..: Vážení cestující, omluvte zpoždění... :..
pracJižní Čechy - Prakticky každý vlak, který dorazí z Prahy do jižních Čech po železniční trati do Českých Budějovic, nedodržuje zhruba poslední rok jízdní řád. Už v Táboře mívají některé rychlíky zpoždění deset až patnáct minut. Stejně tak na cestu z jihočeského regionu do Prahy si pasažéři vlaků musí vyhradit více času. Důvodem je už loni zahájená výstavba nové železnice, kterou odborníci nazývají IV. železniční koridor. Výstavba se loni posunula od Prahy až k Benešovu.

"Vážení cestující, omluvte, prosím, zpoždění vlaku," oznamuje pravidelně hlas v jihočeských stanicích z reproduktorů.
Dopravní poradce jihočeského hejtmana Ivan Študlar vysvětlil, že za zdržením "jihočeských" vlakových spojů stojí práce na koridoru mezi Říčany a Stránčicemi,kde je teď v provozu jen jedna kolej. Stavba IV. železničního koridoru se s prvními jarními měsíci roku 2007 dostane i do jižních Čech, konkrétně do úseku Doubí u Tábora - Tábor. Budovat se začne druhá kolej takzvaně na zelené louce hned vedle současné osy tratě. Státní fond dopravní infrastruktury tu počítá s masivní investicí 1,5 miliardy korun. lesÚřady už na tento úsek přes Planou nad Lužnicí vydaly stavební povolení, České dráhy předaly staveniště vybrané firmě. "V prosinci dohodneme harmonogram prací, budou známy i rozsáhlejší výluky vlaků," uvedl nejvyšší zástupce ČD v Jihočeském kraji Jiří Kafka, který podotkl, že jízdní řády na příští rok zohlední vliv stavebních prací.

Průměrná doba jízdy mezi Prahou a Českými Budějovicemi se protáhne na dvě hodiny 45 minut. Současný průměr činí dvě hodiny 30 minut. Nové železniční spojení se stošedesátikilometrovou rychlostí vlakových souprav mezi hlavním městem a jihočeskou metropolí má být hotovo do roku 2016. "Takové je vládní usnesení z prosince roku 2001," uvedl Študlar, který podotkl, že stále ještě zbývá určit vedení tratě kolem Hrdějovic u Českých Budějovic. Zatímco ministerstvo dopravy se přiklání k východní trase blíže k budově Makra, obec a kraj upřednostňují variantu, kdy koleje obkrouží Hrdějovice západním směrem v místě tamního lomu s využitím výhybny Nemanice na plzeňské trati.

zdroj: Českobudějovický deník


Payus Poslat mail autorovi | 11.11.2006 (22:05)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
15.11.2006 (18:34)  
Ještě musím doplnit jednu zvláštnost: pokud nezpožděný rychlík od Benešova dojíždí zpožděný osobák a nestihne to do Strančic, tak už to nestihne vůbec, jelikož osobák mu díky vatě zase ujede. V opačném směru ale rychlík kodrcá za zpožděným osobákem až do Benešova.

Ta pomalá jízda panťáku je způsobena právě vatou v úseku Praha - Strančice, jízdní doba je dělaná na cca 50 km/h, takže fíra má dvě možnosti, buď jet pomalu anebo to hnát a v každé zastávce stát několik minut. Lepší je varianta pomalé jízdy i vzhledem ke katastrofálnímu stavu svršku, připomínající tankodrom. Ve směru do Prahy jezdí osobáky rychleji neboť většinou dohání zpoždění. V novém JŘ bude jízdní doba v úseku Praha-Strančice zkrácena cca o 4 minuty, takže se bude jezdit o něco rychleji.

Mimochodem, v neděli byla na 221 opět stržena trolej (výluka na šest hodin).
15.11.2006 (18:23)  
Když má R od ČB v Benešově zpoždění do deseti minut, tak obvykle čeká osobák na rychlík, pokud má R větší zpoždění, tak osobák běžně odjede z Benešova před rychlíkem a ten ho někde předjede. Aktuálně záleží na výlukách. Před výlukami bylo nejčastější předjíždění ve Strančicích nebo v Senohrabech. Ze Strančic do Prahy je vata až 14 minut, takže jak rychlík tak osobák dokáží zkrátit zpoždění.
V opačném směru předjíždění nelze provozovat, protože ze Strančic do Benešova není žádná vata, takže jak rychlík tak předjetý (či jinak opožděný) osobák nekrátí nic.
registrovaný uživatel DADA  mail  
15.11.2006 (13:03)  
NENI PRAVDA ŽE SPOŽDENÍ R SPŮSOBUJÍ OS KTERÉ JSOU VIPRAVENY JEŠTĚ PŘED RYCHLÍKEM POKUD K TOMU OPRAVDU DOJDE TAK OS ČEKÁ V NEJBLIŽŠÍ MOŽNÉ STANICI NA RÝCHLÍK ALESPON MEZI TÁBOREM A ČESKÝMI BUDĚJOVICEMI TO TAK FUNGUJE
13.11.2006 (18:50)  
Nesoulad je v systému, který není schopen nebo nechce vydávat pro každou etapu samostatnou variantu "kursbuchu" nejen pro trať 221, ale pro celou trať 220. K tomu je ovšem třeba připočítat výluky na trati 220 s NAD, která má zpravidla delší časy jízdy. V ČB ještě "pražské" rychlíky čekají na výlukou zpožděné vlaky z trati 190 atd. atd.
Takže i když se namaluje růžovými barvičkami výlukový kursbuch na trati 221, rychlík mající projet před osobním vlakem přijede do Benešova po jeho odjezdu a pak se pochopitelně plácá ve sledu. Do toho se ještě povede nějaké to stržení troleje nebo neschopnost stařičké žabí tlamy na širé trati a je o zábavu postaráno.
Na trati 170 mezi Chebem a Plzni jsou (tedy přesněji řečeno byly) dlouhodobé výluky, často často nepřetržité s různými variantami NAD s delšími jízdními dobami.
Celé je to o penězích, protože tohleto by se mělo plánovat nejméně na dva měsíce dopředu, s ohledem na termíny rezervačního systému, možností zapracování do IDOSu atd. atd.
13.11.2006 (18:31)  
Rail-2005: ony tam budou nepřetržité výluky, nejdelší bude, tuším, asi tři týdny. Ale vzhlem k celkové době výstavby jich bude málo. Jinak stačí narovnat některý oblouk o dva metry směrem dovnitř a to už znamená posun stávající koleje a její nepřetržitou výluku. Také zapojení do žst. Tábor bude výlukově asi komplikované (+ mosty).
13.11.2006 (18:25)  
CzechDave: To není mizernou koordinací. To je totiž takový začarovaný kruh, dokud nebude přestavba trati hotova včetně nového zab.zař., tak takovéto předjíždění nebude možné, protože osobní vlaky by nabíraly obrovské zpoždění a nestíhaly by několikaminutové obraty v koncových stanicích, což by přineslo naprostý rozklad dopravy.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
13.11.2006 (17:35)  
Přistavování 2.koleje všeobecně nemůže příliš omezit provoz na koleji stávající. Příjezd stavební techniky je zpravidla z vnější strany. Problém může vzniknout při křížení nové trasy se stávající tratí, ale to není případ stavby Tábor - Doubí u Tábora. Až bude hotovo, bude se moci prostě snést původní kolej a modernizovat ji.

Potom však nastane situace, kterou si dovolím nazvat "neskutečnou pohodou", protože objem dopravy zůstane určitě do dobudování celého koridoru nezměněn, takže bude možné hotových úseků využít třeba pro předjíždění nákladů osobáky a rychlíky.
13.11.2006 (15:14)  
ATS: to není přesné, naprostá většina rychlíků nabere na 221 zpoždění do +15 minut, ostatní zpoždění vznikají už mimo úsek stavebních prací. Obzvláště rychlíky ve směru do Prahy si přivážejí běžně +10 minut už do Benešova a na 221 zpoždění dokonce krátí.
Přidávání 2.koleje u Tábora se, co se týká nepřetržitých výluk, dotkne provozu jen krátkodobě.
registrovaný uživatel ATS 
13.11.2006 (7:56)  
V souvislosti s výstavbou IV.koridoru od Tábora na jih jsou v novém JŘ prodlouženy jízdní doby mezi Táborem a Soběslaví u rychlíků z 15 na 21 minut. Je otázkou zda to bude stačit. Kvůli stavbách na 221 většina rychlíků nabírá tak 15 minut, standart je do 30 minut. A tady na jihu se navíc bude přidělávat 2.kolej.
13.11.2006 (0:09)  
Jedna kolej je momentálně v úseku Strančice - Senohraby (do 2.12.). Přičemž stavební práce se aktuálně týkají obou staveb: Hostivař - Strančice i Strančice - Benešov. Ale i potom až do Vánoc budou denní výluky po celé trati 221.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko