..: Pendolinem na trase Brno - Praha za čtyři sta korun :..
pend Brno - Od desátého prosince se nabídka rychlíků mezi Prahou a Brnem rozšíří o vlaky SC Pendolino. Mnohem širší bude také nabídka cen. Lidé se rychlíkem dopraví vlakem mezi dvěma největšími městy republiky za sto čtyřicet korun při využití produktu eLiška. Pendolinem se však za tuto částku nesvezou. V kombinaci vlaku SC Pendolino a produktu eLiška může cestující cestovat mezi Brnem a Prahou za dvě stě dvacet šest korun. Obyčejné jízdné v SC Pendolino, tedy bez výhod nabízených dráhami, se zdraží na 400 Kč. V porovnání stojí základní jízdné autobusem mezi Prahou a Brnem u firem StudentAgency a Eurolines 145 Kč. S různými slevami se mohou třeba studenti svézt i za devětadevadesát korun.

zdroj: Brněnský deník


Payus Poslat mail autorovi | 21.11.2006 (22:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Oto 
22.11.2006 (19:26)  
Nezapomeňte, že všechny ty SC jedou dál, než do Brna a ČD v nich raději uvidí víc cestujících do Bratislavi a Vídně. Proto taky Praha-Bratislava (496 Kč) stojí jenom o čtvrtinu víc, než Praha-Brno (400 Kč), i když je to víc než o polovinu dál.
registrovaný uživatel M 
22.11.2006 (14:10)  
Jiri Hovorka - myslim, ze nikdo nikoho nenuti, aby eLisku pouzival napr. mezi Pardubicemi a Hradcem, ne? Je snad dostatecne pochopitelne, ze to je nabidka na dlouhe cestovani. Nebo snad myslis, ze v Rakousku nekdo kritizuje SparSchien za 29€ kvuli tomu, ze na trase Wien-St.Polten se da jezdit levneji i bez nej?

Laborec - ano, napsal jsem, ze v pohodli ma vyhodu vlak. Jen si nejsem uplne jisty, jestli je v pripade SC to pohodli o tak moc vetsi, abych zaplatil vice nez 2x tolik.

Frantisek - ne, neni. A tento clanek take NENI o jinych vlacich na trase Praha-Brno...

Stara pani - cena jiste neni jedinym (hlavnim mozna ano) kriteriem. I z toho duvodu jsem oba prostredky srovnal ve vice kategoriich. Celkove skore BEZ ceny by vyslo pri dobre vuli vyrovnane (ono totiz, kdyz ma pendolino interier jako autobus, tak tim dost vyhod vlaku ztraci...). Cena ovsem v tomto pripade misky vah rozhoduje zcela jasne. Neni prece mozne dve jinak vyrovnane veci prodavat tady za 150, jinde za 400.
Beru, ze kupeckovy EC jsou drazsi nez autobus. Beru, ze opravdu rychly vlak (Braha-Brno rekneme 1,5 hodiny) by byl drazsi. Ale proste neberu, ze tenhle mene luxusni autobus na kolejich stoji 400.
Nuz, ale mozna to plne jezdit bude
22.11.2006 (14:01)  
kolik to stojí/BRNO - PRAHA/ na KMB ?/jedna cesta/zpáteční-klasické jízdné?
registrovaný uživatel lada 
22.11.2006 (13:52)  
to redispero: Ta kombinace KMB + mistenka za 86 Kc me taky zajima, ale na relaci PHA OVA. U eLisky to jde, tak by mohlo i tady. Ale na druhou stranu by se tim CD urcite pochlubily a u te eLisky je to mozna proto, ze tech jizdenek bude jen par... Jeste lakavejsi je SONE + mistenka za 86 na SC nebo za 30 na IC/EC.
22.11.2006 (13:40)  
No hlavní nevýhodou SC na jižní větvi jsou jen 3 páry denně...můžu jet sice "luxusně", ale čas si nemůžu skoro vybrat...chtělo by to těch párů aspoň 6 :-/
22.11.2006 (12:30)  
Redispero: Ano. SC vlastně bude na rozdíl od EC bez příplatku, jen bude mít povinnou místenku za zvláštní cenu.

Jinak bych tak trochu usměrnil debaty srovnávající autobus s vlakem. Všude na západ od nás platí vlaky za luxusní pohodlný dopravní prostředek, jehož jízdné bývá oproti autobusu cca 2x až 5x dražší. U nás sice není vlak tak zásadně rychlejší (a konkrétně Pendolino má i další mouchy stran pohodlí...), ale přesto je hlavním ukazatelem obsazenost. Zrušení relační slevy sice mě sice rozčarovalo, ale teď vidím, že vlaky jezdí plné, takže to byl správný krok. Vlak by neměl autobusům konkurovat cenou, to je nesmysl, spíš kvalitou. Rozhodující samozřejmě bude, jestli tím SCP na jižní větvi bude za ty hrozný peníze někdo jezdit, ale pokud ano, tak je to krok správným směrem. Komplikovanost tarifů sice sama o sobě moc přitažlivá není, ale komerční produkt by měl vydělávat, v případě polostátních ČD je navíc každá koruna navíc plusem pro cestující i pro daňové poplatníky. Ve srovnání se západem je naše jízdné stále nižší (myslím poměr mzda/jízdné), přestože náklady tolik rozdílné nejsou. Pokud se z SCP stane luxusním, spolehlivý a náležitě marketingově propagovaný produkt, vytvoří si postupně klientelu, která si ráda pořídí In-kartu (=výhoda pro ČD) nebo KmB a začne SCP využívat pravodelně. Takže: pokud takto vysoce nastavená cenová politika uspěje (v řádu měsíců, nikoliv dnů), byl to krok dobrý. Je v tom samozřejmě i trocha podnikatelského rizika. Ale stesky, že nové SCP je pro mě příliš drahé, jsou pláčem na špatném hrobě. Navíc, těch pár Pendolin nás Brňáky beztak nevytrhne, EC pojedou i nadále.
registrovaný uživatel Redispero  mail  
22.11.2006 (11:41)  
Bude mozne pouzit KMB + priplatek 86 Kc?
22.11.2006 (11:40)  
to Frantisek: To je sice pravda. Nicmene klasicky rychlik stoji bez slevy 294Kc a s kartou Z 182kc (porad tedy draz nez neslevove jizdne v buse). A jede 3h 2 min, coz je docela mazec. Navic nenabizi zadne onboard sluzby. IC/EC stoji 354/242kc, jede tedy uz "jen" 2h 35min a uz i neco nabizi. Takze ano, nejake pohodli vlak navic nabidne, nicmene za docela neadekvatni priplatek. Hold to je tak, kdyz se plati podle km a ne na relaci. Stejna situace je Brno - Olomouc. Uvidime jak stoupnou cney busu po zavedeni mytneho.
22.11.2006 (10:58)  
M: SC Pendolino není jediným vlakem na trase Praha-Brno...
registrovaný uživatel funTomas  mail  
22.11.2006 (10:33)  
nehlede na to, ze brzy bude pro busy mytne! Autobusem uz sem par let nejel (snad jen MHD) a myslim, ze stejne jeste par let nepojedu!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko