Olomouc - V pondělí 6.11.2006 zahájí ČD a SŽDC provoz prodlouženého podchodu v žst. Olomouc hlavní nádraží, jehož výstavba byla zahájena 5.9.2005. Stavbu provádělo sdružení firem s názvem "Rekonstrukce kolejiště Olomouc, hlavní nádraží" ve složení ŽS Brno (nyní OHL ŽS), Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby a TOMI – REMONT Prostějov. Realizací této akce bylo zajištěno propojení přednádražního prostoru s městskou částí Hodolany pod kolejištěm železniční stanice. Prodloužení podchodu umožní cestující veřejnosti bezpečný přístup k autobusovému nádraží.
Prodloužení podchodu navazuje na nový staniční podchod v místě dnešního 4. nástupiště. Tubus podchodu je široký 4,5 m a dlouhý 65 m. Podchod je zabezpečen kamerovým systémem s výhledovým napojením na Městskou policii. Další významnou částí stavby jsou parkovací plochy v areálu ČD navazující na výstupní objekt podchodu. Jsou rovněž zřízena parkovací stání pro náhradní autobusovou dopravu. Vybudovaný podchod zároveň poslouží jako hlavní přístupová komunikace k plánovanému Železničnímu muzeu v Olomouci, které se zde zřizuje pod záštitou nadace Okřídlené kolo.
zdroj: Tisková zpráva ČD
CSPSV | 19.10.2006 (0:27)
Související zprávy
20.10.2006 (13:19)
Mňa ako človeka tráviaceho väčšinu svojho času v Olomouci táto správa nesmierne teší. Zámer otvoriť múzeum je tiež super.
19.10.2006 (18:44)
Taky se těším na znovuotevření obchůdků občerstvení v podchodu, :-)).
19.10.2006 (0:49)
Huraaaaa:) No uz se tesim i na to muzeum. A snad se tim ten temer nevyuzivany podchod ozivi a naplni se i ty prazdne obchudky. Doufam, ze i vystupni objekt bude mit nejakou funkci.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko