava se na to dívat.
registrovaný uživatel M 
01.12.2006 (13:56)  
Vzduch nad kolejemi, ktery by cizi vlaky nopravnene prorazely patri CD nebo za tohle platit chtit nebudou.

Nicmene viz muj prvni prispevek tady

Obecne - rozdeleni CD je proste evidentne nedotazene. Budova nadrazi tedy (asi) patri CD. Perony take? Co tedy "patri" SDZC? Jenom koleje, draty a semafory? Kde je napsane, ze cestujici s neCD musi pouzit nadrazni budovu a kde je napsane, ze nadrazni budovu nemuze pouzit nahodny kolemjdouci?
Na druhe strane check-inem na letisti asi nahodny kolemjdouci prochazet nebude...
No, snad stat vytahne hlavu z prdele a neco s tim udela, kdyz tam ted mame ty neuplatny a cestny liberaly...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko