..: Tunel na přeložce u Chomutova proražen :..

TunelChomutov - Severočeské doly Chomutov nezruší kvůli uhlí železniční trať Chomutov - Březno. Ještě než před těžbou odmontují koleje, zprovozní přeložku, a to příští rok na jaře. Tento týden se podle technického ředitele dolů Miroslava Eise podařilo dokončit ražbu tunelu. "Proběhl kontrolní den, práce pokračují podle harmonogramu. První vlaky by měly projet 1. dubna 2007," řekl Právu. Zprávu by měli s radostí přivítat zejména železniční odboráři. Za zachování trati bojovali peticí. Podpisy sbírali z obavy, že se těžební firma pokusí z problémové akce vycouvat. Stavbu totiž provázejí potíže, které už několikrát odsunuly termín dokončení.

Po trati se mělo jezdit už v roce 2004. Projektant však trasu nasměroval do poddolovaného území, tvořeného plastickými jíly. Už v srpnu 2001 se v informaci pro ministra dopravy objevilo zjištění, že trasa budoucího tunelu prochází nestabilním terénem s dutinami po důlní činnosti. Následovalo několik havárií, většinou se zřítilo čelo ražby. Nejméně jednou se to projevilo i na povrchu, kdy se o pět metrů propadla ornice i s vysetou řepkou. V závalu dokonce zůstal uvězněný razící stroj. Sedmikilometrovou přeložku jako důlní škodu financují Severočeské doly. Původně měla stát 1,2 miliardy, částka se však zvýšila na dvojnásobek. Novou železniční spojku na okraji dobývacího prostoru začala budovat společnost Metrostav 3. března 2000. Přeložka je projektována jako jednokolejná trať s 1.750 metrů dlouhým tunelem a provozní rychlostí až 110 km/hod.

Doplnění autora: Vzhledem k velkému zájmu o tuto stavbu v diskuzi, bych rád odkázal na podrobné informace v článku o přeložce na serveru K-Report.

zdroj: Právo


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 25.11.2006 (19:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
26.11.2006 (20:57)  
Frantisek: Pro upřesnění - jedná se o věc především mezi SŽDC a SD.
26.11.2006 (20:43)  
Severočeské doly nezruší - no to snad ne, je trať jejich? Přijde mi přesto, že se tak chovají. A ČD by klidně na zrušení přistoupily (i když jim taky nepatří), vždyť doly jsou jejich zákazník. Jiné asi nemají. Zaráží mě ale hlavně to, že se přeložka buduje jako jednokolejná včetně tunelu. Na to, že se jedná o hlavní trať, která by si celá zasloužila modernizaci a zdvojkolejnění, z té vynucené přeložky tedy moc nevymáčkli.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
26.11.2006 (17:54)  
Crozz :
Překvapilo? Tak to mě v tomhle státě opravdu nepřekvapuje.
registrovaný uživatel Crozz  mail  
26.11.2006 (17:43)  
snad to bude bezpečné,ale překvapilo mě že by bylo v plánu i zrušení tratě!
registrovaný uživatel vrbam 
26.11.2006 (13:47)  
Mám dotaz, kde je zaručeno, že se tunel nebude propadat i po dokončení?
26.11.2006 (12:17)  
A nevíte,kdy se má začít drátovat?
25.11.2006 (23:33)  
Libouš: Tak ty seš tady chlapče úplně nejvtipnější =) Můžu vědět proč máš zrovna takový nick, který se shodou okolností shoduje s názvem povrchového dolu kvůli kterému vzniká tato přeložka? =) LIBOUŠ
registrovaný uživatel Luxian  mail  
25.11.2006 (23:01)  
Kubajs:
Právě, že ten je aspoň rozlehlý. Nicméně máš pravdu, že zdejší krajina je už tak zničená, že by se v ní ztratil kráter po asteroidu. Možná by ho ani nikdo nerozeznal od jedoho z dolů..
registrovaný uživatel Kubajs 
25.11.2006 (22:49)  
Luxian: "Každopádně by vypadal opravdu zajímavě."

A jak si myslíš že je hlubokej a rozlehlej ten důl co je těsně vedle tratě?
registrovaný uživatel Luxian  mail  
25.11.2006 (22:46)  
Kubajs: No, on tak asi 35 m hluboký zářez by možná finálně byl dražší než tunel. Každopádně by vypadal opravdu zajímavě - takový malý český Grand canyon.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko