..: Nové nádraží v Hluboké nad Vltavou zaplatila také EU :..
362Hluboká nad Vltavou - Železniční stanice u trati č. 190 vedoucí z Českých Budějovic do Plzně má od včerejška změněnou "fazónu". Na první pohled je nová jen plocha před budouvou a pár stožárů s elektrickým vedením. Opak je pravdou, modernizace za téměř 100 milionů korun se týkala hned několika zásadních částí. "Cílem tohoto projektu bylo udělat takové úpravy železniční stanice, které umožní zvýšení rychlosti při průjezdu vlakových souprav. Dále tato stavba zapadá do celkové modernizace trati z Českých Budějovic do Plzně, kde bychom mohli docílit zkrácení jízdy o třicet minut," naznačil včera generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek. Na rekonstrukci hlubockého nádraží se podílely také granty z Evropské unie. V rámci Operačního programu infrastruktury "spolkla" železnice přes padesát milionů korun.

zdroj: Českobudějovický deník - 1.11.2006


Payus Poslat mail autorovi | 1.11.2006 (16:40)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


02.11.2006 (20:15)  
Nic víc než pěkný řeči (a blbý).
registrovaný uživatel thingie  mail  
02.11.2006 (0:27)  
No, technicky bych si na té trati dokázal představit leccos, protože je fakt docela pěkná, ale smysl takových devadesáti minut, nevím nevím. Ze Strakonic jsem v Budějovicích i v Plzni zhruba za tu hodinku a nějakých deset minut sem a tam už není tak zásadních, ty vlaky jezdí celkem slušně vytížené, ale zase ne přecpané.

Co je tam samozřejmě děs, jsou místní spoje na tratě kolem. Ráno z Ražic do Písku navazuje na rychlík (R663, myslím) osobák tvořený jediným kouskem 810, vždy narvaný až k prasknutí. Přitom mezi Strakonicemi a Pískem cestuje spousta lidí a jen málo z nich by se zdráhalo vykašlat se na autobus.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
01.11.2006 (22:42)  
Rail 2005: Jsem přesvědčen, že rychlíky budou vozit ČD, neříkám, že je soukromý dopravce špatná věc (dokáže tlačit ceny ČD dolů a při dobré spolupráci se navzájem doplňují a odstraňují silniční dopravu....např. sem zvědaveý, kdo bude jezdit se Stupidníma Autobusama (SA) z Prahy do Ostravy když bude na trhu superrychlé Pendolino, Superpohodlné a levné RT expressy a Super levné vlaky ČD (sleva Eliška)) Ale myslím, že o trasu ČB-Plzeň nebudou mít soukromníci zájem a pokud by to bylo dotované vyhrají svou nejlepší cenou ČD.....
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
01.11.2006 (21:32)  
Čím by se to jezdilo? Tak zaprvé to není otázkou zítřejšího dne a zadruhé kdo říká, že ty rychlíky bude jezdit zrovna ČD?

Zrovna na této trati si dovedu při zvýšení cestovní rychlosti představit soukromého dopravce.

Jestli je tak směrově dobrá, šlo by zavést v rovnějších úsecích 120 až 140, a pak by to pěkně mazalo... Vyšší rychlost asi nemá smysl zavádět.

Nehledě na to, že souběžně s tímto směrem nevede žádná dálnice ani rychlostní komunikace, takže pak by to přetáhlo i cestující z IGK.
01.11.2006 (21:26)  
Vážení přátelé, všichni čtyři máte svoji pravdu a svůj omyl. V současnosti prý SUDOP Praha začal pracovat na studii úprav této trati se zadáním dosáhnout vize 90 minut. Tatáž firma, ale jiné oddělení kurví projekt plzeňského uzlu tak, že těch 90 minut bude navěky snem. Samozřejmě lze vybudovat megapřeložky typu "ožralý miliardář", ale jak píše Mirek Zikmund, nesměla by traťová rychlost poklesnout pod 140km/h. Otázka spíše zní - co bude těch 90min jezdit? Na této trase jsou právě zajímavá místa zastavení s přípojnými tratěmi, které tvoří hlavní klientelu. Jestliže dneska jezdíme dvouhodinový takt spěšných vlaků, hrdě nazvaných rychlíky, tak lze těžko počítat, že zde pojedou v taktu ještě další kategorie. Tím se samozřejmě nezříkám své 15 let staré vize rychlého spojení Cheb - Vídeň, které by ale nebylo v taktu, ale typu dvou až tří párů typu Manažer. Úspěchem by byla stabilita grafikonu s tím, že v obou uzlech bude o něco větší vata na přestup.
01.11.2006 (18:32)  
Pokud vím, tak na 190 by se těch 30 minut ušetřit snad i dalo a žádné megapřeložky by třeba nebyly, neb trať je na tom směrově poměrně dobře a zvyšování rychlostí stojí a padá s kódováním a z důvodu stability taktu s druhou kolejí v oblastech, kde je taktové křižování.

Dokonce zlí jazykové tvrdí, že rychlost na 190 se nesmí v dohledné době příliš zvyšovat, protože pak by byly vysoké investice do koridorů politicky neodůvodnitelné.

Ale zkrácení na 90 minut nese 2 hlavní problémy:
1) nutnost ubrat počet zastávek rychlíků (což ve výsledku bude znamenat úbytek cestujících)
2) rozbití taktových přípojů ve Strakonicích a asi i Číčenicích (opět úbytek lidí)

Přesto i při zachování dvouhodinové jízdní doby rychlíků ČB - Plzeň je každá minuta zkrácení jízdní doby dobrá a přispěje k větší stabilitě taktové dopravy. Snad se v dohledné době dočkáme obdobné rekonstrukce Pačejova.
01.11.2006 (18:02)  
To je skutečně blábol. Současná průměrná cestovní rychlost rychlíku je 72 km/h, traťová rychlost 100, rychlostní omezení tam sice jsou, ale zase nijak podstaná. Kdyby se měla jízdní doba zkrátit o 30 minut, znamenalo by to průměrnou rychlost 98, 31 km/h, čili traťovou rychlost alespoň 140 km/h ? Čím by se to jezdilo ?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
01.11.2006 (17:00)  
"Dále tato stavba zapadá do celkové modernizace trati z Českých Budějovic do Plzně, kde bychom mohli docílit zkrácení jízdy o třicet minut."

Jak toho chtějí docílit? To budou muset být na mnoha úsecích megapřeložky a rovněž i rychlost se bude muset masivně zvedat...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko