..: Podchod pod olomouckým nádražím se otevřel veřejnosti :..
olmOlomouc - Od včerejška se veřejnosti definitivně otevřel nový podchod spojující obě části olomouckých Hodolan. Tunel mezi přednádražím a staré Hodolany je nyní dlouhý 180 metrů. Poslední část propojení navázala na tři roky starý podchod, který prozatímně končil u čtvrtého nástupiště. "Nefunguje!", zakřičel na nás zkušeně starší občan, když jsme se pokoušeli přivolat výtah potřebný pro maminky s kočárky nebo pro vozíčkáře. Podobně to dopadlo s bezpečnostními kamerami. "V podchodu jich je sedm, ale fungují jen čtyři," potvrdil Václav John ze Správy dopravní cesty Olomouc. Zatím je signál z funkčních kamer přiveden do služebny ČD k výpravčímu. "Napojení kamer v podchodu na bezpečnostní systém městské policie projednáme s železničáři v nejbližší době. Předpokládám, že do Vánoc bude jejich signál viditelný na stanici v Kateřinské ulici," upřesnil olomoucký primátor Martin Novotný.

Poslední fáze budování podchodu stála přibližně 70 milionů korun. Jak připomněl Jan Komárek ze Správy železniční dopravní cesty, připojení města Hodolany k Olomouci bylo v roce 1919 podmíněno vybudováním podchodu pod hlavním nádražím. Stalo se tak až nyní. "Žijeme v době renesance železniční dopravy. Zájem o přepravu vlakem mezi cestujícími stále stoupá," podotkl generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Dlouhodobé plány počítají s tím, že na straně starých Hodolan u vyústění podchodu vznikne v budoucnu i Železniční muzeum a patrně se sem v budoucnu přesune i autobusové nádraží. V mnohem bližší budoucnosti vznikne na hlavním nádraží i nové 5. nástupiště. "Souvisí to s dokončením modernizace olomouckého železničního uzlu. Stavba by mohla začít v roce 2009 a přijde na tři a půl miliardy korun," řekl Komárek. Podle něj pak bude současné páté nástupiště označováno jako šesté. České dráhy přepraví ročně asi 180 milionů cestujících. Olomoucké nádraží je třetí nejfrekventovanější v republice. Denně jím projde až 40 tisíc lidí.

zdroj: Olomoucký deník


Payus Poslat mail autorovi | 7.11.2006 (19:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.11.2006 (18:38)  
No jsem z Olomouce a take mne to prekvapilo, ale zas na druhou stranu to zas tak prekvapive neni. Myslim,ze ten udaj se tyka prochazejicich cestujicich. V Ostrave se pocet cestujicich deli na dve velka nadrazi, plus jeste nejake drobky. Svinovem sice projizdi hodne vlaku a je tam i dost prestupu, nicmene alespon soude dle poctu lidi v hale je Olomoucke nadrazi daleko rusnejsi. V Brne je temer vse soustredeno na hlavni nadrazi, Praha je specificka, deli se to na vice nadrazi, ale i tak hlavak bude asi tim nejvetsim. Takze na pocet lidicek je dost mozne, ze je Olomouc treti. Otazka co treba Prerov a dalsi nadrazi ve velkych mestech (plzen, Usti, Liberec atd.)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
08.11.2006 (16:38)  
...ale nenašel jsem,kde...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
08.11.2006 (16:38)  
Adam: to třetí místo mě taky překvapilo...taky jsem čekal spíš Svinov nebo Brno. No podrobnější přehled budou mít asi Ondrůj & spol ;)
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
08.11.2006 (14:25)  
Ta Olomouc me docela prekvapuje... osoben bych na druhe a treti misto tipoval Brno a Svinov, tezko rici v jakem poradi, Olomouc az z a ne... odkud autor cerpal tu informaci? Byl to nejaky prehled?
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
08.11.2006 (11:53)  
Já bych řekl, že Brno! :)
08.11.2006 (9:41)  
Zaujalo mě, že Ol má 3. nejfrekventovanější nádraží v republice. První je asi Pha hlavák. A druhé? Ova Svinov nebo Brno hlavák? Jaké je další pořadí? Nevíte někdo?
08.11.2006 (1:39)  
jasně, zítra to projdu, jak to vypadá...
07.11.2006 (22:39)  
Hneď zajtra sa tam idem pozrieť. Som celkom zvedavý, či to ľudí privedie k tomu, aby prechádzali podchodom a nie skrz koľajisko - ale pochybujem. Väčšina blbcov, čo si to štrádujú krížom cez koľaje by si radšej nechala koleno vŕtať, ako prejsť o 10 krokov viac.
registrovaný uživatel paolo 
07.11.2006 (21:20)  
No sláva. Ale že to trvalo, skoro 90 let.
App těch 3,5 mld bude stát stavba toho dalšího nástupiště?
07.11.2006 (20:53)  
Jeden krok....na to že přes 20 let stála na místě...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko