„Dojíždím za prací do Ostravy. Nastupování do náhradních autobusů se děje v naprosto nedůstojných podmínkách. Autobusy většinou nevyjedou na čas a o tom, že bych ve Svinově vystoupil z vlaku přesně podle jízdního řádu, si mohu většinou nechat jen zdát,“ popisuje setrvalou situaci čtyřiačtyřicetiletý Jaroslav Foldyna. Rekonstrukce, zahájená vloni v polovině května, komplikuje život i náhodným cestujícím. Naříkají si především senioři. „Jela jsem po dlouhé době vlakem za vnučkou do Prahy. Byla to hrůza! V autobuse jsme byli namačkaní, ve Štítině jsme museli jít kus cesty po štěrku, a navíc jsem nemohla ani pořádně nastoupit, protože stupátko bylo moc vysoko,“ stěžuje si osmašedesátiletá Karolína Petrová z Opavy Kylešovic. Nejsložitější situace nastává před rozestavěným nádražím každý pátek odpoledne. Kromě pravidelných dojíždějících se totiž vracejí z Opavy domů na víkend také učni, studenti středních škol a Slezské univerzity.
„Mají obrovské batohy a krosny, cpou se dopředu a taky jsou hodně hluční,“ nešetří odsudkem někteří z pravidelných cestujících. Naštěstí jim, železničářům i stavebníkům zatím přeje počasí. Přestupování z autobusů do vlaku ve Štítině s deštníky a mokrými zavazadly je pro ty zkušenější černou můrou. Přednosta železničního uzlu Opava-východ Jiří Valeček slibuje, že se situace brzy zlepší. „Už v tomto týdnu, nejpozději do konce měsíce, otevřeme opravenou nádražní halu,“ tvrdí Valeček. Nepříjemná výluka by měla skončit 16. listopadu v 18 hodin. Což znamená, že plynule, bez namáhavého přestupování ve Štítině, by mohli lidé z Opavy dojet do Ostravy-Svinova již 17. listopadu. Ve skutečné dodržení termínu nedoufají ani někteří železničáři, ale žádný z nich to veřejně přiznat nechce. I kdyby všechno dopadlo tak, jak má, klid a mír na opavském nádraží rozhodně hned tak nenastane. Až do konce roku bude trvat stavba dalšího nástupiště. Jeho zastřešení v souladu s novou omítkou nádražní budovy je však ve hvězdách. „Zatím na to nejsou peníze,“ tvrdí zainteresovaní.
zdroj: Listy moravskoslezské
nenech se vytočit.podle mě je ČD4ever jen vtipálek...ani se mi nechce věřit,že to myslí vážně...jak říkám,vždycky se zasměju,proto to beru jako "oživení"...něco jako ty krátké propagační filmy z 50-tých let o dokonalosti bolševického průmyslu...no však víš,které myslím, na čt2 to občas dávají :-)
A propo,už máš nové fotky z Opavy vých.?
A tím samozdřejmě nechcu urážet vlaky. Rád jimi cestuju a mají určité kouzlo, které autobus nemá, ale ať mi tu nikdo nevykládá, že jsou vlaky kvalitní a naproti tomu je autobus hnus. Z vlaku kolikrát ani nejde vidět, jak jsou ty okna špinavá a nebo to, co se dá ve vlaku najít za hnus radši ani jmenovat nebudu. Ale samozdřejmě, jak jsem řek, tak vlak má určité nesporné výhody a mezi ně patří cestování na delší cesty.
Přestávám chápat,jak sem vůbec kdy mohl použít jiného dopravce než ČD.
Jsou úžasní! :)
...alespoň příležitostní cestující poznají, jaké to je cestovat s ČD...
Redispero: Neurážej dosud ničím neposkvrněnou pověst Českých Drah
84: ČD mají obrovské finanční možnosti a tudíž další peníze z nějaké organizace vůbec nepotřebují. Ať ČD dále posílají jako NAD staré, hnusné a špinavé busy alespoň lidé poznají jaké to je jezdit busem....
ČD4Ever: Spíš založ nějakou organizaci, která bude vybírat peníze na to, aby si ČD mohly při výlukách dovolit pohodlnější autobusy...když už se rozhodly šetřit na všem ;o)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.