Z Ostravy do Prahy vyráží v současné době v pracovní dny osm "žlutých" autobusů společnosti Student Agency, které nabízejí spojení mezi oběma městy za 250 korun. Dva autobusové spoje v každém směru jezdí také u společnosti Capital Express s plným jízdným za 290 korun. Z Ostravy vyjíždí do Prahy také spoj společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí, u něhož plné jízdné činí 260 korun.
S podobnou cenou chce od prosince přijít také železniční společnost Railtrans. Cena jednosměrné jízdenky z Ostravy do Prahy a naopak bude ve druhé třídě stát 240 korun.¨Tyto rychlíky pod označením RT Express pojedou osmkrát denně v každém směru. S novou nabídkou přicházejí také České dráhy. Jednosměrná jízdenka ve vlaku bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, ale s použitím In-Karty jen 260 korun. ČD navíc od 10. prosince přinesou možnost cestování mezi všemi krajskými městy za jednotnou cenu 140 korun (pro většinu cestujících mezi krajskými městy je to však zdražení), a to v rámci služby eLiška, což je spojení internetového prodeje, platby platební kartou a stanoveného počtu míst. Od stejného data začne také platit zvýhodněné cestování na spojích SC Pendolino, kde cena pro držitele čipové karty In-karty/Rail plus bude začínat na ceně 226 korun.
zdroj: Moravskoslezský deník
Nastesti teda zacala zima a uz to hospodarstvi potahneme tri (kua, kdyz o tym tak dumam, tak vy to zvladnete sami:-))
to babilon: No, my se snad i shodneme. Ok, hned na pocatku jsem to dostatecne neupresnil, omlouvam se. A i mimo ty opravdu vyhodne relace nabizi SA v nasich zemich nadstandardni sluzby a dobry pomer ceny a sluzeb, to myslim obecne. Staci porovnat ruzne relace.Muj priklad je extrem, nepocitam, ze takovou moznost (auto darem a palivo za polovic) ma moc lidi. Proto se bavim obecne a nepopiram, ze nekteri lide maji uplne jina kriteria (treba je nezajima cena) a muze byt pro ne vyhdone treba letet danou trasu vrtulnikem. Jen se chci zeptat, cim Vas ten film bude rusit? Zvuk neni slyset, posloucha se pres sluchatka. Takze tam je jinak stejne "ticho" jako ve vlaku. Nepredpokladam, ze by Vas nejak rusila obrazovka u stropu.
Jinak aby nedoslo k dalsim nedorozumenim. Kdyz se potrebuji dostat z bodu A do bodu B, tak muzu nabidky posuzovat z mnoha hledisek. Mam ciste objektivni (cena a doba cestovani), objektivne-subjektivni (objektivne muzu porovnat nabidky, subjektivni je to, jakou vahu jim davam. To jsou treba ty vlnky, kafe, film, hudba, cekarny CD lounge, nebo nakup pres net) a pak ciste subjektivni (mam radeji vlak, protoze muzu vystrcit hlavu z okna, chci se pri ceste prochazet, takova a makova sedacka je pro mne pohodlna). Nekdo dava nejvetsi vahu poslednim kriteriim, tudiz je mu jedno kolik to stoji, hlavne, ze se projde. Ja se bavil jen o kombinaci prvnich dvou a u druheho jen s ohledem na mnozstvi bonusu. V tomto SA opravdu vitezi. Pro klid Vasi duse se priznam, ze SA na me udelali dojem, ale stejne radeji, jako Vy, jezdim vlakem (z vyse zminenych duvodu, proste davam vyssi vahu tem subjektivnim pocitum). Nicmene zalezi i na me aktualni financni situaci. Vlakem a busem jezdim hlavne na vylety, kdybych cestoval za praci, tak asi budu volit nejlevnejsi variantu. Nedorozumeni asi pramenilo z toho, ze ja neposuzoval vsechna kriteria podle kterych se rozhodnu (protoze proste ta subjektivni ma kazdy jina), ale jen to, co je mozne pocitat, zmerit, porovnat. A v tom pripade si stojim za svym nazorem, ze SA nabizi velmy dobry, ne-li nejlepsi pomer cena/vykon (sluzby).
Deadeye - dekuji ze jako hrdy priznivec ekologicke dopravy ojebavas stat na danich z PHM
Pokud jde o tu znamost filmu - melo Byt s certy nejsou Zerty, byli Svetaci. takze tesne vedle:-)
No a zda se, ze tim pojmem "jidlo" se opravdu mysli ty Vlny, tak parada:-) (jo, opakuji, ze to neberu jako spatnou vec, jen, ze si jidlo predstavuju krapet jinak...)
Souhlasím s tím, že např. SA ve srovnání s SC vyznívá lépe, ale kdybych si MUSEL pro cestu mezi Prahou a Ostravou vybrat jeden z nich, tak to bude Pendolino (zohledňuju i to, že bych si to platil sám, režijku nemám). Ale jezdím IC, které je minimálně stejně pohodlné a i v pátek odpoledne z Prahy si bez místenky sednu.
Že jezdím tankovat k pumpě, auta kupuju u prodejců a jízdenky v kase to jsem asi pěknej blbec.
Stejnak si myslím, že daně v tomhle státě platím jenom já (a ještě soused Čenda) ale opravdu, zamysli se nad tím, protože my dva už to všechno dlouho neutáhnem.
Ad 1kc/km. Je to proste, panove. Auto je zcela normalni diesel Fiat. Spotreba okolo 5,5 litru na 100km, jenze za naftu davam daleko mene nez obycejny smrtelnik, cca tretinu, max polovinu ceny na benzine. Takze i se zapocitanym pojistenim, dalnicni znamkou a penumatikama (ktere mam tkay leven) to vyslo na onu castku. Bohuzel mi tato nabidka konci, takze uz to budu mit jako ostatni a naklady se vyhoupnou na vice jak 2kc/km. Nutno podotknout, ze vuz jsem mel zadarmo, takze nezapocitavam jeho cenu. Jisteze takto se naklady na dopravu bezne porovnavat nedaji, jen proste kdyz me nekdo napadal, tak jsem mu odpovedel jak to mam.
to zdenda: Mohl byste rict cim konkretne jsem si zaslouzil to prizvisko? Jen tim, ze rikam, ze pro mnoho lidi a na urcitych relacich proste bus a nabidka SA jsou velmi vyhodne? Ze prostym porovnanim ceny a sluzeb lze dojit k tomu, ze mi vyjde, ze SA to umi a urcitych relacich nabizi nejlepsi pomer cena/sluzby?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.