..: Městečko u Křivoklátu už bez výpravčího :..

Ilustrační foto, ČDMěstečko u Křivoklátu - Od 1.10.2006 došlo ke zrušení služby výpravčího ve stanici Městečko u Křivoklátu na trati 174 (Beroun - Rakovník). Jedná se o zcela pochopitelný krok, neboť již delší dobu se ve stanici nekřižovalo, protože druhá staniční kolej byla vyloučena, takže se jezdilo pouze po jediné dopravní koleji. Výpravčí tu tedy zůstávali pouze kvůli obsluze přejezdu na berounském zhlaví.

Poněkud nelogické ovšem je, že stanice nebyla přeměněna jen na zastávku, ale byl jí přidělen status zastávky a nákladiště. Zdejší pamětníci uvádějí, že poslední vůz se tu vykládal asi před deseti lety. Za současné situace je ovšem beztak využití Městečka jako nákladiště nemožné, právě kvůli tomu, že druhá a čtvrtá (dříve manipulační) staniční kolej jsou trvale vyloučeny. I přesto zde ovšem kvůli nákladišti musela být zřízena krycí návěstidla. Ve směru od Berouna posloužila stávající světelná návěstidla, ovšem od Rakovníka, kde bylo mechanické vjezdové návěstidlo s mechanickou předvěstí, byla zřízena zcela nová světelná krycí návěstidla. Na základě toho si každý jistě udělá sám obrázek o smyslu této investice. Místním obyvatelům rovněž vadí, že po zrušení služby výpravčího zůstala stanice zcela neobsazena a oficiálně je uzavřena i čekárna. Uzavřeny zůstávají rovněž toalety, které byly před několika lety několikasettisícovým nákladem kompletně zrekonstruovány. To vše i přes to, že městecký starosta osobně lobboval u vrchního přednosty UŽST Beroun za změnu.


Jan Kašpar Poslat mail autorovi | 13.11.2006 (20:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Středočeský


29.08.2008 (17:42)  
Jeden rok (myslim 2004/2005) tam jezdil 1 pár vlaků, ketrý se měli křižovat v Městečku, to už se tam křižovat nedalo (celý rok), tak se to muselo křižovat až v Roztokách a vlak od Berouna byl z Roztok vždy tedy zpožděný. Jednou (co jsem tam jel) se to křižovalo v Lašovicích, to byl zas seklej vlak od Rakovníka.
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Kašpar  mail  
15.11.2006 (7:51)  
Kdo mluví o závorách? Jsou tam jen blikače:-)
Byly převedeny na automatiku a kontrolka od nich je v Lašovicích. A pokladní tam není, protože se musí šetřit lidi.
14.11.2006 (18:30)  
Od výluky k likvidaci... Místo shánění zákazníků rušení služeb... Škoda jen těch promarněných investic.
14.11.2006 (18:24)  
To že tam není výpravčí chápu,ale proč tam není pokladní ve funkci závorář+WCbába?
Co bude stěma závorama?
14.11.2006 (8:38)  
SŽDC by toho měla...
13.11.2006 (21:33)  
Tak jednoduché to zase nebude, může dojít k výluce na trati 120 a pak se bude hodit každá výhybka i krycí návěstidlo. SŽDC by měla obě staniční koleje zprovoznit.
registrovaný uživatel ladik 
13.11.2006 (20:51)  
no jo. vyhazování peněz to jim jde.
hort nekdo chtěl dokázat že nesedí ve vyhřáte kanceláři, ale ty magory z nábřeží s platem v řádu deseti tisíců.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko