Zatím ale není jasné, jestli se pro všechna nádraží podaří najít seriozního developera, na pronájem všech nádraží kromě opavského bylo na začátku července vypsáno výběrové řízení již po druhé. "Uchazeči přihlášení do prvního kola nevyhovovali zadávacím podmínkám Českých drah. Ještě před spuštěním celého projektu jsme si ale dělali v jednotlivých regionech důkladnou analýzu trhu, proto věříme, že všechna nádraží budou mít svého partnera," řekla Hana Bednářová, manažerka komunikace ČD s médii.
České dráhy již v minulých letech opravily nádraží v některých větších severomoravských městech, například v Ostravě-Svinově, Českém Těšíně, Bohumíně, Novém Jičíně a částečně i v Karviné. Modernizace nádraží z prostředků ČD a státu finišuje v Opavě v rámci výstavby malého koridoru z Opavy do Ostravy. Připravují se také investice do výstavby vlakové zastávky v centru Ostravy nedaleko Stodolní ulice, další dvě stanice vzniknou na nové trase ze Studénky na letiště v Mošnově. Jedna bude sloužit lidem zaměstnaným ve vznikající mošnovské průmyslové zóně, druhá cestujícím na letiště.
Lidé v dalších městech budou zřejmě ještě nějakou dobu při čekání na vlak spokojeni méně. Například pronájem nádraží v Bruntále, Třinci, Karviné nebo Jablunkově, kde se nekříží žádné tratě a využívá je méně lidí, by nebyl pro soukromé investory podnikatelsky zajímavý. S velkými opravami tam v nejbližší době nepočítají ani České dráhy.
Zdroj: Morava 24, ČTK
1 2 | Zpráv na stránku: |
Josef Petrák:těch nádraží,které potřebují opravit jako sůl je bohužel ještě hodně i u vás v Olomouckém kraji...a nejen tam
Kdy se najdou peníze, investor a hlavně vůle tohle nádraží opravit ;-)
Co se tyce Opavy, zrovna ted o vikendu jsem se byl podivat na nadrazi. Opravena je zatim jen uvnitr, tedy hala s pokladnama a restaurace. Omitka a okoli zatim nic, momentalne buduji nove nastupiste vcetne koleji. Naproti nadrazi jsou pekne opravene sklady, fakt hezke a buduji nejake nove. Tudiz porad je tam dost prostor k rekonstrukci a vyuziti. alespon podle toho co jsme zjistil ja, tak u akce "ziva nadrazi" jde spise o vyuziti okolnich pozemku a budov, nez primo nadraznch hal. Sklady, zazemi a okolni volne pozemky maji byt prebudovany na komercne vyuzitelne prostory, parkoviste apod, aby nadrazi bylo soucasti sveho okoli a podilelo se na fungovani obce. Samotne haly budou jen rekonstruovany, priapdne doplneny o par stanku, zalezi jake jsou kde prostorove dispozice.
taky jsem viděl,že Bohumín je opravený...ale asi s ním mají ještě i jiné plány...no uvidíme
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.