Nancy - Mezi 15.1. a 14.3.2007 pravděpodobně překročí vlak TGV-Est rychlostní rekord konvenční železnice o hodnotě 515,3 km/h, ze dne 18.5.1990, dosažený na trati Paris - Tours. Alstom, SNCF a RFF hodlají dosáhnout rychlosti 540 km/h a možná dokonce i 600 km/h, pokud to podmínky dovolí. Má se tak stát na trati LGV-Est v úseku mezi novými nádražími Meuse a Champagne.
Operace získala kódové označení V150, tedy 150 m/s. Pokud se rekord podaří, tak s velkou pravděpodobností nebude v několika následujících desetiletích překonán. Trať LGV-Est poskytuje perfektní podmínky pro takový rekord. Již od 13.11.2006 je trať testována běžnou soupravou TGV, kdy je rychlost postupně navyšována z počátečních 160 km/h na konečných 300 km/h, kterých by měla dosáhnout na konci listopadu. To bude konec 1. fáze testování. Následně bude cílem dosáhnout se vší bezpečností rychlosti 350 až 360 km/h, tedy o 10% více, než bude běžná provozní rychlost od 10.6.2007. "Nyní se jedná o testování infrastruktury, kvality GPK, schopnosti odběru proudu z troleje a signalizace", říká Alain Cucarroni, zástupce ředitele projektu TGV-Est u RFF. Zatím se testuje mezi kilometry 57 a 240. Od ledna 2007, až bude elektrifikována celá trať, přibudou k testování oba konce: mezi Vaires-sur-Marne a Chateau-Thierry na západě a mezi údolím Moselle a Baudrecourt na východě, jakožto všechny spojky se stávající železniční sítí.
Pro účel světového rekordu bude mezi 15. lednem a 14. březnem 2007 speciálně upraveno 100 km koleje. Speciální souprava složená ze dvou hlavových hnacích vozidel a třech vložených vozů Duplex, z toho jednoho barového, se vyřítí na tuto 100 km předem upravenou trať. Na tomto úseku trati je pasáž dlouhá cca 40 km, kde bude moci tato souprava bez problému jet rychlostí vyšší než 500 km/h. Trakční vedení bude více napnuto, aby nedošlo k jeho stržení pantografem, hnací vozidla na obou koncích vlaku budou upravena ve výrobním závodě Alstom v Aytré poblíž La Rochelle. Kola budou mít větší průměr a rovněž bude upraven stálý převod.
RFF financuje tento velkolepý test částkou 10 mil.€, SNCF 8 mil.€ a Alstom 10 mil.€. Alstom si od tohoto slibuje zvýšení prestiže firmy a posílení své pozice jak ve Francii, tak ve světě. Firma nyní trpí především tím, že nezískala obří zakázku na vlaky TER pro pařížskou aglomeraci, kterou vyhrál kanadský Bombardier. Ze strany SNCF a RFF je cítit silné odhodlání testovat tuto trať až na hranici všech možností, aby byl pokořen 17 let nepřekonaný světový rekord.
zdroj: www.estrepublicain.fr
Jenomže když byla ODS v opozici a vládli jiní, na železnici se změnilo jediné - zrušily se státní ČD a na jejich místě se objevily ČD, a.s. a SŽDC. K čemu to vedlo a jak to vypadá dnes, asi všichni víme. Vrcholem je pak to, o čem se píše v nyní zveřejněných newskách...
Takže proto mám (z hlediska železnice) blíže k ODS, protože ta o ní alespoň mluví pozitivně a rušení nesmyslů typu Krupá-Kolešovice mi také vůbec nevadí.
a za druhe: nemecko, francie, rakoousko neprozilo 40 let komunismu, z toho 20 v okupaci SSSR
radby som sa pozrel ako ide taurus nad 300km/h...
Další věc je, že je to otázkou prestiže. Německý Siemens překonal letos v létě rychlost klasické lokomotivy a ICE by mohlo klidně brzy překonat TGV. Ale to se prostě nesmí stát...
Neodpustím si tři poznámky - občanští demokraté je jediná současná politická strana, která se chce podle svých slov zasadit o vznik VRT v Česku (na rozdíl od ostatních stran, které o tom nemluví vůbec). Za druhé nechápu, jak může ODS za současný stav železnice, když byla posledních 8 let v opozici a na celostátní dopravní politiku neměla pražádný vliv. A konečně za třetí - v okolí lokálek, kde bude v prosinci ukončena pravidelná osobní přeprava, se žádné silniční zácpy skutečně tvořit nebudou :-))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.