Vzhledem k náročnosti průjezdu přes známý rakouský průsmyk Semmering je kapacita vlaku omezena na 1.050 tun. "Vlakem se přepravují především výrobky z oceli, které byly původně z větší části přepravovány kamiony a díky expresu Italia je nyní železnice cenově výhodnější. Dalšími základními přepravovanými komoditami jsou železný šrot a řezivo," dodal Procházka. Nákladní expres Italia je vedle systémových vlaků Adria a Carpathia již třetím produktem, na jehož vybudování se skupina Čechofracht Group podílela. Provozuje jej společnost SPEDI-TRANS Praha, člen Čechofracht Group, spolu s Českými drahami a rakouským partnerem. Skupina Čechofracht Group patří s obratem 4,5 mld. Kč za rok 2005 k největším poskytovatelům komplexních spedičně-logistických služeb v České republice. Je tvořena společnostmi Čechofracht, SPEDI-TRANS Praha a BlueTrucks.
zdroj: Tisková zpráva Čechofracht
Fandím nákladnej železničnej doprave tam, kde má opodstatnenie a môže odľahčiť cesty. Napr. u nás v Žiline by to chcelo čím skôr začať využívať novú vlečku ku KIA motors, inak to cestné komunikácie nezvládnu. Na druhú stranu sú ale komické výroky a likvidácii kamiónovej prepravy: množstvo firiem vyžaduje rýchlosť a flexibilitu, ktorú železnica nie je schopná poskytnúť. Dokonca aj spústa firiem s vysokou dennou produkciou radšej využije "gumokoly," keďže potrebujú expedovať kontinuálne a bez dlhých skladov a čakaní (teda just-in-time model). Takže skôr by som to videl na symbiózu naž na likvidáciu...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.