..: Plzeň - Rokycany: za 8 minut! :..
koridorPlzeň - Vlaky zrychlí výstavba nejdelších železničních tunelů v zemi. Zhruba o šest kilometrů kratší a až o polovinu rychlejší bude od roku 2012 železniční trať č. 170 mezi Plzní a Rokycany. Při včerejším představování projektu modernizace to uvedli představitelé investora Správy dopravní cesty. Součástí stavby bude i nejdelší tunel v zemi.

Nejdůležitější změnou v úseku je zrušení trati mezi Plzní a Chrástem u Plzně kolem vrchu Chlum. Trať z Plzně do Ejpovic se napřímí a zkrátí díky výstavbě tunelů skrze vrch Chlum. Trať z Rokycan do Ejpovic bude kopírovat současnou trajektorii, pouze před Klabavou vybočí zhruba o 30 metrů, aby se napřímila a zmenšil se oblouk, což umožní průjezd vlaků rychlostí až 160 km/h. Touto rychlostí bude pojížděn celý úsek. V tunelech bude trať vybudována na 200 kilometrovou rychlost. Původně se měly stavět 2 kratší tunely, mezi nimiž byla zastávka Újezd. O tu ale Plzeň již nestojí, proto bylo rozhodnuto, že trať povede pod zemí celé 4 kilometry. Tunely budou dva jednokolejné a povedou zhruba 5 metrů od sebe. Cena tunelů se má pohybovat mezi 4 - 5 mld. Kč. Díky této modernizaci tratě se zkrátí i jízdní doby vlaků. U rychlíků ze 17 na 8 - 10 min. U osobních vlaků z půlhodiny na 15 až 20 min. Do Chrástu u Plzně se bude jezdit přes Ejpovice, trať Plzeň - Chrást bude zrušena a využita pro cyklostezku. Pro Deníky Bohemia to uvedl I. Pomykáček ze Sudop Praha a J. Voldřich z regionálního centra řízení provozu ČD.

zdroj: Deníky Bohemia


oliva Poslat mail autorovi | 25.10.2006 (17:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


26.10.2006 (21:07)  
Tunel pro 200km/h jen tak dál,já osobně bych celý 3 a 4 koridor postavil 200km/h a bez přejezdů!Už dnes máme soupravy pro 200km/h.Já tvrdím,že 160 nestačí už dnes natož za pár let.Zkrátky ty finance bych tam nasypal.Bohužel nyní silniční infrastruktura dostává 3krát víc než žel.To je potřeba změnit.Nejsem proti dobrým silnicím a kvalitním dálnicím,ale na žel. se nesmí zapomínat.Mimo jiné už to tady někdo psal.
26.10.2006 (16:25)  
Slovní kombinace "nejdelší tunel v zemi" je ovšem kouzelná … (opakem tunelu v zemi by měl patrně být tunel ve vzduchu … )
26.10.2006 (10:06)  
Proč Plzeň nechtěla zastávku?
registrovaný uživatel Olda_K  mail  
25.10.2006 (21:16)  
Mám o tu radnickou lokálku obavy.
25.10.2006 (19:54)  
Myslím že tento projekt je tak přiměřeně rozumný - ani zbytečné plýtvání penězi, ani nějaké šidítko. Líbí se mi i ten plán na cyklostezku.
Jinak myslím že je lepší když bude trať Radnice - Ejpovice, přestupuje se odjakživa a s novou tratí to do Plzně snad nebude ani o moc delší. Kdyby byla trať Radnice - Plzeň, hodně dlouho by se pak jelo od Radnic (a Chrástu!) směr Rokycany.
registrovaný uživatel JnR 
25.10.2006 (18:46)  
V té původní variantě se dvěma tunely s mezilehlou zastávkou měla být na tuto přeložku napojena i trasa VRT Praha - Plzeň - Norinberk. To ještě platí?

A je škoda, že trať z Radnice nebude zaústěna přímo do Plzně, ale cestující budou muset jezdit (patrně s přestupem) přes Ejpovice.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
25.10.2006 (18:40)  
Hmmm další významný projekt jen tak dál...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
25.10.2006 (17:22)  
Proč ne? Řada 380 + vozy DB klidně dvoustovkou pojedou. Otázkou je, k čemu je to dobrý na 4 kilometrech. 160 zatím úplně stačí. Nicméně tunely se nestaví na 10 nebo 20 let, takže je to investice do budoucna. 200 km/h je určitě správně.
registrovaný uživatel DaveStorm  mail  
25.10.2006 (17:20)  
hmm .. no eště aby na Plzeň a cheb jezdilo někdy něco co dá tech 200km/h nebo aspoň tech 160, aspoň protáhnout IC vlaky do Plzně. By mě zajímalo ale spíš co jako bude s tím projektem tunelů mezi Chocní a Ustím n.O., tam by to bylo fakt potřeba.
registrovaný uživatel Semík  mail  
25.10.2006 (17:15)  
TO SNAD BUDE V ROCE 2250 SAMOZŘEJMOST POKUD BUDOU JEŠTĚ NĚJAKÉ VLAKY.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko