Poslední fáze budování podchodu stála přibližně 70 milionů korun. Jak připomněl Jan Komárek ze Správy železniční dopravní cesty, připojení města Hodolany k Olomouci bylo v roce 1919 podmíněno vybudováním podchodu pod hlavním nádražím. Stalo se tak až nyní. "Žijeme v době renesance železniční dopravy. Zájem o přepravu vlakem mezi cestujícími stále stoupá," podotkl generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Dlouhodobé plány počítají s tím, že na straně starých Hodolan u vyústění podchodu vznikne v budoucnu i Železniční muzeum a patrně se sem v budoucnu přesune i autobusové nádraží. V mnohem bližší budoucnosti vznikne na hlavním nádraží i nové 5. nástupiště. "Souvisí to s dokončením modernizace olomouckého železničního uzlu. Stavba by mohla začít v roce 2009 a přijde na tři a půl miliardy korun," řekl Komárek. Podle něj pak bude současné páté nástupiště označováno jako šesté. České dráhy přepraví ročně asi 180 milionů cestujících. Olomoucké nádraží je třetí nejfrekventovanější v republice. Denně jím projde až 40 tisíc lidí.
zdroj: Olomoucký deník
1 2 | Zpráv na stránku: |
App těch 3,5 mld bude stát stavba toho dalšího nástupiště?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.