..: Parní expres Bouřňák vykolejil v Dubí :..
Upraveno 7.12. - Bouřňák - Pohledem M. Řezky
V sobotu 6.12.2003 při vjezdu zvláštního vlaku Os 36669 do žst. Dubí na třetí staniční kolej vykolejila první hnací nápravou vlaková lokomotiva 556.0506 a následně první tři vozy Bam jednou či dvěma nápravami. Zbytek soupravy, t.j. 4 vozy Bai, 3 Bamy a kremáci 534.0323 a 534.0432 v pořádku bez poškození. Prvotní příčinou vykolejení se jeví lom levé kolejnice inkriminované staniční koleje těsně za "kanálem", kdy tato praskla zřejmě pod tíhou štokra. V tomto místě je svršek na první pohled zjevně zanedbán, zhnilé pražce a nedostatečné uchycení šrouby a také fakt, že se sem vzhledem k délce soupravy patrně nejelo řadu let vykonal asi své... Vzhledem k velmi arogantnímu chování některých pořadatelů a praktickému bránění k přístupu a fotografování postižených vozidel bez zjevné příčiny a oprávnění, uvádím alespoň částečné info. Stroj 556.0506 se naštěstí jevil být na první pohled bez zjevného poškození, byla pouze vypadlá výše uvedená náprava, jinak vše včetně tendru OK, vozy Bam byly vykolejeny jednou či oběma nápravami, částečně vychýleny z profilu, podvozky více či méně zaryty do lože. První vůz měl utržené spřáhlo, dále deformovány přechodové můstky. K mimořádné události došlo při cca 30 km rychlosti, nikdo nebyl zraněn. Tuto informaci berte prosím jako orientační, uvítáme jakékoli upřesnění.
Pohledem V. Čepického
Lokomotivě zřejmě nic nebylo. První tři vagony měly vykolejené všechny nápravy, i když při pohledu od nádražní budovy to nebylo vidět. Podvozky byly často vykolejené jen na straně dál od staniční budovy, protože jedna kolejnice popojela do strany, zatímco druhá zůstala na svém místě. Proto se mohlo při pohledu od budovy zdát, že všechny podvozky vykolejené nejsou. Mezi druhým a třetím vagonem došlo ke značnému poškození přechodových můstků a spřáhel, protože po vykolejení Štokru a prvních dvou Bamů zadní dvě lokomotivy zabraly a se zbytkem vlaku najely do prvních dvou vagonů. Proto vlak po vykolejení chvilku ještě zrychloval.
Při prohlížení kolejí jsem zjistil, že chyběly matice a šrouby, někde kompletní úchyty. Ztrouchnivělé pražce podvozky vyzvedávaly ze země. Kolejnice byly na některých místech značně zohýbané.
Podle názorů mnohých se nehoda vůbec stát nemusela. Nádražáci z Dubí poslali vlak na jinou kolej, než cestou nahoru. Dostali jsme se tak, na rozdíl od cesty nahoru, na úsek koleje, který zřejmě nebyl dlouhou dobu používán - mezery mezi kolejnicemi až pěticentimetrové, koleje bez náznaků provozu.
Pohledem "DS" (z návštěvní knihy)
K "novince" o vykolejeni Bournaku z pera M.Rezka:
Poradatele zodpovidaji za BEZPECNOST vsech ucastniku na akci, tudiz je logicke ze v miste, kde byla ohrozena bezpecnost lidi znemoznili jejich pohyb. Vykolejeny vuz ve stanici (zvlaste pri stavu okoli) neni vec, u ktere by si byl kdokoliv na zaklade laickeho pohybu jisty statikou (mohlo se to teoreticky pohnout a nekomu dodatecne ublizit - tuto moznost nelze nikdy vyloucit). Chovani nekterych lidi pohybujicich se kolem vykolejene soupravy bylo v tomto doslova nemozne - lezli pod vagony jen proto, aby si "ulovili" senzacni snimky. Z toho duvodu se pristoupilo k vylouceni pohybu cestujicich z vlaku kolem mista nehody. Opravneni k tomuto kroku poradatel ma. Zeleznicni stanice neni misto, kde si muze delat kdo chce co chce - jak se mylne nekteri ucastnici akce domnivaji. Nekdo si holt demokracii (svobodu) vyklada po svem ta, ze si mysli ze muze delat cokoliv co si zamane.
PS: kecy o tom, ze se na koleji nekolik let nejelo vyvrati doufam fotka z lonske akce web.quick.cz/moldava-draha/fotos/bo2002_13.jpg - vlak stal na stejne koleji :-) Jen to dokazuje, ze autor prispevku je jen obycejny honic senzaci do platku typu "Blesk".
Na snímku Ice-Beara 556.0506 u Řevničova dne 28.6.2003 při setkání těžkých strojů.

M. Řezka | 7.12.2003 (12:30)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko