..: IV. železniční koridor nepovede přes Český Krumlov :..
Ilustrační foto, ÖBBČeský Krumlov - Železniční koridor z Českých Budějovic do hornorakouského Lince, který se řadí mezi 30 prioritních staveb Evropské unie v oblasti dopravy, nepovede přes Český Krumlov. Projektanti i zástupci kraje se 17.10.2006 shodli na tom, že koleje povedou okolo Kaplice. Rozhodujícím faktem pro zvolenou variantu byla o 11 miliard korun nižší cena, neboť tato trasa je o 5 km kratší. Navíc obce v okolí Krumlova proti zamýšlené trase protestovaly. "Realizace koridoru do Rakouska připadá v úvahu až po roce 2016," uvedla tisková mluvčí Ministerstva dopravy ČR Marcela Žižková. Původně měla být stavba koridoru v úseku mezi Budějovicemi a Lincem zahájena v roce 2010. Vlaky zde po modernizaci tratě budou moci jezdit rychlostí až 160 km/h.

V Jihočeském kraji se nachází 248 železničních stanic a zastávek na 880 km železniční sítě. Právě mezi Českými Budějovicemi a Lincem vedla první koněspřežná železnice na evropském kontinentu. Z historického pohledu došlo k útlumu železniční dopravy v jižních Čechách mezi Českem a Rakouskem po roce 1948, kdy byly provozovány 2 hraniční přechody - zejména kvůli nákladní dopravě - Horní Dvořiště a České Velenice. Přechod Slavonice - Fratres byl uzavřen. Osobní vlaky strávily kvůli kontrolám na hranicích více jak dvě hodiny a četnost spojů byla velmi nízká. Na přechodu Horní Dvořiště - Summerau jezdil jeden pár osobních vlaků, na přechodu České Velenice - Gmünd mezinárodní rychlík Vindobona a noční rychlík Sanssouci. Po roce 1989 se hranice otevřely a začal stoupat i počet železničních spojů pravidelných, sezónních i mimořádných. Zavedl se rychlík do Benátek a do Vídně. Od loňského prosince jezdí přes hraniční přechod Horní Dvořiště - Summerau nově vlak Ex/EC 100/101 Jože Plečnik na rameni Sever - Jih v relaci Praha - Lublaň.

zdroj: ČT 24, Proměny železnice v regionech, ČD


CSPSV | 26.10.2006 (22:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JnR 
29.10.2006 (19:31)  
Barbucha: Český Krumlov původně chtěl variantu koridor přes Kaplici + odbočku z Dolního Třebonína do Krumlova. Jestli se s tou odbočkou počítá nevím.
29.10.2006 (12:49)  
ještě sem zapoměl R Šumava - 749+Ds+3*B255/zdá se, že tam praha posílá to nejhorší, co má k dispozici/
29.10.2006 (12:48)  
Bavíte se o trati 194 - cizinců tam jezdí dost - některm vůbec nevadí "komfort" 810.... v létě tam navíc jezdí na 2 párech 749+Ds+Bmto+Bmto+B/Bdt279.... lidi tam taky docela dost jezdídost např z Holubova-mezi ČB a ČK , nemá přímé autobusové spojení, zastávka je uprostřed vsi/...
ke 20/30km/h: je způsobena tí, když jede 810+010+010 do kopce:-D:-D
27.10.2006 (22:41)  
Sumavske elektricke drahy je co zase za halucinaci? Uz to vidim: Skanska a spol. v konsorciu Sumavske Spojeni si namasti kapsu, postavi se troleje a spoustu betonoveho hnusu bez myslenky, pak se to necha chatrat a nas oblibeny dopravce tam nasadi... 810+3x010? Mozna, pokud bude prachu dost, spichnou v Parsu dva prototypove kusy cehosi se smetakem na podvozku 810, cimz se pokryje osmina turnusove potreby, ale bude to elektricke...

Revitalizace tech lokalek jde udelat i radou skromnejsich kroku, ale CD na to nema myslenkovou kapacitu... viz ta rychlost 30 km/h v useku prilehlem k CB: tim muze jezdit jen uplny silenec a ne lide dojizdejici do CB (pritom je to nejlepsi byznys, jaky v regionalni doprave lze dostat s trvalymi a relativne velkymi objemy).
27.10.2006 (22:29)  
Luxian: Jo, takze "my cestujici" si to mame vyridit mezi sebou. Samosebou to neni chyba cloveka, ktery do Mecholup (pro neznale: misto relativne odlehle) navrhne sklenenou boudicku.

Jako odpoved vandalum se proto statni drahy prestaly starat nejen o pristresek, ale pro jistotu prestaly udrzovat i odvodneni a buhvico jeste.

Ne, vandalove jsou opravdu jen spicka ledovce... Podobnymi pseudoargumenty se ale maskoval slendrian uz za totace...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
27.10.2006 (15:55)  
Tak to je "poněkud" zásadní problém, co? :-)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
27.10.2006 (15:14)  
Co se tyce te trasy z Budejovic na Linec, myslim, ze je jedine dobre, kdyz to pres CK nepovede. To spis mnohem vic fandim projektu Sumavskych elektrickych drah, kdy by se cela trat 194 elektrizovala a modernizovala, Problem je akorat v tom, ze tenhle projekt se asi jen tak neuskutecni (pokud vubec nekdy)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
27.10.2006 (15:05)  
Seath:
To, jak vypadaji zastavky a nadrazi neni mnohdy zpusobene temi, kdo ridi, ale temi, kdo jezdi. Koneckoncu, nemusime jit ani na 1. koridor, staci se podivat na zastavku Praha-Mecholupy na 4. koridoru, ktera byla vybudovana loni na podzim. Dneska je neskutecne pocmarana, zprasena, sklenene tabule bud poskrabany, nebo uplne vykopnuty a celkove vypada snad jeste hur, ney pred rekontrukci.
To neni vedenim, to je moralni kvalitou celeho naroda, ktera je proste tristni. Dokad se bude nas(predevsim pubertalni a postpuberalni) vykvet chovat jako dobytek a nebude mit ani nejmensi uctu k verejnemu majetku, pak se tezko neco nekdy zmeni.
27.10.2006 (14:05)  
Mily Barbucho, dej si studeny obklad.
Kdo by asi jako turista jezdil do Krumlova vlakem? Na dovolene se clovek chce mit hezky, do cehoz mi moc nezapada jet hodinu 31 km z Budejovic na ulepene kozence v sukafonu bez klimy a normalnich oken.

A kdyz neco ridi blbci, nepomuze ani svecena voda, natoz koridor (podivej se na 1TK, co po nem jezdi za soupravy na R a "IC" a jak vypadaji zastavky a nadrazi par let po zasadni rekonstrukci.).
27.10.2006 (11:45)  
Osobne si myslim, ze trasa pres CK byla navrzena z jedineho duvodu: napojit historicke a turisticke centrum Jihoceskeho kraje na mezinarodni zeleznici (proc by jinak volili trasu delsi, narocnejsi a drazsi?). Nemalo turistu, zejmena z USA a Japonska, pokud cestuji po Evrope individualne, cestuje prave vlakem, protoze je to pro ne jednodussi. Ale v CK maji radi jen turisty v autech a autobusech, tak jim je z celeho srdce preji. Historie se opakuje a nekteri lide se nepouci. Nikdy.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko