..: Co nového v GVD 03/04 * Co nás čeká v roce 2004 :..
obrazekČeská republika - Dnes v půlnoci vstoupil v platnost nový jízdní řád. Názory jsou na něj různé, ale převyšují spíše záporné. Tento jízdní řád je ale v některých věcech zajímavý.
Ode dneška začalo po kolejích SŽDC jezdit více soukromých společností v osobní dopravě. Společnost Vogtlandbahn nejezdí jen přes Cheb, ale zajíždí až do Mariánských Lázní a díky tomu, že si Viamont pronajal několik jednotek typu Regiosprinter, jsou vozidla Vogtlandbahnu k vidění i v Karlových Varech (zatím pouze o víkendech). O víkendech bude do Karlových Varů jezdit i jednotka typu DESIRO společnosti Erzgebirgsbahn. Společnost DB Regio bude z Německa jezdit až do Vejprt a v průběhu platnosti GVD 03/04 se plánuje, že některé vlaky budou jezdit až do Chomutova. Kromě nových vozidel soukromých dopravců budou moderní vlaky k vidění na trase Praha - Český Brod - Kolín, kde by na značnou část spojů měla být nasazována řada 471. tyto jednotky budou nově k vidění na tratích z Prahy do Berouna a z Prahy do Kolína přes Lysou n.L. Rozšíří se také nasazení této řady na trati Praha - Kralupy n.Vlt. - Roudnice n.L. Další z řady novinek má být nasazení řady 680 ČD do pravidelného provozu s cestujícími. Nejdříve se tak má stát na oběhu vlaků Ex 571/570/R853. Očekávaný termín zahájení provozu řady 680 na těchto vlacích je duben 2004. S druhou změnou jízdního řádu má být tato řada nasazena na vlaky EC 1275/1278/1279/1274, které mají jízdní doby uzpůsobeny právě na tyto jednotky s naklápěcí skříní. Po několika dobrých novinkách tu mám také jednu velice smutnou. Včera naposled vyjely vlaky IC 150/151 Karlštejn; 152/153 Egrensis; EC 170/171 Hungaria; 172/173 Vindobona; 174/175 Alois Negrelli; 176/177 Porta Bohemica; 178/179 Carl-Maria von Weber se svým více či méně tradičním pojmenováním o ode dneška budou označeny pouze číselně. Mě osobně je z toho smutno, ale věřím, že přijde den, kdy se DB umoudří a vrátí alespoň ty nejtradičnější názvy zpět.
Nyní následují neutrální novinky (jsou i kladné i záporné): V průběhu platnosti GVD 03/04 má být zahájena modernizace 4. železničního koridoru vedoucího z Děčína přes Prahu do Českých Budějovic a dále na PPS Horní Dvořiště. Do této stavby patří ještě úsek z Veselí n.L. do Č. Velenic a tvrdí se, že i úsek České Budějovice - České Velenice. Dále by měla být zahájena stavba nového propojení pražských nádraží takzvanou stavbou "Nové spojení". Pro Nové spojení je nutné nové přemostění Seifertovy ulice. Má být oficiálně zahájena elektrizace úseku Karlovy Vary - Kadaň a naopak dokončena má být přeložka mezi Chomutovem a Žatcem, protože stávající trať překáží při těžbě uhlí v této lokalitě. Dále budou pokračovat stavby na 1. a 2. železničním koridoru hlavně v oblasti České Třebové (jak na Přerov tak směrem na Pardubice). Doufám, že jsem na žádnou důležitější novinku nezapomněl. Je také možné, že o některých akcích ani nevím. Pokud víte něco, co by zde mohlo být, klidně napište a my to uveřejníme. Přejeme všem železničním dopravcům v ČR, ať se jím v "jejich novém roce" daří, jezdí co nejvíce včas a mají co nejvíce spokojených zákazníků.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 14.12.2003 (17:13)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko