..: Tratě kolem Ostravy procházejí modernizací :..
o-kunciceOstrava - Po dokončení elektrizace železniční trati Opava východ - Ostrava práce dále pokračují na trati z Ostravy do Frýdku-Místku. Úsek Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek je podle náměstka hejtmana Pavola Lukši nejvytíženější tratí Českých drah, a to je jeden z důvodů, proč je nutné ji zmodernizovat. V pořadníku elektrizací tratí na Ostravsku ještě čeká úsek na další "frýdecké" větvi 322 přes Nošovice včetně výstavby nové zastávky Nošovice. Tento úsek je mimo jiné součástí vládního usnesení k výstavbě automobilky Hyundai, ale tam se počítá se začátkem nejdříve na podzim roku 2008, a už teď je jasné, že se spuštěním provozu automobilky trať kompletně elektrifikována nebude.

V úseku Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice práce na elektrifikaci trati již probíhají, měly by skončit v listopadu 2007. Úsek z Ostravy-Kunčic do Frýdku-Místku je již součástí další stavby, a to takzvané "Optimalizace trati Ostrava - Kunčice - Frýdek-Místek - Český Těšín", včetně optimalizace železniční stanice Český Těšín. Úsek Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice je dvojkolejný, takže náhradní autobusová doprava tam nebude nutná, jako tomu bylo na jednokolejce z Ostravy-Svinova do Opavy. "Možná ale bude na krátký čas, po dobu výstavby podchodu do Stodolní ulice u plánované zastávky Ostrava centrum, zavedena, pokud si technologie výstavby tohoto podchodu vynutí krátkodobé přerušení některých, pro dopravu nezbytných inženýrských sítí", uvedl Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty Praha.

Úsek z Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek je sice dvojkolejný, ale jen do Vratimova, dále je již pouze jednokolejný. Výstavba dalšího úseku přes Paskov se již bez náhradní autobusové dopravy neobejde. Minulý týden skončila dlouhodobá výluka trati Opava východ - Ostrava-Svinov, ale zatím jezdí na této trati klasické vlakové soupravy vedené motorovou lokomotivou. Od 10. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, již chtějí České dráhy nasadit na tuto trať také nové dvoupodlažní klimatizované elektrické jednotky řady 471 CityElefant.

zdroj: Moravskoslezský deník


Payus Poslat mail autorovi | 21.11.2006 (22:43)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
23.11.2006 (1:12)  
Tak já mám pocit, že to Rodny rozlišuje stejně jako já na ešus a slon, protože každý slon je sice ešus, ale ne každý ešus je zároveň slon, ne?
22.11.2006 (23:09)  
EightyFour: Já vím že si to nemyslíš ani že jsi to nenapsal, jen jsem přidával svůj názor :o)
Rodny: No ty jsi případ, zaprvé ešus a slon je totéž, zadruhé nechtějí slony protože jsou moderní ale protože potřebují prostě NĚCO co by jezdilo (jako náhrada za historické tlamy jezdí banány, žehličky...) a zatřetí tím nejezdí ani tolik pražáci, jako spíš středočeši, a někteří zrovna s pražáky nejsou příliš spříznění. Za to jaká vozidla tam v současnosti jezdí (než se rozpadnou) ti cestující nemůžou.
22.11.2006 (22:43)  
V Ostravě se dělá jenom skříň, elektrika je z Plzně a od Siemensu. Podle mně si jich tam nabušte všech 25, jsou jenom pro zlost a dejte do Prahy všechny 460 to jsou skvělá vozidla. Tady jezdily 460 Praha- Ústí a dodržovaly jízdní doby, 471 je nedodržují.
22.11.2006 (21:03)  
J.Hovorka : Ostravské mašiny nejezdí pouze na jedné napěťové soustavě.Ale vzhledem k počtu kusů řady 380,určitě budou soustředěny do jednoho depa.Pokud by bylo 380 mnohem víc,tak by stačilo určitě jedno depo pro tyto lok. v Čechách a jedno na Moravě.Kdo ale ví jak to bude vypadat s depy po oddělení carga.To si moc netroufám rozebírat.
22.11.2006 (20:37)  
No co jsem tak slyšel, tak pražákům už nestačí ešusy, už je to pro ně moc staré, teď chtějí slony. Prostě do Prahy to nejnovější, zbytek republiky je nám jedno.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.11.2006 (20:11)  
Twix: To si nemyslím, a ani jsem to nenapsal ;o) . Jinak na Ostravsku jezdí jen 460, a ty jsou v opravdu žalostném stavu...nikdo neříká že 20 slonů do čech je zbytečných. Mě jen štve, když někdo upírá blbé dva kusy Ostravsku...
22.11.2006 (19:20)  
Určitě nejsem proti nasazení řady 471 na Ostravsku (a jsem i pro další regiony), ale zase musíte uznat, že těch dvacet Slonů do středních Čech bylo potřeba, vždyť tam není čím jezdit. Moravské 460/560 a Bdmtee jsou myslím lepší než to co se hemží kolem Prahy, tj. samé 810 a žabotlamy (které se rozpadají a s tím jak ČD přistupují k jejich údržbě nejspíš v zimě totálně zkolabují). Schválně jestli budou ostravské 471 taky tak posprejované jako ty pražské.
EightyFour: Já nemám rád žádné ublížené stížnosti, ani (některých) středočechů, a ani (některých) moraváků, kteří přijíždějí do Prahy zpravidla po trati 011 a tudíž mají za to že všichni středočeši jezdí ešusem.
22.11.2006 (15:19)  
A na co budou v Ostravě 380? Je docela komfort jezdit vícesystémovým vozidlem na jednom systému. 380 by měly jít především do Brna, Budějic a Plzně
22.11.2006 (13:54)  
84, Payus, Adam: Tak se připojím! :-)
Jinak má být celkem 15-18 471, a nějaké 444. Už se na ně těším! Půjdou k nám nějaké 380?
A pro 860: A co 810 Bi-PuK?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
22.11.2006 (10:03)  
Babilon: Tak tento parametr nemel urcite pan namestek na mysli :)
A navic, vytizenost vuci kapacite neni moc dobry ukazatel.Nekdy je totiz tak mala kapacita cesty, ze dva pary vlaku za den by ji mohli vytizit na 100% :). Mrknete napr. na trat 292, to by mohl byt kandidat na jednu z nejvytizenejsich v CR. Zejmena od GVD07 pribude jiste nekolik tzv. rusicich vlaku.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko