..: Operace V150 - pokus o pokoření světového rekordu! :..

TGV, DBNancy - Mezi 15.1. a 14.3.2007 pravděpodobně překročí vlak TGV-Est rychlostní rekord konvenční železnice o hodnotě 515,3 km/h, ze dne 18.5.1990, dosažený na trati Paris - Tours. Alstom, SNCF a RFF hodlají dosáhnout rychlosti 540 km/h a možná dokonce i 600 km/h, pokud to podmínky dovolí. Má se tak stát na trati LGV-Est v úseku mezi novými nádražími Meuse a Champagne.

Operace získala kódové označení V150, tedy 150 m/s. Pokud se rekord podaří, tak s velkou pravděpodobností nebude v několika následujících desetiletích překonán. Trať LGV-Est poskytuje perfektní podmínky pro takový rekord. Již od 13.11.2006 je trať testována běžnou soupravou TGV, kdy je rychlost postupně navyšována z počátečních 160 km/h na konečných 300 km/h, kterých by měla dosáhnout na konci listopadu. To bude konec 1. fáze testování. Následně bude cílem dosáhnout se vší bezpečností rychlosti 350 až 360 km/h, tedy o 10% více, než bude běžná provozní rychlost od 10.6.2007. "Nyní se jedná o testování infrastruktury, kvality GPK, schopnosti odběru proudu z troleje a signalizace", říká Alain Cucarroni, zástupce ředitele projektu TGV-Est u RFF. Zatím se testuje mezi kilometry 57 a 240. Od ledna 2007, až bude elektrifikována celá trať, přibudou k testování oba konce: mezi Vaires-sur-Marne a Chateau-Thierry na západě a mezi údolím Moselle a Baudrecourt na východě, jakožto všechny spojky se stávající železniční sítí.

TGV, DB Pro účel světového rekordu bude mezi 15. lednem a 14. březnem 2007 speciálně upraveno 100 km koleje. Speciální souprava složená ze dvou hlavových hnacích vozidel a třech vložených vozů Duplex, z toho jednoho barového, se vyřítí na tuto 100 km předem upravenou trať. Na tomto úseku trati je pasáž dlouhá cca 40 km, kde bude moci tato souprava bez problému jet rychlostí vyšší než 500 km/h. Trakční vedení bude více napnuto, aby nedošlo k jeho stržení pantografem, hnací vozidla na obou koncích vlaku budou upravena ve výrobním závodě Alstom v Aytré poblíž La Rochelle. Kola budou mít větší průměr a rovněž bude upraven stálý převod.

RFF financuje tento velkolepý test částkou 10 mil.€, SNCF 8 mil.€ a Alstom 10 mil.€. Alstom si od tohoto slibuje zvýšení prestiže firmy a posílení své pozice jak ve Francii, tak ve světě. Firma nyní trpí především tím, že nezískala obří zakázku na vlaky TER pro pařížskou aglomeraci, kterou vyhrál kanadský Bombardier. Ze strany SNCF a RFF je cítit silné odhodlání testovat tuto trať až na hranici všech možností, aby byl pokořen 17 let nepřekonaný světový rekord.

zdroj: www.estrepublicain.fr


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 28.11.2006 (14:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Francie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
01.12.2006 (18:39)  
S lecčím souhlasím.
Jenomže když byla ODS v opozici a vládli jiní, na železnici se změnilo jediné - zrušily se státní ČD a na jejich místě se objevily ČD, a.s. a SŽDC. K čemu to vedlo a jak to vypadá dnes, asi všichni víme. Vrcholem je pak to, o čem se píše v nyní zveřejněných newskách...
Takže proto mám (z hlediska železnice) blíže k ODS, protože ta o ní alespoň mluví pozitivně a rušení nesmyslů typu Krupá-Kolešovice mi také vůbec nevadí.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
30.11.2006 (21:31)  
No, milí obhájci ODS 1. pol. 90. let, nevím jak u Vás, ale u mě paměť ještě pracuje celkem dobře a nemohu zapomenout na výroky tehdejšího ministra dopravy Římana + Klause, kteří svorně tvrdili, že železnice je pozůstatek minulého (dnes už předminulého) století a že je to zastaralý dopravní systém. Velice dobře si pamatuji na návrhy, kdy se měla více než třetina tratí zrušit, aniž by se vůbec připustila nějaká jejich privatizace, nebo třeba jenom pronájem nějakým soukromým dopravcem. Velice dobře si pamatuji, když Václav Klaus prohlásil jedne velice inteligentní výrok, že když jel autem do města XY, tak dlouho jel podél trati, po které celou jeho jízdu neprojel jediný vlak, takže nechápe, proč by se měla taková trať provozovat a udržovat. To je opravdu výplod hodný nobelovy ceny... Jistě, současná ODS je také trochu jinde, než v 90. letech, ale je nutné si uvědomit, že mnozí tehdejší její představitelé (viz konkrétně říman) jsou stále v jejím nejužším vedení, takže zase o tolik jiné postoje v ní nevládnou. Je zcela jisté, že kdyby ODS nebyla 8 let v opozici, tak dnes by tu minimálně čtvrtina tratí byla bez provozu. Ještě stále si myslíte, že ODS podporovala železnici? Mimochodem, to, že dnes ODS podporuje VRT, je sce možná chválihodné, ale nevím, jestli v současné situaci našich železnic je to ten nejdůležitější krok, který by se měl udělat. Já jsem sice pro stavbu VRT, ale až v momentě, kdy budeme mít zmodernizovanou většinu hlavních tratí, po kterých budou jezdit moderní vlaky jedno jestli soukromých dopravců nebo ČD.
29.11.2006 (15:07)  
JnR: 350 km/h je taková hranice, kdy se to ještě může nějak vyplatit. Další zvyšování rychlostí by přineslo obrovské náklady jak na infrastrukturu, tak na vozidla a nějaký závratný pozitivní efekt by to už nemělo.
29.11.2006 (13:47)  
Venca: taky si neodpustim par poznamek. I. koridor se zacal stavet v roce 93, takze ODS precejenom podporovala zeleznicni dopravau v CR, kdyz byla u moci :) puvodni navrh pocital s koridorovou rychlosti min. 160, ale pak se to zmenilo na max 160. Duvod? Nebyly penize. A odkud bere stat penize je snad jasne.
a za druhe: nemecko, francie, rakoousko neprozilo 40 let komunismu, z toho 20 v okupaci SSSR
registrovaný uživatel JnR 
29.11.2006 (10:41)  
A proč se vyšší rychlostí nejezdí i v běžném provozu?
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
29.11.2006 (8:46)  
Marco, to nebyl Taurus, ale ES64U4 - nástupce Taurusu.
registrovaný uživatel marco 
29.11.2006 (0:14)  
Nenasli ste niekde video z lokomotivneho rekordu taurus co robil tento rok Siemens?
radby som sa pozrel ako ide taurus nad 300km/h...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
29.11.2006 (0:03)  
Ono to upravení koleje spočívá především v brutálním zvýšení převýšení v obloucích. Když ten vlak má jet 2x rychleji než normálně, tak to není žádná sranda. Výsledky měření budou třeba v budoucnu použity pro zvýšení komerční rychlosti třeba na 450 km/h.

Další věc je, že je to otázkou prestiže. Německý Siemens překonal letos v létě rychlost klasické lokomotivy a ICE by mohlo klidně brzy překonat TGV. Ale to se prostě nesmí stát...
registrovaný uživatel Space 
28.11.2006 (19:57)  
Venca:
Neodpustím si tři poznámky - občanští demokraté je jediná současná politická strana, která se chce podle svých slov zasadit o vznik VRT v Česku (na rozdíl od ostatních stran, které o tom nemluví vůbec). Za druhé nechápu, jak může ODS za současný stav železnice, když byla posledních 8 let v opozici a na celostátní dopravní politiku neměla pražádný vliv. A konečně za třetí - v okolí lokálek, kde bude v prosinci ukončena pravidelná osobní přeprava, se žádné silniční zácpy skutečně tvořit nebudou :-))
registrovaný uživatel tenzor 
28.11.2006 (19:42)  
Me docela prijde, ze ve skrytu duse doufaji v absolutni rekord a pak se budou chlubit ze klasicka jednotka jezdi rychleji nez magneticke vlaky. Nechapu totiz, co vlastne chteji testovat, kdyz bude vsechno docela brutalne upravene specialne jen pro tuhle jizdu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko