..: Po dokončení opavského nádraží čekají proměny i další stanice na severu Moravy :..
Ostrava-SvinovMoravskoslezský kraj - Pět železničních stanic v Moravskoslezském kraji by se mělo v příštích letech proměnit. České dráhy vypsaly výběrové řízení na revitalizaci nádraží v Opavě, Havířově, Krnově, Bohumíně a hlavního ostravského nádraží. Vítězné firmy objekt nádraží zmodernizují a na oplátku získají do dlouhodobého pronájmu komerční prostory. V dosud prázdných a neútulných halách, kde se nyní dá koupit často jen párek v rohlíku, by postupně mohly vyrůst galerie s obchody, restauracemi a butiky.
Zatím ale není jasné, jestli se pro všechna nádraží podaří najít seriozního developera, na pronájem všech nádraží kromě opavského bylo na začátku července vypsáno výběrové řízení již po druhé. "Uchazeči přihlášení do prvního kola nevyhovovali zadávacím podmínkám Českých drah. Ještě před spuštěním celého projektu jsme si ale dělali v jednotlivých regionech důkladnou analýzu trhu, proto věříme, že všechna nádraží budou mít svého partnera," řekla Hana Bednářová, manažerka komunikace ČD s médii.

České dráhy již v minulých letech opravily nádraží v některých větších severomoravských městech, například v Ostravě-Svinově, Českém Těšíně, Bohumíně, Novém Jičíně a částečně i v Karviné. Modernizace nádraží z prostředků ČD a státu finišuje v Opavě v rámci výstavby malého koridoru z Opavy do Ostravy. Připravují se také investice do výstavby vlakové zastávky v centru Ostravy nedaleko Stodolní ulice, další dvě stanice vzniknou na nové trase ze Studénky na letiště v Mošnově. Jedna bude sloužit lidem zaměstnaným ve vznikající mošnovské průmyslové zóně, druhá cestujícím na letiště.
Lidé v dalších městech budou zřejmě ještě nějakou dobu při čekání na vlak spokojeni méně. Například pronájem nádraží v Bruntále, Třinci, Karviné nebo Jablunkově, kde se nekříží žádné tratě a využívá je méně lidí, by nebyl pro soukromé investory podnikatelsky zajímavý. S velkými opravami tam v nejbližší době nepočítají ani České dráhy.

Zdroj: Morava 24, ČTK


Payus Poslat mail autorovi | 29.10.2006 (18:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
30.10.2006 (21:45)  
Petrouch: na trati Ostrava-Opava vyměnili i svršek,na některých místech i narovnali trať...stavěli to jako koridor...jen jednokolejný.podle slibů tam měly zajíždět i dálkové vlaky(R,Sp) od Přerova či Žiliny...to že se sliby "plní" víme své po nahlédnutí do nového Jř.
Josef Petrák:těch nádraží,které potřebují opravit jako sůl je bohužel ještě hodně i u vás v Olomouckém kraji...a nejen tam
30.10.2006 (17:47)  
Jen 50 km od hyper-moderního Svinova stojí vesnice na koridoru, Hranice na Moravě. Má sice jen mrzkých 20.000 obyvatel, ale spojují se zde tahy z Polska a Slovenska, zastavují zde dálko vlaky IC/EC. Bohužel nástupiště i budova stále postrádá rekonstrukci a není zde ani informační ČD Centrum. A už vůbec se zde nedá třeba platit kartou.

Kdy se najdou peníze, investor a hlavně vůle tohle nádraží opravit ;-)
30.10.2006 (15:51)  
S tou elektrifikací Ostrava-Opava východ nevím...Nevím,jestli by nebylo moudřejší ty peníze investovat někam jinam,třeba do širší opravy svršku.
30.10.2006 (14:09)  
No takze Bohumin je zrekonstruovany jen z venku, novy podchod, nastupiste, omitka. Nicmene uvnitr je to jeste socialisticky odrb. Doporucuji treba WC, spina sice neni, coz je pozitivni, ale polorozpadle jak v restauraci ctverce a jeste za to vybiraji 3 az 5kc:) A ona modelarska prodejna neni nejlepe znacena a je dost zapadla.

Co se tyce Opavy, zrovna ted o vikendu jsem se byl podivat na nadrazi. Opravena je zatim jen uvnitr, tedy hala s pokladnama a restaurace. Omitka a okoli zatim nic, momentalne buduji nove nastupiste vcetne koleji. Naproti nadrazi jsou pekne opravene sklady, fakt hezke a buduji nejake nove. Tudiz porad je tam dost prostor k rekonstrukci a vyuziti. alespon podle toho co jsme zjistil ja, tak u akce "ziva nadrazi" jde spise o vyuziti okolnich pozemku a budov, nez primo nadraznch hal. Sklady, zazemi a okolni volne pozemky maji byt prebudovany na komercne vyuzitelne prostory, parkoviste apod, aby nadrazi bylo soucasti sveho okoli a podilelo se na fungovani obce. Samotne haly budou jen rekonstruovany, priapdne doplneny o par stanku, zalezi jake jsou kde prostorove dispozice.
registrovaný uživatel Mato 
30.10.2006 (7:29)  
PZ: tak si to přečti pořádně: "Pět železničních stanic v Moravskoslezském kraji by se mělo v příštích letech proměnit."
registrovaný uživatel PZ 
30.10.2006 (6:55)  
Mato: Je tam napsaná i Opava, která se právě dokončuje... Kdyby ses trochu zamyslel, tak je tam zmínka jenom o výběrovém řízení v minulém čase...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
30.10.2006 (6:38)  
Mato:
taky jsem viděl,že Bohumín je opravený...ale asi s ním mají ještě i jiné plány...no uvidíme
registrovaný uživatel Mato 
30.10.2006 (5:45)  
revitalizovat Bohumín? :oO Vždyť je úplně nový a opravený (alespoň co se nástupiští týče)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
29.10.2006 (22:18)  
Ostr.hlavnímu by rekonstrukční šminka sice slušela,ale podle mě je akutně nutné opravit katastrofální Vítkovice
registrovaný uživatel waszyn 
29.10.2006 (21:19)  
otazka je zda umisteni prodejny pro zeleznicni modelare je rozhodujicim kriteriem pro to vyrok ze je nadrazni hala plna a utulna :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko