V úseku Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice práce na elektrifikaci trati již probíhají, měly by skončit v listopadu 2007. Úsek z Ostravy-Kunčic do Frýdku-Místku je již součástí další stavby, a to takzvané "Optimalizace trati Ostrava - Kunčice - Frýdek-Místek - Český Těšín", včetně optimalizace železniční stanice Český Těšín. Úsek Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice je dvojkolejný, takže náhradní autobusová doprava tam nebude nutná, jako tomu bylo na jednokolejce z Ostravy-Svinova do Opavy. "Možná ale bude na krátký čas, po dobu výstavby podchodu do Stodolní ulice u plánované zastávky Ostrava centrum, zavedena, pokud si technologie výstavby tohoto podchodu vynutí krátkodobé přerušení některých, pro dopravu nezbytných inženýrských sítí", uvedl Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty Praha.
Úsek z Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek je sice dvojkolejný, ale jen do Vratimova, dále je již pouze jednokolejný. Výstavba dalšího úseku přes Paskov se již bez náhradní autobusové dopravy neobejde. Minulý týden skončila dlouhodobá výluka trati Opava východ - Ostrava-Svinov, ale zatím jezdí na této trati klasické vlakové soupravy vedené motorovou lokomotivou. Od 10. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, již chtějí České dráhy nasadit na tuto trať také nové dvoupodlažní klimatizované elektrické jednotky řady 471 CityElefant.
zdroj: Moravskoslezský deník
Rodny: No ty jsi případ, zaprvé ešus a slon je totéž, zadruhé nechtějí slony protože jsou moderní ale protože potřebují prostě NĚCO co by jezdilo (jako náhrada za historické tlamy jezdí banány, žehličky...) a zatřetí tím nejezdí ani tolik pražáci, jako spíš středočeši, a někteří zrovna s pražáky nejsou příliš spříznění. Za to jaká vozidla tam v současnosti jezdí (než se rozpadnou) ti cestující nemůžou.
EightyFour: Já nemám rád žádné ublížené stížnosti, ani (některých) středočechů, a ani (některých) moraváků, kteří přijíždějí do Prahy zpravidla po trati 011 a tudíž mají za to že všichni středočeši jezdí ešusem.
Jinak má být celkem 15-18 471, a nějaké 444. Už se na ně těším! Půjdou k nám nějaké 380?
A pro 860: A co 810 Bi-PuK?
A navic, vytizenost vuci kapacite neni moc dobry ukazatel.Nekdy je totiz tak mala kapacita cesty, ze dva pary vlaku za den by ji mohli vytizit na 100% :). Mrknete napr. na trat 292, to by mohl byt kandidat na jednu z nejvytizenejsich v CR. Zejmena od GVD07 pribude jiste nekolik tzv. rusicich vlaku.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.