..: Kraj dá drážce miliony na cestu :..
loko zeleznickaKolín - Zastupitelstvo Středočeského kraje na svém zasedání 6.11.2006 projednalo a schválilo poskytnutí účelové dotace určené Klubu pro obnovu Kolínské řepařské drážky z rozpočtu kraje v celkové výši 2 mil. Kč.

Se žádostí o finanční podporu v uvedené výši na projekt Obnova historické Kolínské řepařské drážky se na Středočeský kraj obrátilo občanského sdružení "Klub pro obnovu Kolínské řepařské drážky" se sídlem v Kolíně, které se snaží o záchranu této specifické technické památky úzkorozchodné železnice ve čtyřkilometrovém úseku Kolín - Býchory. Občanské sdružení chce svým záměrem výrazně přispět k rozvoji cestovního ruchu na Kolínsku. Celkové náklady projektu činí 19,44 mil. Kč. Projekt byl již podpořen v rámci 3. kola SROP v roce 2005 v celkové výši uznatelných nákladů 12,57 mil. Kč.

"Žádost na 2 milióny korun je určena na financování příjezdové komunikace do areálu úzkorozchodné řepařské drážky. Jde o významnou část celkových neuznatelných nákladů projektu, které činí ve svém souhrnu 3,7 miliony korun," upřesnil radní Středočeského kraje pro oblast regionálního rozvoje a cestovního ruchu Ladislav Kutík.

Celý areál historické Kolínské řepařské drážky by měl být dokončen a slavnostně otevřen v polovině roku 2007.

Autor: M. Černý - Kolínský PRES č.46/2006


Nick Poslat mail autorovi | 7.12.2006 (20:12)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


editor nebo admin ŽP Nick  mail  
09.12.2006 (14:23)  
Svedek: Srovnavas nesrovnatelne. Bosice - Becvary je trat od nikud nikam. Vsechny obce na trati jsou obslouzeny autobusy, nebo rovnou busy PID. Zeleznice slouzila vicemene pro sotouse - projizdece a to jiz nekolik let.

Zeleznicka, kde by jezdila jedna reparska masinka s jednim vagonkem po poli tam a nazpatek by se moc neuzivila. Kdyz tu nemame krasne scenerie Cierneho Balogu, je to tu dost o doprovodnych programech - dle planu se ale mame na co tesit ;-)
registrovaný uživatel Myšák  mail  
08.12.2006 (21:17)  
Trať Bošice - Bečváry je běžnou tratí ČD, nikoli muzeální drážka s úzkým rozchodem a zajímavými vozidly, o kterou se stará parta dobrovolných nadšenců, takže tohle srovnání je poněkud mimo mísu... A pokud se EU a další instituce a firmy rozhodly tuhle akci finančně podpořit, asi vědí proč... Motorová Myš, Kolínská řepařská drážka
registrovaný uživatel Space 
08.12.2006 (13:12)  
To není ani tak otázka Polabí jako spíš propagace, takže bych to ještě nezatracoval. Např. pro rodiny s dětmi to může být zajímavý tip na výlet a v okolí bydlí 20% české populace.
08.12.2006 (0:41)  
Vyhozený peníze do luftu. V nudném a turisticky neatraktivním Polabí se žádná muzejní železnice neuživí. Názornou ukázkou je trať odnikud nikam Bošice-Bečváry.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko